Toon posts:

zonnet family en speedtouch 570

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een family abonnement van zonnet (versatel netwerk) en dat werkt prima met het bijgeleverde e-tech modem.
Ik wil nu overschakelen op wireless en heb daarvoor een speedtouch modem/router gekocht (speedtouch 570 voor analoge lijn).
Wireless contact computer met speedtouch is perfect (goede signaalsterkte en direct contact). Een internetverbinding blijkt echter onmogelijk. Van alles al geprobeerd:

1) configuration tool van www.speedtouch.nl gebruikt (werkte niet, kreeg een keer foutmelding, andere keer geen foutmelding en toch geen verbinding (alle opties binnen config tool geprobeerd voor versatel)
2) ini file gebruikt voor mac-users; geupload naar modem; geen succes;
3) interne configuration tool van modem gebruikt: idem, geen succes.
4) via www.speedtouchsupport.nl ook een tool gedownload; veelbelovend, maar helpt helaas ook niet.

Overigens, adsl werkt wel met het oude usb-modem van e-tech.

Ik heb ook de splitter verwijderd, maar ook dat helpt niet.

Als ik de system log bekijk zie ik dat de verbinding wel wordt gelegd met zonnet, maar dat deze er telkens na 16 seconden uitvalt.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Ik zou gokken op een user/pass probleem. Ik weet niet of Verstatel een variant heeft op het KPN-testaccount, maar anders zou je het daar eens mee kunnen proberen.
Als de verbinding wel volledig tot stand wordt gebracht, zou ik Zonnet eens gaan bellen: dan gaat er toch echt wat mis ;).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Zonnet heb ik ook al gebeld. Die geven me dezelfde opties.

Ik vraag me af of het aan zonnet ligt of aan het modem. Het lijkt me het eerste, gezien problemen van anderen die ik heb gelezen, maar zeker weten doe ik het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:38:
Ik wil nu overschakelen op wireless en heb daarvoor een speedtouch modem/router gekocht (speedtouch 570 voor analoge lijn).

2) ini file gebruikt voor mac-users; geupload naar modem; geen succes;
waar heb je dat modem gehaald? primafoon? In dat geval zal er ook het cd-tje van kpn bijzitten, en de ini-file die daarop staat heeft de instellingen van het KPN-netwerk in zich. dat zal dus niet werken.
kun je niet gewoon bellen naar zonnet en vragen welke netwerkinstellingen ze gebruiken? die zijn in de interne tool (die easy-setup) goed in te vullen: achtereenvolgens de service (pppoa/pppoe/bridged), de vpi/vci en uiteraard user/pass, maar die heb je natuurlijk al.

edit: okay, zonnet al gebeld. sneller tikken...
edit: volgens www.speedtouchsupport.nl heeft het modem trouwens wel support voor versatel/zonnet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 14:10 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44
Zou moeten werken. Voor Zon Family heb je de volgende instellingen nodig:

VPI = 0
VCI = 32
Encapsulation = 1483 Bridged IP LLC

Als een username + password hebt bij Family dan moet je bij encapsulation kiezen voor PPPoA VC-MUX en dan je username (incl. @zonnet-family) en password invullen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Heb je een R2 of R4?
Modelnummer beginnend met 3EC of DSL dus

Speedtouch freak

Verwijderd

lSltAlKeR schreef op 07 juli 2004 @ 14:03:
Heb je een R2 of R4?
Modelnummer beginnend met 3EC of DSL dus
hij heeft het over een interne tool van het modem. dan moet het wel de R4.2 zijn, want die zat nog niet in de 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Die instellingen van zon heb ik ook gevonden. VPI en VCI heb ik ingesteld op 0 en 32.
Encapsulation kan ik niet vinden in de instellingen. Wel is het zo, dat ik een ini file voor de Mac heb gebruikt dat uitgaat van deze encapsulation, dan zou het goed moeten zijn.

Het is inderdaad een modem met serienummer beginnend met dsl..... en dus versie 4.2.

Ik heb met de leverancier gesproken (informatique) en die stellen voor eens een ander modem te proberen (van draytek). Hoop dat dat werkt, maar het zou ook best kunnen dat het versatel netwerk gewoon niet zo lekker functioneert.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Probeer dan deze tool nog is een reset de modem anders gewoon idd modem terug geven aan informatique. Als je die nog niet geprobeerd had http://www.speedtouch.nl/downloads/545_570R421_config_03.exe

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply, maar dat ik helaas al geprobeerd.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Is die kapot zeker als die die tool niet accepteren wilt.
Klopt er iets niet in de firmware lijkt me

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop ook dat ie gewoon kapot is, want dan werkt een ander modem wel. Ben alleen bang, dat dat gewoon te makkelijk zou wezen......

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44
Mwa... als het met het e-tech modem ook werkt moet het met de speedtouch ook werken. Heeft die speedtouch niet een webinterface? Het hangt er even vanaf wat voor IP je pc van de speedtouch krijgt, maar het lijkt mij dat ie een webpagina heeft op 10.0.0.150 of 10.0.0.138.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt! Heeft inderdaad interface op 10.0.0.138. Die kan ik ook benaderen door een eigen ip-adres te kiezen. Daarna zijn er maar weinig instellingen mogelijk.

Ik heb gisteren overigens het modem omgeruild. Nieuwe aangesloten en na een minuut of twintig zelfs een vaste verbinding met Zonnet. Eerst was het weer 16 seconden aan, vijftig seconden uit, etc. Toen ineens vier minuten contact en daarna maar liefst een uur of twee. Ik was er echter niet gerust op, omdat het niet meteen lukte een verbinding te krijgen. En....helaas, bij een check door het modem uit en aan te doen, kreeg ik weer geen verbinding (16 seconden verbinding en dan weer niets). Een paar uur gewacht, maar geen vaste verbinding meer gekregen.

Ik ga vanavond maar weer met Zon bellen. Overigens leuke helpdesk: als het druk is word je uit de wachtrij gegooid, maar dan ben je al wel 1,15 euro verder voor het gesprek (dat je niet gehad hebt).

Waarom is het telkens 16 seconden (eigenlijk, afgezien van mijn kortstondige succesjes, altijd precies 16 seconden voordat de verbinding er weer uit ligt)?

Ik heb ook nog een mail naar speedtouch gestuurd met het verzoek om hulp. Nog geen reactie, helaas.

Wie heeft er nog een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Helaas niet meer met het speedtouch modem. Dat werd helemaal niets. Ook de oplossing van de helpdesk hielp mij niet verder. Ze erkenden wel dat er een probleem was.

Raar genoeg gaf Zonnet nu ook door dat dit niet een goede keus is geweest als modem icm hun Zonnet Family abo. Dit terwijl ik nog had opgebeld om na te vragen of dit een goed modem was. Toen was er geen enkel probleem.

Mijn oplossing? Draytek 2500We modem gekocht en speedtouch teruggebracht. Vervolgens was ik in 5 minuten op internet. Dit is een veel beter modem met veel meer instellingsmogelijken en zelfs een mogelijkheid om automatisch de instellingen van je dsl verbinding te vinden en je modem overeenkomstig te configureren.
Pagina: 1