[9800Pro] Artifacts in idle mode?

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Ik heb een tijdje geleden wat uitgeprobeerd met de koeling dmv een 12/7 V 80 mm fan eronder te plaatsen en de standaard fan van m'n r9800 pro af. Maar dit was niet zo'n succes, bij 7 V kreeg ik artifacts en ik ging weer terug naar m'n oude koeling.

Sindsdien krijg ik artifacts, met de stockkoeler, maar ook met m'n pasgekochte VGA silencer. Dit zijn geen gewone artifacts van te warm worden, want als ik game en ook lang game, krijg ik geen artifacts. Maar als ik in windows browse krijg ik bv rare puntjes in het beeld en wanneer ik dan ga gamen/benchmarken, hebben ze artifacts maar na een tijdje niet meer :?

Ik dacht ik flash m'n xt Bios terug naar m'n oude backup, heb ik gedaan, maar helaas zonder resultaat :(.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat je je kaart beschadigd hebt tijdens het vervangen van je koeler. Je kunt natuurlijk je drivers even opnieuw installeren, maar ik ben bang dat je kaart naar de filestijnen is.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• kikibu
Het ligt niet aan de drivers, in veilige modus van windows heb ik het ook.

Maja, bij het vervangen van de koeler kan het niet gebeurt zijn. Want toen ik die 80 mm fan eronder had geplaats heb ik niet m'n heatsink los gehad.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je wel met de kaart in je handen gezeten dan of aangeraakt?

Misschien had je een geladen vinger en een memchipje of ander componentje een optater gegeven van een paar 1000V.

• kikibu
Nee, ik heb mezelf van tevoren ontladen :)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je nog garantie? Kaart gewoon terugsturen en een nieuwe vangen.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Is de kaart tijdens het 80 mm fan gebeuren niet te heet geworden? Ik neem aan dat je wel gevoeld hebt :?

Nederlander in België

• kikibu
Ja, maar niet echt heter dan eerder dacht ik. Maar ik kreeg op 7 V artifacts in een game, dus toen heb ik het gewoon weer terug gedaan in de oude formatie.

Ik heb 'm al 2 keer ingeruild, dus bij de winkel heb ik niet veel kans denk ik. De kaart is van Madview en heeft een 9800 Pro lay-out. Madview is wel snel met vervangen vind ik, ze sturen binnen een week al een nieuwe naar de winkel. Maar Madview doet alleen maar aan garantie via de winkel :(
Pagina: 1