Ik heb Group Policy Management Controle geinstalleerd op mijn XP station en aangelogd in een W2k domein. Nu kan ik redelijk wat aanpassen maar krijg de optie internet explorer niet uit het start/programma's menu. Ondanks dat ik de optie "De lijst alle programma's uit het menu start verwijderen" heb aangezet. Weet iemand hoe dit komt of heeft iemand een oplossing?
Stel via een policie een niet bestaande proxy in. En schakel de mogelijkheid uit om je proxy settings te wijzigen.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Wat wil je nou eigenlijk? Internet verkeer uitschakelen of alle programma's in je start menu eruit slopen?
Zoals gezegd voor het blokkeren van internet moet je doen van LuCarD zegt.
Zoals gezegd voor het blokkeren van internet moet je doen van LuCarD zegt.
group policy heb ik hier ook alleen is het afzonderlijk in te stellen per user
ik heb het als volgt
standaard kan een user niet internetten dus is internet (excl email) geblockt
dan kan je afzonderlijk aangeven wie internet wel op kan dmv password (en ook nodig heeft)
zelfde geldt voor msn staat gewoon geblockt anders zitten ze de hele dag te msnen en doorstuurtroep te verzenden en te ontvangen (virussen)
je kan alles net zo inrichten als je zelf wilt
mijn persoonlijke voorkeur is alles dichttimmeren en mondjesmaat bepaalde personen wat meer rechten geven als ze het ook nodig hebben maar meer ook niet
btw kwam ik een nog een draadje van je tegen van 3 juli 2004
[rml][ 2000] blokkeren internetgebruik gebruikersgroep*[/rml]
hierin werd je verwezen naar een aantal links heb je dat btw al geprobeerd want het is een beetje onzinnig om dan alsnog een nieuw topic te openen
over het algemeen word dat hier niet gewaardeerd
ik heb het als volgt
dan kan je afzonderlijk aangeven wie internet wel op kan dmv password (en ook nodig heeft)
zelfde geldt voor msn staat gewoon geblockt anders zitten ze de hele dag te msnen en doorstuurtroep te verzenden en te ontvangen (virussen)
je kan alles net zo inrichten als je zelf wilt
mijn persoonlijke voorkeur is alles dichttimmeren en mondjesmaat bepaalde personen wat meer rechten geven als ze het ook nodig hebben maar meer ook niet
hierin werd je verwezen naar een aantal links heb je dat btw al geprobeerd want het is een beetje onzinnig om dan alsnog een nieuw topic te openen
over het algemeen word dat hier niet gewaardeerd
[ Voor 23% gewijzigd door Edwin van Cleef op 07-07-2004 12:25 ]
computer voor alle werkzaamheden
Dit heeft niet zoveel met group policy te maken alswel met een proxy server.Edwin van Cleef schreef op 07 juli 2004 @ 12:23:
group policy heb ik hier ook alleen is het afzonderlijk in te stellen per user
ik heb het als volgt
klopt maar moet je wel afzonderlijk aan kunnen geven
We werken niet met een proxy. Wanneer je er toch proxy instellingen invoert (bijv. een fictief IP adres) maakt het niets uit kun je gewoon nog internetten
LuCarD schreef op 07 juli 2004 @ 12:17:
Stel via een policie een niet bestaande proxy in. En schakel de mogelijkheid uit om je proxy settings te wijzigen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 13:20 ]
Feit dat ik opnieuw een topic heb geplaatst is omdat de oude wat info gaf die ik heb uitgevoerd en waarmee ik ook verder kwam zoals werken met GPMC maar dit levert nog steeds wat problemen op die ik alsnog probeer te tackelen. ( hoofdzakelijk "waarom blijven een aantal zaken staan in het startmenu terwijl alle programma's niet zichtbaar zouden moeten zijn, komt dit doordat GPMC toch anders omgaat met W2k server? Verder is de topic verplaatst naar "virussen" waarna hij wat is doodgebloed. Verdre heb je natuurlijk gelijk dat er niet teveel hetzelfde geplaatst moet worden
over het algemeen word dat hier niet gewaardeerd[/quote]
over het algemeen word dat hier niet gewaardeerd[/quote]
Wedden van niet?Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:19:
We werken niet met een proxy. Wanneer je er toch proxy instellingen invoert (bijv. een fictief IP adres) maakt het niets uit kun je gewoon nog internetten
Nee ik wed niet want je hebt helemaal gelijk.
Mijn probleem met het blokeren van internet is in iedergeval opgelost.
Allen bedankt
Mijn probleem met het blokeren van internet is in iedergeval opgelost.
Allen bedankt
ben bang van niet eerlijk gezegd (werk met automatisme lijkt zo vanzelfsprekend maar uitleggen is een vak appart
)
wanneer je proxyinstellingen invoert naar een fictief adres kan je gewoon niet meer internetten probeer het maar uit anders zit er echt iets niet goed.
wanneer je het idee hebt dat je topic (zoals voorgaande) doodbloedt kan je het nog een schopje geven dat wil nog wel eens werken.
er werd verwezen naar wat links waarvan jij zij dat dit niet de opzet was dan kan je dat gewoon aangeven met de juiste argumenten erbij
maar om even offtopic te gaan
is dit voor een bedrijf of voor privegebruik?
wanneer je proxyinstellingen invoert naar een fictief adres kan je gewoon niet meer internetten probeer het maar uit anders zit er echt iets niet goed.
wanneer je het idee hebt dat je topic (zoals voorgaande) doodbloedt kan je het nog een schopje geven dat wil nog wel eens werken.
er werd verwezen naar wat links waarvan jij zij dat dit niet de opzet was dan kan je dat gewoon aangeven met de juiste argumenten erbij
is dit voor een bedrijf of voor privegebruik?
Div. zaken die niet geregeld kunnen worden via GPO's kunnen lokaal via het register geregeld worden (bijv. dingen zoals IE / OE in je start menu).
Kan je niet een registery file laten meelopen in je login? Of is dat een te lelijke oplossing?
Kan je niet een registery file laten meelopen in je login? Of is dat een te lelijke oplossing?
OK zal er aan denken, het plaatsen van een topic is nogal nieuw voor mij dus alle info hoe het een en ander werkt is meegenomen
is dit voor een bedrijf of voor privegebruik?[/quote]
Voor bedrijf, is dit een probleem?
OK zal er aan denken, het plaatsen van een topic is nogal nieuw voor mij dus alle info hoe het een en ander werkt is meegenomen
is dit voor een bedrijf of voor privegebruik?[/quote]
Voor bedrijf, is dit een probleem?
Pagina: 1