Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

text uit excel wegschrijven in word

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:05
Ik ben een beetje aan het tobben geweest om text die in excel staat in word te krijgen.

Ik heb een excel file met veel informatie over verschillende soorten machines, daarin een onderverdeling in verschillende uitvoeringen en daar weer een onder verdeling in verschillende soorten types. Tevens staan er per soort omschijvingen bij en prijzen.

Het idee is dat je in word automatisch een offerte genereerd met de info uit die excel file. Je krijgt dus in word eerst een 3-tal comboboxen met daar in de verschillende machines. Je kiest een machine en de tweede combobox moet dan gevult worden met de verschillende types. Vervolgens kies je een type en dan moet de derde combobox dus gevult worden met alle verschillende uitvoeringen die er bij je gekozen type horen.

Als je als laatste het type hebt gekozen moet er dus in word een omschrijvng worden weggeschreven dien in een cel in die excel-sheet staat. En de prijs erbij natuurlijk.

Iemand enig idee hoe je dat doet.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik denk dat mensen in Software Algemeen je er meer hier over kunnen vertellen.

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het kan op meerdere manieren (onder andere met VBA), maar ik zou eerst eens zoeken binnen Word op: Get data from Excel

Moet voldoende leiddraad geven om verder te kunnen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mhzeater
In word ben ik begonnen om dit uit te zoeken en daar staat er niets over in.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Ik zou stoppen met prutsen in Word en een formuliertje en een rapportje in Acces maken.

Houdoe

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:28
TS, heb je ervaring in VBA. Als het echt "moet", kan het daar wel in. Vereist wel enige ervaring in VBA/VB.
Als je die ervaring niet hebt, -> with Witte

• mhzeater
ja het moet toch in word want het moet uiteindelijk een normaal document worden.

Misschien heeft iemand een idee hoe je bijv in text uit een paar cellen van excel in een combobox in word krijgt?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:27
Ik zou voor een oplossing met vb of vba gaan, omdat je dan flexibel bent als er iets veranderd. je laat de comboboxen door vb(a) vullen bij het openen van het document.
Voor de excel file moet je wel wat afspraken maken hoe bijvoorbeeld uitbreidingen gedaan moeten worden.
edit:

Ik zou zeggen installeer de vba help en ga wat vba tutorials bekijkken op i-net.

[ Voor 16% gewijzigd door wortelsoft op 07-07-2004 15:14 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
met DDE moet het ook wel lukken denk ik. Google maar eens op 'DDE word excel'

Houdoe

Verwijderd

Hallo,

Het is een oud topic wat ik naar boven haal, maar mijn vraag is een rechtstreekse verlenging van deze vraag, dus vandaar.

Ik wil ook graag tekst uit excel naar word halen, dat doe ik nu met VBA, en dat werkt voor mij heel goed, ik doe dat door een bepaald woord op te zoeken in mijn worddocument, en dat te vervangen met de waarde van een cel (vanuit de excelvba Set wrdApp = CreateObject("Word.Application") enz)

Maar nu het probleem ipv een celwaarde wil ik graag een bereik kopieren, en wat ik ook probeer, het wil gewoon niet werken...

Zou iemand mij kunnen helpen.

Op dit moment doe ik het als volgt:
als eerste zie je een subroutine de telkens aangeroepen word om stukjes uit word te vervangen, die gaat naar mijn worddocument (document) zoekt op(veld) wat hij moet gaan vervangen (waarde)

daarna zie je de code die die een wordsessie opent, de alles uitvoerd.

'subroutine om waarden te vervangen
Sub vervang(document, veld, waarde)

With document.Content.Find
.ClearFormatting
.Font.Bold = True
With .Replacement
.ClearFormatting
.Font.Bold = False
End With
.Execute FindText:=veld, ReplaceWith:=waarde, _
Format:=False, Replace:=wdReplaceAll
End With

End Sub

Private Sub NeemOver_Click()

Dim wrdApp As Word.Application
Dim wrdDoc As Word.document
Set wrdApp = CreateObject("Word.Application")
wrdApp.Visible = True
Set wrdDoc = wrdApp.Documents.Open("H:\documentatie\project\documentatie.doc")

'wrdDoc.Activate

'met deze functie kun je snel en gemakkelijk je excelletje invullen
Call vervang(wrdDoc, "[storingstabel]", Range("B1").Value)

Als iemand tips kan geven, graag, dan kan ik mijn stage eindelijk afronden....
Pagina: 1