[Ervaringen] Symantec Corp 9 installatie icm Exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Topicstarter
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:

Wij zijn de trotse eigenaar van een exchange 2000 server en symantec corporate 8.1 en 9.0 servers/clients.

Nu willen wij ook graag de exchange 2000 server ook upgraden naar corp 9 (client). Nu hebben wij in het verleden grote problemen gehad met een full systemscan op deze server (calenders zoek, dubbel, etc).
Aangezien er na de installatie/upgrade van 8.1 client naar 9.0 client ook een full system scan wordt uitgevoerd, hebben we dus een probleem. :(

Na wat zoeken op internet hebben we over dit probleem, de volgende website's gevonden:
Calendar entries disappear from users...
Virus Sweep scan begins immediately after installing a new client

Bij de eerste link, hebben ze het er over dat je de m:\ schijf moet excluden. Heeft iemand dit ooit geprobeerd, is goed gegaan?

De oplossing die bij tweede link wordt aangedragen, werkt helaas niet (in doc wordt gepraat over corp 7 en wij hebben 8.1 en 9, de register key's bestaan hier niet meer)

Nu ben ik er van overtuigd dat er vast meer GoT-ers hier zijn, die het zelfde probleem hebben gehad (of in de toekomst gaan krijgen).

Nog even wat info over ons netwerk:
- Exchange server draait onder windows 2000 advanced server. De mail wordt gescand door Sybari Anti-Gen 8
- De Symantec Anti-Virus server 8.1 draait onder windows 2000 advanced server.
- De Symantec Anti-Virus server 9.0 draait onder windows 2000 server.
- Er zijn ~ 65 clients. Aantal (11) draaien als test met SAV 9 in een eigen server group.
- Andere servers (domain controller, dhcp, gateway, etc) draaien nog 8.1 client.

p.s.
Ik zal zeker wat belangrijke informatie vergeten zijn, dus als je wat mist -> vragen staat vrij ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Onder Exchange 2003 is de M drive standaard verborgen, weet alleen niet of die in Exchange 2000 ook te verberken is zonder problemen, wellicht even op zoeken bij Technet/.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
FastBunny schreef op 07 juli 2004 @ 15:24:
Onder Exchange 2003 is de M drive standaard verborgen, weet alleen niet of die in Exchange 2000 ook te verberken is zonder problemen, wellicht even op zoeken bij Technet/.
De information store, kan je wel stoppen.

In iedergeval, moet er een goede backup wezen :)

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
=klein schopje=

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aangezien er na de installatie/upgrade van 8.1 client naar 9.0 client ook een full system scan wordt uitgevoerd, hebben we dus een probleem.
is het niet mogelijk om 8.1 er af te gooien en dan 9.0 op te zetten, liefs met een reboot er tussen, of is een reboot niet mogelijk?

ik heb de ervaring dat een gewone install van client 9.0 (dus unmanaged / non-upgrade) niet uit zichzelf een full scan gaat doen als hij klaar is. dit zou prima moeten werken dus.

als je je nog meer downtime kunt veroorloven is een ghost misschien een optie. ik heb in het verleden genoeg dingen gedaan waarvan ik niet zeker was. hiervoor maakte ik altijd ff een complete ghost van het systeem, en kon ik klooien wat ik wilde.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 10-07-2004 21:08 ]

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
smvs schreef op 10 juli 2004 @ 21:08:
[...]

is het niet mogelijk om 8.1 er af te gooien en dan 9.0 op te zetten, liefs met een reboot er tussen, of is een reboot niet mogelijk?

ik heb de ervaring dat een gewone install van client 9.0 (dus unmanaged / non-upgrade) niet uit zichzelf een full scan gaat doen als hij klaar is. dit zou prima moeten werken dus.

als je je nog meer downtime kunt veroorloven is een ghost misschien een optie. ik heb in het verleden genoeg dingen gedaan waarvan ik niet zeker was. hiervoor maakte ik altijd ff een complete ghost van het systeem, en kon ik klooien wat ik wilde.
Allereerst super bedankt voor je antwoord. :)
Op zich hebben we al rekening gehouden met een downtime van zelf een 1/2 - 1 uur.
Rebooten, is geen probleem.
Helaas is ghost geen optie, omdat we dan (waarschijnlijk) over het uur heen gaan (denk aan: eerst ghost maken en eventueel terug zetten).
Een unmanaged installatie is zeker een optie, als je hierna er wel een managed van kan maken.
Dit laatste ga ik zeker uittesten op onze testbak. _/-\o_

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Na lang proberen heb ik mede door smvs de oplossing gevonden :*) :
- verwijderd de betreffende uit de symantec system console
- deinstalleer symantec 8.1 client
- verwijder wat nog overblijft van symantec (program files\live update en symantec , all users profile\application data\symantec)
- reboot
- install symantec 9 unmanaged (vanaf cd, complete installatie)
- grc.dat droppen met grcdrop (is tooltje van Symantec en staat op de cd)
- reboot
- in symantec system centre console de server moven naar de juiste groep
- eventuele extra instellingen wijzigen

Dit alles werkt top op een testbak. Dus ben benieuwd of het ook goed gaat op de echte bak :)

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 19:32
een andere tip:
als je de service Symantec AntiVirus stopt direct na de installatie, stop hij ook de full scan. deze wordt NIET hervat als je de service daarna start.
Je kan dus een installatie doen, en net na de installatie service stoppen. hij zal dan ergens op c: zijn en nog niet op m:.
het is een truc maar werkt wel.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Sowieso raadt men aan om de M:\ drive (en ik dacht ook de exchsrv\mdbdata (transaction logs dir)) te excluden van de virusscan.

Mijn iRacing profiel

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
We hebben na lang voorbereiden, vanmorgen onze mailserver geupdate... zonder problemen O-)

Wat hebben wij gedaan:
- Exchange geexclude in de antivirusclient (volgende guide gevolgd: Klik )
- Vanaf de antivirus server, een nieuwe installatie gepushed naar de mailserver
- Kijken bij processen of er geen fullsystem scan uitgevoerd word (niet gebeurd)
- Server rebooten
- Weer kijken of er geen fullsystem scan wordt gestart.

Resultaat -> anti-virus geupdate incl. de instellingen van de exclude _/-\o_
Pagina: 1