Toon posts:

Kwaliteit beeld DVD op PC slechter dan op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende:
Als ik een DVD afspeel via mijn XBOX of PS2 op TV dan heb ik perfect beeld, maar als ikde DVD afspeel op mijn PC dan is het beeld vrij slecht op mijn TFT.
Normaal gesproken hoort dit toch andersom te zijn? :/

Op de PC vindt ik het beeld wat vager/waziger en ik merk strepen en blokkerig beeld. In de pausestand zijn deze strepen goed te zien. :'(

3,0 GHz
Radeon Pro 128 MB
Lite on 48X DVD
512 MB
PowerDVD 5.0
TFT Dell 1703FP

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 13:55 ]

Verwijderd

ik dacht juist altijd andersom. je krijgt volgens mij met de huidige technieken een computer beeldscherm niet zo goed als een goed/dure tv.
alhoewel sommige beeldschermen erg dicht in de buurt komen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Een computerscherm kan veel meer detail weergeven dan een tv scherm (heb je al eens een tekstverwerkingsprogramma gebruikt op een tv scherm? waardeloos!). Daarom zie je op een computerscherm de 'blokken' die je op je tv niet ziet.

Het wazige komt mogelijk doordat je dichter bij een computerscherm zit dan bij je tv, en dat het op een tv niet opvalt. Ook is je tft scherm (waarschijnlijk 1024x768) niet geschikt om dvd-resoluties (720x522) weer te geven.

Als je het goed wil testen moet je je pc eens aansluiten op je tv en dan de dvd afspelen, grote kans dat je dan een goed beeld hebt ;)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

TV heeft oplossend vermogen, TFT absoluut niet. Dus DVD (en DIVX nog meer) ziet er op TFT slecht uit. Of je moet op afstandje gaan zitten.

Verwijderd

Een TFT scherm heeft meestal 1 resolutie waarop die fatsoenlijk beelden kan weergeven (meestal 1280*1024) en heeft veel moeite met het weergeven van lagere resoluties zoals bij DVD's het geval is. Daarom is het beeld slechter nog dan bij bijvoorbeeld een CRT scherm. Maar ik denk dat een LCD tv toch het mooist is om DVD's te kijken.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Koop een normale monitor, dat ziet er veel mooier uit!
En op de PC is "pauze" ook *echt* stilstaan, op elke "100 Hz trillingsvrij beeld" TV die ik gezien heb, geeft "pauze" gewoon trillend beeld.

Verwijderd

TFT kan niet snelle beelden laten zien dan wordt hij wazig omdat het hem niet lukt om een volledig beeld op te bouwen met een snelheid van "50 Hz".
Op een CRT monitor zal het er beter uit zien als op je tv.

Zoek maar eens de werking van een TFT monitor op, dan begrijp je het wel beter.

-=edit=-
RemcoDelft schreef op 08 juli 2004 @ 11:32:
Koop een normale monitor, dat ziet er veel mooier uit!
En op de PC is "pauze" ook *echt* stilstaan, op elke "100 Hz trillingsvrij beeld" TV die ik gezien heb, geeft "pauze" gewoon trillend beeld.
Dat komt omdat een TFT het beeld niet 100 keer per seconde opnieuw opbouwd maar het beeld laat staan. Een CRT monitor zal ook trillen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:38 ]

Pagina: 1