Toon posts:

HP 4200tn laserjet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

We hebben laatst een nieuwe printer aangeschaft(HP 4200tn laserjet) bij ons op de zaak. Nu hebben we hem geinstalleerd op de file/printserver (3 x om de juiste papertray makkelijk te laten kiezen door de gebuikers). We hebben het Kix script aangepast en de printersettings zo ingesteld op de printserver dat hij verwijst naar de juiste papertray. Als we de printer nu aanmaken op een workstation(dat werkt wel correct) dan staan de settings plotseling weer verkeerd(papertray). Er wordt bij ons gebruik gemaakt van een sjabloon dat de juiste settings kiest( brief of memo, enz) dus het is belangrijk dat die settings juist staan.
We weten nu niet meer zo goed wat we met dit probleem aan moeten en hopen dat jullie ons kunnen helpen of in ieder geval in de juiste richting kunnen sturen.

Met vriendelijke groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Welke driver gebruik je? (versie en type)
Welke OS op de clients, welke SP.
Welke OS op je server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
>>>Welke driver gebruik je? (versie en type)
>>>Welke OS op de clients, welke SP.
>>>Welke OS op je server?

Ik heb de meegeleverde cdrom gebruikt.
er word aangegeven dat ik de volgende versie heb: HP LaserJet 4200 PCL 6 (60.5.30.4)

Het grootste deel van de clients draait op winxp sp1. Het is voor mij van belang dat dit goed werkt. (De overige win98 :Z systemen maken mij nog niets uit)

De server draait op win2003.

Ik wil nog toevoegen dat ik op de fileserver (na de installatie van de driver) de trays heb aangepast naar A4......dit word niet overgenomen door de clients.
Geen van de instellingen worden meegenomen, is mijn idee. Gezien ik niet van plan ben om alle clients langs te gaan om dit nog eens handmatig aan te passen, zoek ik naar een gepaste oplossing.

Alvast bedankt,
Peter van Engeldorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

OH > SA

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi Peter, welkom op GOT.
Lees aub ook eerst de FAQ door, je hoeft niet iedere keer je naam onder je bericht te zetten.
Probeer eens met een admin account vanaf de client de printer-instellingen goed te zetten, de kans is dan dat ie de instellingen opslaat op de server, en dus voor andere gebruikers ook goed staan.

[ Voor 7% gewijzigd door ZeRoC00L op 07-07-2004 15:31 . Reden: en toen kon de TS z'n topic niet meer vinden..... ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sjabloon (of iig de instellingen van Office-producten) zouden als ik me niet vergis de settings van de printer moeten overrulen. Dus ik denk dat je het daar moet zoeken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is gemeen . er zijn idd 2 soort instelingen
1 waar je zegt waar je (normaal) op staan en de andere voor je default document settings

1) properties -> device setings
2) printing preferences

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Zover ik kan zien heb je de nieuwste driver.
Even een vraag tussendoor: Worden de instellingen op de server wel bewaard?

Probeer eens de Point and Print driver.(is niet zo erg als plug and pray hoor ;))

Anders heb je nog de beta-drivers

En als dat niet werkt kun je als laatste redmiddel nog de LJ 4100 of LJ 4000 drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) properties -> device setings >> worden nu wel door de clients overgenomen
2) printing preferences >> worden niet overgenomen (alleen via opgeslagen schema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud topic maar het is exact het probleem waar ik tegen aan loop.

HPLJ4200tn. Laatste drivers geinstalleerd. Device settings worden bewaard, printing preferences niet. Printer is verwijderd en opnieuw aangemaakt op een andere printserver. Wanneer ik de instellingen op de server bekijk, staan ze goed. Installeer ik de printer als gebruiker op een werkstation (met of zonder admin rechten geen verschil), dan heb ik automatische instellingen voor de trays ipv de instellingen die ik op de server had ingegeven.

Iemand een idee?
Pagina: 1