[VLC]streamen van playlist

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42
Net was ik even een beetje aan het stieoen geraakt met VideoLAN, en wel het STreaming gedeelte. En wat blijkt nou, ik kan een shoutcast-achtige-stream opzetten waar XMMS in ieder geval naar wilt luisteren. Voor mensen die een Linux stream wilden opzetten zal ik maar meteen even uitleggen wat ik heb gedaan.
Allereerst, met VideoLAN zelf, in het preferences menu, bij de opties voor stream uitvoer, heb ik Keep stream output open aangevinkt, en 'Maak audio stream uitvoer mogelijk'. Vervolgens start ik de streaming wizard, bij het eerste dialoog kan ik een zootje nummers selecteren, 2 klikjes op de ok's en ze worden aan de playlist toegevoegd. Bij de 'defineer streaming methode' heb ik HTTP aangevinkt, poort naar keuze. En dan het belangrijke gedeelte, bij 'inkapseling methode' kiezen voor RAW, Als audio codec heb ik gekozen voor MP3, bitrate van 96 om mijn netwerk te sparen, en that's it. De nummertjes worden vervolgens eenmaal gestreamed. Getest op m'n lokale systeem met XMMS (heb even niet de beschikking over een andere PC met Winamp/XMMS/Realplayer, zal zo eens kijken).
Echter, voeg ik daarna iets toe aan de playlist, onder het mom van, dan speelt ie daarna dat nummer af, vind ie dat niet leuk. Dit nummer word dan ook niet gestreamed, maar speelt VideoLAN weer 'gewoon' zelf af. Niet zo leuk, zo kan je nooit een doorlopende stream opzetten onder Linux.
Mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat hij de playlist streamt, en niet na de geselecteerde bestanden in die wizard ermee stopt?

Edit: ik ben al ietsje verder, maar nog niet ver genoeg. Door in plaats van simpelweg toe te voegen aan de playlist de 'Voeg MRL toe' te kiezen kan ik kiezen dit bestand te streamen ('stream uitvoer' kiezen, opties goedzetten bij het voeg toe menu). Echter word het bestand dan niet toegevoegd aan de stream, dus dat het een doorlopende stream blijft, maar de huidige stream word gestopt, een nieuwe stream word aangemaakt. Zo zal de luisteraar dus telkens opnieuw moeten verbinden met de stream, en dat schiet ook niet echt op...
Niet waar, was vergeten de codec goed te zetten, alles werkt nu dus. Toch eens beter opletten de volgende keer :/

[ Voor 24% gewijzigd door RSpliet op 07-07-2004 14:37 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet