Toon posts:

Acer 8003LMi of Asus M6000?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben al een paar dagen aan het rondkijken naar een geschikte nieuwe laptop, en het wordt ofwel de acer 8003lmi of de asus m6000...

op de-laptopper de volgende configuratie;
centrino 1.6
512mb ram
60gb hdd
ati 9700

voor de acer is het 1755, voor de asus 1783...
bij de acer zit een dvd+/-r drive bij, maar dat mag voor mijn part buiten beschouwing gelaten worden (ik gebruik toch men desktop voor dvdr).

i know it's a long shot, maar heeft iemand beide laptops al eens 'irl' bekeken? ik ben vooral benieuwd naar de schermkwaliteit (welke van de twee superieur is).

elke andere persoonlijke ervaringen ivm beide modellen zijn ook welkom :)

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:57

The.Force

*Bauer Addict

Beide zijn zeker degelijke laptops, die Asus heeft hier trouwens een eigen topic en is zeker in trek bij tweakers...

Qua specs zijn ze idd gelijk, voor jou de keuze wat betreft design!

Ook rekening mee houden dat Acer standaard 1 jaar garantie geeft, en Asus twee jaar.

System Specs!

Verwijderd

Topicstarter
hmm die garantie is zeker een pluspunt...
maar weet iemand hoe dat zit met international warranty? ik ben namelijk een belg (gelieve de gevatte grapjes achterwege te laten ;) ) en ik ga mn nieuwe laptop dus bestellen bij de-laptopper.. Als er iets mis is, kan ik mn asus/acer dan gewoon ergens in Belgie bij een acer/asus verkooppunt inleveren?

Oh ja, nog een detail, in .be is het azerty he... weet iemand of je die acer ook in azerty uitvoering kunt bestellen in nederland? (bij die asus kan je t aanpassen mits een meerprijs van 39eur)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

In .be heeft asus wellicht andere voorwaarden, in .de is het bijvoorbeeld veel uitgebreider, ik heb hier wel eens wat over gepost in het s5200 topic. :)

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
hmja maar t zou kunnen dat de garantievoorwaarden enzo voor de gehele benelux hetzelfde zijn he

Verwijderd

Waarschijnlijk komen er in augustus nieuwe modellen van de 8000-serie op de markt. Deze krijgen dan een sterkere videokaart met 128mb. De Asus heeft 'slechts' 64mb. Misschien iets om op te wachten? Bij de Acer kun je ook extra garantie bij kopen, voor de duur van drie jaar. Je kunt kiezen voor een verlenging (carry-in) of een ongevallen verzekering (glas cola over de laptop, vallen etc.) ook voor drie jaar. Bij de laatste zijn ook schades aan het scherm gedekt, met een eigen risico van 100 euro per gebeurtenis.

Ik heb deze week toevallig de 6000 irl gezien. Weliswaar achter glas, maar toch. Hij komt erg slank op me over. De beeldkwaliteit kon ik moeilijk beoordelen, omdat ie in de schaduw stond en alleen het centrino logo weergaf. Een maand geleden heb ik de M6000N irl gezien, bij mycom. Ik kreeg de indruk dat de behuizing erg solide was, maar ik vond hem wel wat plasticachtig. Maar welke laptop heeft dat niet. Het ontwerp is erg strak en zakelijk, met een mooi blauw ledje rondom de powerknop. Persoonlijk vond ik de M6000N nogal groot, en dan heb ik het vooral het verschil lengte/breedte (was een breedbeeld uitvoering, mochten er verschillende type behuizingen zijn). Verder lijken de knoppen van het toestenbord van de 6000/8000 wat groter, maar dat kan aan mij liggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, die acer tm8003lmi heeft een 128mb ati9700...

ik denk toch dat ik voor de acer ga gaan...
vandaag ff langs mediamarkt geweest en daar stond een tm6003 (afaik zelfde behuizing, scherm enz.) die me erg overtuigde

Verwijderd

Ik heb de de nieuwste travelmate 600x ook al in het echt gezien, en het beeldscherm heeft een goeie indruk op me gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 23:13:
hmm, die acer tm8003lmi heeft een 128mb ati9700...

ik denk toch dat ik voor de acer ga gaan...
vandaag ff langs mediamarkt geweest en daar stond een tm6003 (afaik zelfde behuizing, scherm enz.) die me erg overtuigde
De Amerikaanse versie wel. De Europese heeft 64MB. Waarom mag Joost weten.

Verwijderd

Topicstarter
hmm :'(

Verwijderd

Je kunt, zoals ik, ook even wachten op de komst van de 8004. Die is vrijwel gelijk aan de 8003. Met dit verschil dat de 8004 een 1,7ghz proc (geen Dothan voor zover ik weet) én een ATI 9700 met 128mb aan boord heeft. In Duitsland en Italië is ie al een hele tijd te krijgen, maar of ie ook naar Nederland komt is pas eind juli of begin augustus bekend.

Verwijderd

Het devies is in elk geval helder... en dat is WACHTEN LOONT . Acer is in de veronderstelling dat een kleine markt als de Nederlandse, blijkbaar niet belangrijk genoeg is voor een tijdige release van nieuwe producten en beter geschikt voor het AFBOUWEN VAN RESTVOORRADEN of iets dergelijks, want de prijzen van deze "verouderde producten" zijn ook nog niet gewijzigd. Ik vind het jammer maar ben bereid om te wachten tot augustus...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja dan wacht ik maar even op die 8004... :)

maar die dothan... ik weet het zo niet hoor... is die de meerprijs echt wel waard? in een review die ik onlangs las ivm de m6000 en een m6000ne met dothan, bleek de batterijduur van de dothan versie echt wel een stuk lager te liggen dan die van de conventionele centrino...

Verwijderd

dat vraag ik me ook af :D

Ik hoorde ook dat de dothan meer warm word :(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 04:05 ]

Verwijderd

Vandaag heb ik het scherm van de 6003 en de Ferrari 3200 kunnen zien :) Prima scherm vind ik. Goede kijkhoek, en ook weinig tot geen fletse kleuren. Ik heb ook nog 'ns goed naar de behuizing gekeken. Wat zijn deze modellen slank zeg! Niet normaal! Volgens de verkoper komen er volgende maand nieuwe modellen in de 8000-serie :) Het wordt tijd, want na het bestuderen van deze laptop begint het gat in mijn hand wel heel erg te jeuken :9 Verder had de verkopen nog geen aanmeldingen van nieuwe modellen, maar het zou niet lang meer duren :)

Voor degene die de TM29x wil kopen met 9700, moet vlug zijn. Dat is een uitlopend model. De 9700 wordt vervangen door een 9200, krijgt 256mb extra geheugen (=512mb) en wordt ook nog eens 100euro duurder!

Hij zei ook nog wat over 256mb videogeheugen, maar dat kon ik nauwelijks geloven. Verder heb ik nog wat info vergaard over de pixelgaranties. Beide winkels nemen gewoon de standaard van Acer over: oftewel in de winkel controleren (door personeel), maar mocht je naar twee dagen met kapotte pixels zitten heb je pech. Jammer, maar begrijpelijk. Gelukkig zijn er ook onlinewinkels die 8 dagen garantie geven, en ook nog 'ns goedkoper zijn :) Daar ga ik 'm dan maar bestellen :9
Pagina: 1