Zelf TV Meubel maken - vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 15:40

mayhem

Topicstarter
Ik heb hetvolgende design gemaakt in 3ds. Let niet op de muur en vloer, het gaat om het meubel ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsman.org/images/temp/tvkast2.jpg

De planken zijn allen 30mm dik, hoogte van het geheel is 550mm, de diepte is 600mm, en de lengte is 2100mm.

Dit wordt MDF gefineerd met eiken, wat ik bij een houthandel laat maken.
nu rest me alleen 1 vraag, naast de vakjes voor DVD's komen dus ook 2 laatjes, hoe kan ik deze het beste maken? Met een rails, een geleider, of gewoon helemaal niks?

Ik vraag dit omdat ik een beetje zit met de maten voor de laatjes.
De "gaten" waar zo'n laatje in moet is 230mm hoog, 315mm breed en 600mm diep.
Wie komt er met het gouden idee ?

PS. bij voldoende interesse wil ik hem best voor meer mensen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:07

André

Analytics dude

Ik zou de zijplankjes van de laadjes ietsje naar binnen zetten om daar rails aan bevestigen. Je kunt dan zelfs kiezen voor rails met dat systeem dat je de laadjes vrij hard dicht kunt gooien en dat ze dan langzaam sluiten (blue nogwat, wordt veel in keukens gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Thanks,
morgen even naar de dhz om rails te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Dit topic mag van mij in AV blijven, een passie voor audio wordt meestal vergezeld van een behoorlijke dvd/cd collectie en iets om dat in op te bergen is nooit mis.

O kijk wel uit dat je eventuele verkoop / bouw van het rack buiten het forum om regelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024

justanotheruser

#hashtag

idd, net 'n nieuwe keuken gezien, en als de de lades dicht- beweegt, werpt, smijt, of vlamt.......... dan sluiten ze telkens heel netjes..... ideaal

[ Voor 13% gewijzigd door justanotheruser op 08-07-2004 00:06 ]

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat systeem is ook niet alles hoor. Rijd er maar eens tegen met je auto, wedden dat ze ineens dicht zijn :P

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Genoemd systeem is hydrolisch ofzo geloof ik...zal best prijzig zijn. Vriend van me heeft het in zijn keuken ook...mooi systeem, dat zeker.
Maak je laatjes iets minder hoog als gepland...alleen het front van het laatje wel helemal volledige groote. Dan kan onder je laatje een rond stuk ijzer...rolt prima, heb je mooi rolmechanisme dat je helemaal weg kunt werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
The_Eagle schreef op 08 juli 2004 @ 00:19:
Genoemd systeem is hydrolisch ofzo geloof ik...zal best prijzig zijn. Vriend van me heeft het in zijn keuken ook...mooi systeem, dat zeker.
Maak je laatjes iets minder hoog als gepland...alleen het front van het laatje wel helemal volledige groote. Dan kan onder je laatje een rond stuk ijzer...rolt prima, heb je mooi rolmechanisme dat je helemaal weg kunt werken.
The_Eagle, kan je dat rolmechanisme misschien even toelichten?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

mayhem schreef op 08 juli 2004 @ 20:38:
[...]

The_Eagle, kan je dat rolmechanisme misschien even toelichten?
thanks
Hij bedoelt volgens mij gewoon een pijpje waar je la overheen rolt. Gaat volgens mij nooit soepel en geeft ook nog eens herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Nou ik ben eruit, het worden van die rails die je gewoon onder in hoeken van de lade plaatst met 2 geleidewieltjes.

[ Voor 26% gewijzigd door mayhem op 05-02-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Design ziet er leuk uit.
Maar heb je ook al een simulatie gedaan van 't gewicht dat het kastje kan dragen voordat het instort? Ik heb zelf een 82cm breedbeeld die een slordige 70kg weegt.
Zou zonde zijn als het instort zodra je je tv erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Ik heb geen simulatie gedaan, maar weet wel dan het met planken van 30mm dik errug lastig wordt om de boel in te laten storten.

Ik heb nu nog een ouderweste 4:3 TV, en die word top termijn vervangen door en LCD :P . Dus 70kg hoef het niet te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107110

je kan ook nog een groef je in de zijkant van je la frezen en daar die geleiding in laten vallen of je neemt een stuk je beuken en klaar is kees, als je dat aan de kast bevestigd en in smeert met was gaat dat ook prima.
hoe ga je voor de rest de verbindingen maken, en hoe dik worden de wanden van de laatjes en komen er nog masieve herlijsten in want anders gaan je hoeken het niet overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 22:20
Als het 30mm dik is en je bouwt het meubel volgens de structuur op je plaatje dan gaat het never niet instorten. :)
Dat je evt. speling krijgt vanwege de doosvorm is lastiger, maar als je de hoeken schroeft én lijmt zal dat niet gebeuren.
In dat geval kan je er een spreekwoordelijke olifant op laten dansen :+

Met die laden, je moet bedenken hoevaak je ze gebruikt en of er zware belasting opkomt. Als je ze niet veel gebruikt en er hoeft niet veel in kan je jezelf een berg moeite besparen door ze er zonder rail in te schuiven. Is minder mooi, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Anoniem: 107110 schreef op 10 juli 2004 @ 16:23:
hoe ga je voor de rest de verbindingen maken, en hoe dik worden de wanden van de laatjes en komen er nog masieve herlijsten in want anders gaan je hoeken het niet overleven.
De verbindingen zullen bestaan uit een combinatie van schroef/lijm verbindingen en deuvel/lijm (uiteraard ;) ) verbindingen.

de laatjeswanden krijgen een dikte van 18mm, standaard mdf dikte.
edit:
owja, en de achterkant wordt uiteraard bedakt met een plaat, denk dat ik multiplex doe, voegt ook wat stevigheid toe.

[ Voor 13% gewijzigd door mayhem op 10-07-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118345

hey,

Leuk ontwerp...
Zelf ben ik ook een voorstander om zelf m'n hifi meubels te maken, dan kun je gewoon eentje maken naar eigen behoeften...

Ik zou er ook in jou plaats voor zorgen dat de achterkant ook dicht is, en dit om al de storende kabels niet te zien. dit kun je doen door aan de achterkant fijne kartonplaat of triplex van 4mm te nagelen. Zelf zou ik ook geen 30mm gebruiken. Misschien wel voor de bovenste voor het esthtisch aspect maar 22mm zou ruim voldoende zijn. Ik zou voorstellen 30 mm boven- en onderplank (alhoewel 22 voldoende is) en dan 18 voor buitenkant en 16 voor binnenstukken. De schuiven kun je in 11 uitvoeren. Ik zeg dit want je moet ook rekening houden dat als je al 3 planken van 30 mm je al aan 9 cm hoogte zit! je wilt max 55 cm hoog, er blijft nog maar 46 over en dit is mss krap om je hifi apparatuur in op te bergen en dan nog es DVD's die toch 19 hoog zijn (als je die er recht wil in plaatsen) en je moet ze er dan nog vlotjes kunnen uithalen (+2 cm)

zo'n meubel ben je bijna verplicht om op wieltjes te zetten, want geloof me dat zal wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111854

mag ik vragen welk programma je hebt gebruikt om dit te maken

vind het erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05-2020
mayhem schreef op 07 juli 2004 @ 13:45:
Ik heb hetvolgende design gemaakt in 3ds. Let niet op de muur en vloer, het gaat om het meubel ;)
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Even over die laatjes, je kunt ze ook zo maken dat ze op 4 wieltjes rusten. Dat heeft het voordeel dat je in principe ze er zo uit kunt rollen en in een ander vak kunt zetten zonder demontage van rails.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zo te zien heeft de kast geen achterkant en hierdoor kan die 'scharen'.

Ook moet je vloer 100,0 % recht zijn, anders ga je dit zien of erger, gaat het meubel wiebelen.

Wieltjes onder de lades is niet handig, als je hem open trekt, dan zullen de voorste wieltjes geen steunpunt meer hebben.

Zorg er ook voor dat het lades helemaal open kunnen, zodat je ook de achterste dvd makelijk kan pakken. Er is bestaan rails systemen die je 100% open kan trekken. (bestaan uit 3 delen ipv standaard 2 delen = 80%)

[ Voor 52% gewijzigd door TheoQ op 10-07-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:50

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

mayhem schreef op 10 juli 2004 @ 18:48:
[...]

De verbindingen zullen bestaan uit een combinatie van schroef/lijm verbindingen en deuvel/lijm (uiteraard ;) ) verbindingen.
Ik zou het zeker niet met schroeven doen, het ontsiert je meubel, en duvelkes zijn volgens mij niet stevig genoeg.

Ik zou het met koekskes doen (euhm, even de nederlands vertaling zoeken ;) )
een ellipsvormig houten plaatje, een lammél dus :)

Afbeeldingslocatie: http://www.medizin.uni-greifswald.de/geschichte/Image10a.jpg
(het ellipsvormige houten plaatje op de foto is een lammel)

In het mdf een groefje vrezen met de lammellenfrees.
Koekje met lijm in de groef steken, en plakken maar. :)

En dan alles aan elkaar lijmen.

Dit doe ik al jaren zo op school, ook met massief eiken meubels. En het komt nooit meer los :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 10-07-2004 21:09 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:34
Je kunt de rails ook wat verder naar achteren uit laten steken, dan kan hij wel helemaal open, maar dan heb je niet de volledige diepte van je kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Anoniem: 118345 schreef op 10 juli 2004 @ 19:50:
Ik zeg dit want je moet ook rekening houden dat als je al 3 planken van 30 mm je al aan 9 cm hoogte zit! je wilt max 55 cm hoog, er blijft nog maar 46 over en dit is mss krap om je hifi apparatuur in op te bergen en dan nog es DVD's die toch 19 hoog zijn (als je die er recht wil in plaatsen) en je moet ze er dan nog vlotjes kunnen uithalen (+2 cm)
zo'n meubel ben je bijna verplicht om op wieltjes te zetten, want geloof me dat zal wegen.
De maten van het meubel zijn afgestemd op de hoogte van DVD's (190mm) + 2mm voor je vingertjes ;). het bovenste compartiment is bestemd voor de receiver/DVD speler, die daar ook genoeg ruimte heeft.
TheoQ schreef op 10 juli 2004 @ 20:58:
Zo te zien heeft de kast geen achterkant en hierdoor kan die 'scharen'.

Ook moet je vloer 100,0 % recht zijn, anders ga je dit zien of erger, gaat het meubel wiebelen.

Zorg er ook voor dat het lades helemaal open kunnen, zodat je ook de achterste dvd makelijk kan pakken. Er is bestaan rails systemen die je 100% open kan trekken. (bestaan uit 3 delen ipv standaard 2 delen = 80%)
De achterkant wordt idd dicht, multiplex plaatje met kabel gaten erin.

De lades zijn primair niet voor het opslaan van DVD's, die komen in de "gaten" zonder lade :*)
jellabie schreef op 10 juli 2004 @ 21:07:
[...]
Ik zou het zeker niet met schroeven doen, het ontsiert je meubel, en duvelkes zijn volgens mij niet stevig genoeg.
Ik zou het met koekskes doen (euhm, even de nederlands vertaling zoeken ;) )
een ellipsvormig houten plaatje, een lammél dus :)
Ik vind het een goede tip, maar denk dat als ik het met meerdere deuvels doe, dat ik dan ook genoeg stevigheid krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

deuvel verbindingen zijn als het goed gedaan is steviger dan schroef verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111854

Welk programma heb je hiervoor gebruikt bootsman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:41
Anoniem: 111854 schreef op 11 juli 2004 @ 20:13:
Dat is nu al 2 keer gezegd ...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Anoniem: 111854 schreef op 11 juli 2004 @ 20:13:
als je even leest zie je 3ds staan :Z

(Sorry was al gezegd) |:(

[ Voor 8% gewijzigd door paazei op 11-07-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:25

Wok

Dakloos...

Heb tijden geleden zelf ook een TV-meubel gebouwd :Y) Ik heb het toen echter simpel gehouden (dus geen lades). Picje:

Afbeeldingslocatie: http://muller.homelinux.org:8888/GoT/meubel1_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://muller.homelinux.org:8888/GoT/meubel2_small.jpg

Een tip voor je lades:
Als je een rail wilt gebruiken en toch de maximale breedte wilt benutten, maak dan een gleuf in de zijkanten van de laden (met een (boven)frees), waarin je de rail monteert. Ik zal even een picje schieten van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://muller.homelinux.org:8888/GoT/rail_small.jpg

Een andere tip (wat Sjoewe al zegt) is om het meubel niet direct op de grond te plaatsen. Ik zou er pootjes of wieltjes (makkelijk bij verplaatsen :) ) onder zetten. Daarbij moet je echter wel rekening houden met doorzakken, wat ik dus niet heb gedaan |:( Vandaar dat je op mijn pics ook heel mooi de Telefoongidsen kunt zien liggen onder het midden :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Schroef er dan nog 2 wieltjes onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

André schreef op 11 juli 2004 @ 21:38:
Schroef er dan nog 2 wieltjes onder :)
I know... :P

Elke keer zeg ik tegen mezelf dat ik nog een wieltje in het midden moet schroeven, maar ik daar domweg te lam voor.. |:( Heb geen zin om m'n installatie eruit te halen, want het is een pokkewerk om alles weer aan te sluiten..

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Zo, na een tijdje rust, en wat heen en weer gebel met houthandelaren, tot de volgende conclusie gekomen.
Eiken-fineer/MDF, massief eiken = onbetaalbaar (ongeveer 800 euro, zonder montage).

Dus maar ff naar de gamma, en daar 3 plaatjes MFD van 244cmx122cmx22mm laten zagen. Kostte in totaal 90 eurootjes...
Verfje laten mengen en nu maar bouwen.

Nog te doen:
- laatjes afwerken (handvaten)
- schuren
- de boel verlijmen
- gronden (2x)
- lakken (zijdeglans)(3x)

Ik hou jullie op de hoogte ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mayhem op 05-02-2024 20:21 ]

• Wok

Wok

Dakloos...

Netjes! :) Wel een kolossale kast trouwens :P

Ik zie dat je voor de conventionele oplossing bent gegaan m.b.t. de rails van de lades?

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Waar is de rest? Of is het nog niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Het ziet er erg netjes uit petje af :) :*)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 23-08-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Kingskawn schreef op 23 augustus 2004 @ 15:02:
Waar is de rest? Of is het nog niet af?
Uhmm, zegt dit genoeg:
het bijna-eindresultaat van de kale kast

Nog te doen:
- laatjes afwerken (handvaten)
- schuren
- de boel verlijmen
- gronden (2x)
- lakken (zijdeglans)(3x)

Ik hou jullie op de hoogte
8)7

ik ga vanavond de laatjes in elkaar zetten en de voorkanten ervan iets afschaven met een electrische schaaf. (ivm verfdikte)
Als ik weer nieuwe fotootjes heb, laat ik ze wel ff zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
MDF lakken? Wordt dat wel mooi?
Ben wel benieuwd dat ga ik mn binnenkort te bouwen monitorstand/versterker kast ook lakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 08:18

Offtrack

Ondertitel

Sjoewe schreef op 23 augustus 2004 @ 17:10:
MDF lakken? Wordt dat wel mooi?
Ben wel benieuwd dat ga ik mn binnenkort te bouwen monitorstand/versterker kast ook lakken :)
Hij lakt niet het MDF direct... erboven staat namelijk: "Gronden 2x".
Ook spreekt hij eerder over dat hij verf heeft laten mengen, dus het gaat hier waarschijnlijk om een kleurtje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:21
Jammer dat ik dit topic te laat zie. Die prijs voor hout en fineer ligt namelijk wel èrg hoog. Een plaat van 122x244 fineer (met papieren drager) kostte bij mijn locale fijnhouthandel ongeveer €100. Als je heel luxe hout had, was het iets meer en de bekendere soorten als eik en beuk waren iets minder (€90 oid).

Fineren is wel mooi en geeft makkelijker een goed resultaat dan lakken (Je ziet ècht ALLES als je mdf lakt :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Offtrack schreef op 23 augustus 2004 @ 17:14:
[...]

Hij lakt niet het MDF direct... erboven staat namelijk: "Gronden 2x".
Ook spreekt hij eerder over dat hij verf heeft laten mengen, dus het gaat hier waarschijnlijk om een kleurtje 8)7
Ik dacht al... ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Ik ga straks beginnen met de eerste grondlaag, en dan ga ik eens kijken hoe het wordt.
Na de eerste laag meteen een tweede laag grond erop en dan licht schuren.
Dan volgt inderdaad de (gemengde) zijdeglans verf, ik denk een laagje of 3 voor de zekerheid. Met die 3 lagen vang ik ook meteen kleine oneffenheden op.

Als ik dan nog zin heb gooi ik doe boel ook nog even in de parketlak (zijdeglans), maar ik weet niet of dat verstandig is. Het geeft in ieder geval wel een behoorlijk krasvaste laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

mdf wel heel goed schuren en ontvetten he, voordat je gaat verven ;)

edit:
dus ook voordat je gaat gronden! dat geeft t gladste resultaat enzo.. maar dat wist je natuurlijk al..

[ Voor 47% gewijzigd door Gemineye op 24-08-2004 16:53 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
hehe schuren heb ik al gedaan voor het in elkaar lijmen, en heb de boel vanmorgen al ontvet, maar bedankt voor de tip
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

mayhem schreef op 24 augustus 2004 @ 16:53:
hehe schuren heb ik al gedaan voor het in elkaar lijmen, en heb de boel vanmorgen al ontvet, maar bedankt voor de tip
:)
:Y)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

let op met 3 dunne lagen aflak vang je geen enkele ongelijkheid op.
ten minste als je 3 mooi dunne lagen wilt doen bij dikke lagen kan je wel wat opvangen maar dat eind resultaat is niet mooi.
je kunt beter tussen de 2 grondlagen met lakplamuur aan de gang of 2componenten epoxy plamuur want dat krimpt niet na.
ook zou ik als ik jou was de randen licht afronden/breken dat voelt en schildert veeeeel beter.
die parketlak is idd een goed id als je het teveel vind glanzen kan je het nl altijd nog met een fijne staal wol matter poetsen.

de vorm is leuk lijkt wel wat om mijn meubel maar die is asymetrich van indeling en helemaal open.
waar ga je hem op zetten pootjes of wieltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

let er wel op dat als je meerdere lagen van verschillende producten gebruikt, je producten gebruikt van hetzelfde merk, of spuit anders een proefstukje. (dit is eigenlijk sowieso wel aan te raden) Bij producten van verschillende merken heb je vaak weer het risico dat het op elkaar gaat werken en dat het eindresultaat niet mooi is..

Anoniem: 100445

Ik ben ook net klaar met het maken van een nieuw TV-Meubel... gekozen voor een ontwerp met hoge WAF (wife acceptance factor). Het meubel bestaat uit 6 vakken. de bovenste 3 hebben klapdeurtjes. Hierachter komen de receiver, cd-speler en dvd-speler te staan. Daaronder 3 laden voor onder andere de cd- en dvd collectie.

Het geheel is gemaakt van 18mm MDF. maten: 168 breed, 50 diep en 46 hoog.
alles is geschroefd/gelijmd, waarna mijn vriendin de boel geverfd heeft. (eerst MDF grondverf van international, daarna afgelakt met hoogglans wit van Sikkens)

ff een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/meubel01.jpg
deurtjes dicht

Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/meubel03.jpg
receiver zichtbaar

Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/meubel02.jpg
....en een laatje open

Al met al een beste klus waar we flink wat tijd in gestoken hebben, maar het resultaat is echt perfect geworden. :) enige nadeel is dat een la vol CD's zo zwaar is dat de boel met de la open de neiging heeft om naar voren te tippen. niks meer aan te doen ben ik bang.

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
...erg fraai meubel.

Anoniem: 100231

Anoniem: 100445 schreef op 26 augustus 2004 @ 19:47:
Ik ben ook net klaar met het maken van een nieuw TV-Meubel... gekozen voor een ontwerp met hoge WAF (wife acceptance factor). Het meubel bestaat uit 6 vakken. de bovenste 3 hebben klapdeurtjes. Hierachter komen de receiver, cd-speler en dvd-speler te staan. Daaronder 3 laden voor onder andere de cd- en dvd collectie.

Het geheel is gemaakt van 18mm MDF. maten: 168 breed, 50 diep en 46 hoog.
alles is geschroefd/gelijmd, waarna mijn vriendin de boel geverfd heeft. (eerst MDF grondverf van international, daarna afgelakt met hoogglans wit van Sikkens)

ff een paar plaatjes:

[afbeelding]
deurtjes dicht

[afbeelding]
receiver zichtbaar

[afbeelding]
....en een laatje open

Al met al een beste klus waar we flink wat tijd in gestoken hebben, maar het resultaat is echt perfect geworden. :) enige nadeel is dat een la vol CD's zo zwaar is dat de boel met de la open de neiging heeft om naar voren te tippen. niks meer aan te doen ben ik bang.
Misschien de laden iets minder vullen het zou zonde zijn, dat het kapot gaat. Kvind het een erg fraai meubel overigens mooi gemaakt!

@mindwipe
piept die sony tv van jou ook zo debiel hard ? en dan bedoel ik echt veel harder dan een normale tv piep?
m'n moeder heeft nl volgens mij dezelfde en daar is het niet te harden.
sorry voor het hoge offtopic gehalte

Anoniem: 107110 schreef op 26 augustus 2004 @ 20:32:
@mindwipe
piept die sony tv van jou ook zo debiel hard ? en dan bedoel ik echt veel harder dan een normale tv piep?
m'n moeder heeft nl volgens mij dezelfde en daar is het niet te harden.
sorry voor het hoge offtopic gehalte
offtopic:
nee geen last van gepiep.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

Rails ? Wieltjes?
Als je in de planken die 1 la vormen rondom een frees aanbrengt (1/3-de dikte diep zou ik nemen), dan kun je in die rondomgroef de bodem van de la laten rusten.
Als je dan de la (beter: la-plankjes=zijden+voor+achterkant) insmeert met kaarsvet, heb je helemaal geen rail nodig. Het voordeel is dan, dat je die lades eender in welk vak in de onderkant van de kast kunt aanbrengen.
Wil je toch een geleiding (omdat he de la helemaal wilt kunnen uit-trekken), dan zou je ervoor kunnen kiezen de voorkant van 1 lade uit te laten steken (die dekt de kastvoorkant dan af), en daar aan de onderkant wieltjes van ongeveer 1cm hoog kunnen zetten. Die wieltjes rusten dan op de kamervloer. Vraag is wel of je vloer dan niet beschadigd wordt.

(sorry, vorige page niet opgemerkt; maar je zou het alsnog zo kunnen doen natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door Brothar op 26-08-2004 21:50 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Laatst online: 05-06 22:37
@mindwipe

Heel mooi meubel, vindt mijn vriendin ook idd. Mocht je je in de toekomst vervelen dan ben je natuurlijk altijd welkom bij mij thuis O-)
Heb ook nog een xxl amp liggen die ook nog een kastje van zo'n 65L nodig heeft. ;)

@ no_no_no

Heb ook de sony tv (slagje groter), en ik heb ook geen last van een piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

richy t schreef op 27 augustus 2004 @ 16:34:
@mindwipe

Heel mooi meubel, vindt mijn vriendin ook idd. Mocht je je in de toekomst vervelen dan ben je natuurlijk altijd welkom bij mij thuis O-)
Heb ook nog een xxl amp liggen die ook nog een kastje van zo'n 65L nodig heeft. ;)
Ik vind het bon richy... (mindwipe voelt zich een beetje nico :) ) Koop jij dan nog ff die peerless 257, dan gaan we los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Laatst online: 05-06 22:37
Anoniem: 100445 schreef op 27 augustus 2004 @ 18:38:
[...]

Ik vind het bon richy... (mindwipe voelt zich een beetje nico :) ) Koop jij dan nog ff die peerless 257, dan gaan we los!
Oke Nico, maar handjes thuis he ;) . Richy vraagt zich af hoe je als je je handjes thuis moet houden die tv meubel afkrijgt? Nou vraag ik me ook af wat nou precies dat off topic ook alweer was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Zo, het is even stil geweest, maar hier is ie dan !!!
2 lagen grondverf, en 2 laklagen verder.

Mocht je hem zooo mooi vinden, dan kan je me vragen om de tekening te mailen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mayhem op 05-02-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

d:)b ziet er goed uit, nice job.
Pagina: 1