Toon posts:

hoe goed is wine?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff heel aparte vraag:stel dat je windows emuleert vanonder linux,werkt een windows virus dan ook ?(bv dat kerstvirus)

theorie zegt dat linux geen probleem heeft,van de andere kant ALS hij volledig emuleert is je bios weg.

wie kan er wat zinnigs over zeggen.

bullet

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als het bijvoorbeeld een virus is dat random files wegknikkert en jij hebt schrijfrechten in een dir op je linuxschijf, dan kan ie wel eens files gaan weggooien. Linux programma's 'infecteren' is uiteraard onmogelijk. Ik neem niet aan dat je Wine als root gaat draaien, maar dan zit het wat betreft bios gevaar wel goed.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
aha,maar de beveiliging is dus net zo goed als je eigen indeling van groepen en rechten.

punt twee,aangezien de root alle rechten heeft zou een eventueel virus gewoon je bios flashen als je dit als root zou doen.

klopt dat?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Niet omdat root 'alle rechten heeft'. Kan je als root je BIOS flashen en draai je Wine als root? Ja, dan kan het virus dat ook. Kan je als root je BIOS niet flashen (door write protection, of gewoon doordat je linuxbak het niet ondersteunt)? Dan kan het virus dat (uiteraard) als root ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat ik het doorheb,het heeft ff geduurd maar ok ;)

in ieder geval bedankt en prettige dagen verders.

bullet

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Van hetzelfde :)

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Volgens mij kunnen sommige windows virussen wel werken. Outlook is bijvoorbeeld ook werkend te krijgen, waardoor je ook last van macro virussen als melissa kan krijgen.

Verder geeft wine ook een foutmelding als er een virus in een programma zit. Ik had laatst een spel dat besmet was met het chernobyl virus en wine gaf een waarschuwing dat dit spel met het chernobyl virus besmet was.

• TumbleCow
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

bios flashen hoef je niet zo bang voor te zijn..

volgens mij emuleert Wine juist ook die bios, dus dan wordt er een nep-bios geflashed :)

boeiend..

Verwijderd

Jah LOL :)

Verwijderd

Topicstarter
als je dat weet is het inderdaad niet boeiend.....

ik weet/wist het dus niet.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 26 december 2000 01:01 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
volgens mij emuleert Wine juist ook die bios, dus dan wordt er een nep-bios geflashed :)
Nee, dat is VMWare, die zijn 'eigen pctje' heeft. Die heeft ook een eigen bootup, maar Wine zorgt er alleen maar voor dat windows code ook op Unix/X11 kan draaien.

Pagina: 1