SpeedTouch 570 ADSL wireless modem en Wanadoo

Pagina: 1
Acties:

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb een SpeedTouch 570 modem met Wanadoo Lite. Dat modem is wireless. De PC heeft een 'excellent' verbinding naar het modem. Daarna de groene ADSL CD geïnstalleerd van KPN. Alles geinstalleerd en dan restart.

Nu werkt het alleen nog niet. In het modem heb ik de 'dial-up connection' ingesteld maar geen succes. Gek genoeg als ik het password invoer werkt het niet. Wat ik ook invoer er komt altijd ******** te staan. Het password heeft 7 letters maar altijd komen er 8 sterretjes te staan. Daarnaast heb ik als username username@wanadoo.nl-lite en ook dat zou goed moeten zijn.

Wat voor instellingen moet ik instellen in IE, de router en in de netwerkconfig op de PC om alles te laten werken? Hoe zit het met dat password?

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 19:54

x-man

Proud newbie!

Ik heb dezelfde vraag?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat "het niet werkt"? Dat is niet echt een probleemomschrijving. Dat modem zet altijd 8 sterretjes neer overigens/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• x-man

x-man

Proud newbie!

De verbinding tussen pc en router werkt perfect, maar de verbinding naar de provider wil niet. Het lampje Line Sync op de router brandt zonder knipperen, wat zou moeten duiden op een goede verbinding. Ook geeft de diagnostic pagina op de web interface van de router geen problemen aan. Toch staat er op de pagina "connections" bij state telkens "down".

Wat zou hier de reden van kunnen zijn? Mijn adsl verbinding via een andere modem doet het gewoon.

Hetzelfde probleem met de KPN test account (@adsltest / 123).

[ Voor 10% gewijzigd door x-man op 20-09-2005 23:37 . Reden: kpn test toegevoegd ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Router verkeerd geconfigureerd of een storing op de adsl lijn (geen lineRX). Draai easy setup, kies pppoa en 8.48 en gebruik dat testaccount en als het niet inlogt bel je wanadoo en omschrijf je het probleem dat je modem niet inlogt, ook niet met testaccount en dat je wel linesync/adsl signaal hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• x-man

x-man

Proud newbie!

JvS schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:45:
Router verkeerd geconfigureerd of een storing op de adsl lijn (geen lineRX). Draai easy setup, kies pppoa en 8.48 en gebruik dat testaccount en als het niet inlogt bel je wanadoo en omschrijf je het probleem dat je modem niet inlogt, ook niet met testaccount en dat je wel linesync/adsl signaal hebt.
Ok zal ze bellen. :)

• x-man

x-man

Proud newbie!

Ok opgelost..helpdesk bellen hielp niet, aangezien de helpdesker na een half uur helpen, opdracht kreeg om te zeggen dat ze de modem niet ondersteunden..click..tuut..tuut..tuut.

Maar m'n fout was dus dat ik elke keer probeerde te connecten met de instellingen van KPN, maar het moest BBNED zijn. :Y)

Pagina: 1