Ik heb een family abonnement van zonnet (versatel netwerk) en dat werkt prima met het bijgeleverde e-tech modem.
Ik wil nu overschakelen op wireless en heb daarvoor een speedtouch modem/router gekocht (speedtouch 570 voor analoge lijn).
Wireless contact computer met speedtouch is perfect (goede signaalsterkte en direct contact). Een internetverbinding blijkt echter onmogelijk. Van alles al geprobeerd:
1) configuration tool van www.speedtouch.nl gebruikt (werkte niet, kreeg een keer foutmelding, andere keer geen foutmelding en toch geen verbinding (alle opties binnen config tool geprobeerd voor versatel)
2) ini file gebruikt voor mac-users; geupload naar modem; geen succes;
3) interne configuration tool van modem gebruikt: idem, geen succes.
4) via www.speedtouchsupport.nl ook een tool gedownload; veelbelovend, maar helpt helaas ook niet.
Overigens, adsl werkt wel met het oude usb-modem van e-tech.
Ik heb ook de splitter verwijderd, maar ook dat helpt niet.
Als ik de system log bekijk zie ik dat de verbinding wel wordt gelegd met zonnet, maar dat deze er telkens na 16 seconden uitvalt.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik wil nu overschakelen op wireless en heb daarvoor een speedtouch modem/router gekocht (speedtouch 570 voor analoge lijn).
Wireless contact computer met speedtouch is perfect (goede signaalsterkte en direct contact). Een internetverbinding blijkt echter onmogelijk. Van alles al geprobeerd:
1) configuration tool van www.speedtouch.nl gebruikt (werkte niet, kreeg een keer foutmelding, andere keer geen foutmelding en toch geen verbinding (alle opties binnen config tool geprobeerd voor versatel)
2) ini file gebruikt voor mac-users; geupload naar modem; geen succes;
3) interne configuration tool van modem gebruikt: idem, geen succes.
4) via www.speedtouchsupport.nl ook een tool gedownload; veelbelovend, maar helpt helaas ook niet.
Overigens, adsl werkt wel met het oude usb-modem van e-tech.
Ik heb ook de splitter verwijderd, maar ook dat helpt niet.
Als ik de system log bekijk zie ik dat de verbinding wel wordt gelegd met zonnet, maar dat deze er telkens na 16 seconden uitvalt.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?