Berichtregels in Outlook, voor het filteren van aliassen

Pagina: 1
Acties:

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Ik heb een domeinnaam die we voor het gemak domein.nl noemen. Dat domein heb ik gehost bij netfirms.com. Het probleem is dat je daar alleen een catch-all in kunt stellen voor e-mail.

Ik krijg heel erg veel spam gezonden naar verzonnen aliassen zoals; 09123@domein.nl, mandy231@domein.nl etc etc

Aan mijn domein.nl zitten maar 5 aliassen (mario, els, piet, henk, jan) waarvan ik wil dat daarvan alleen mail binnenkomt. Nu is er de berichtregel: "verwijder van server als 'aan:' niet bevat: mario@domein.nl, els@domein.nl,.. etc etc"

Hier thuis heeft iedereen zijn eigen computer met outlook en zijn e-mail adres, dus dan kan die regel niet worden gebruikt.

Wat is hier een betere oplossing voor?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

* MRic3 ziet het probleem niet

stel op elke computer de regel in...
als bericht in het "to" veld niet gelijk is aan mario@domein.nl of els@domein.nl of ......
dan verwijder van server... klaar

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Vergeet niet ook info@, abuse@, etc door te laten. Zie bijvoorbeeld ook RFC2142. De rest zou je eigenlijk moeten bouncen ipv deleten. Toch zonde als iemand per ongeluk naar marrio@ of mari0@ mailt en het mailtje gewoon verdwijnt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• seeKo
MRic3 schreef op 07 juli 2004 @ 11:44:
* MRic3 ziet het probleem niet

stel op elke computer de regel in...
als bericht in het "to" veld niet gelijk is aan mario@domein.nl of els@domein.nl of ......
dan verwijder van server... klaar
idd, schaammodus... |:(

Alleen wat nu als ik op vakantie ben en ik draai geen outlook. Hoe kom ik dan toch van me spam af?
Is er misschien een internet filter oid?

[ Voor 6% gewijzigd door seeKo op 07-07-2004 12:09 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

AFAIK is daar geen filter voor...
op vakantie mss handmatig doen met een webinterface die inlogt op een pop box o.i.d.
(als die er zijn, maar ik bijna zeker dat ze er zijn)

Handmatig kost natuurlijk meer tijd maar what the hell,
je hebt toch tijd zat omdat je op vakantie bent ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• seeKo
MRic3 schreef op 07 juli 2004 @ 12:11:
AFAIK is daar geen filter voor...
op vakantie mss handmatig doen met een webinterface die inlogt op een pop box o.i.d.
(als die er zijn, maar ik bijna zeker dat ze er zijn)

Handmatig kost natuurlijk meer tijd maar what the hell,
je hebt toch tijd zat omdat je op vakantie bent ;)
Dat is echt niet de bedoeling. Is er niks wat mijn mail kan filteren zonder programma?
Bij xs4all zit er een webfilter voor alle mails, is er zoiets ook niet voor niet-xs4all-gebruikers?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik begrijp dat er geen filtering op de server mogelijk is? Een simpel procmail scriptje zou het simpel weg kunnen gooien - of bouncen als je niet zeker weet dat het spam of virus is.

Netfirms zegt trouwens ook al aan spam filtering te doen?

edit:
seeKo schreef op 07 juli 2004 @ 12:22:
Dat is echt niet de bedoeling. Is er niks wat mijn mail kan filteren zonder programma?
Bij xs4all zit er een webfilter voor alle mails, is er zoiets ook niet voor niet-xs4all-gebruikers?
zonder programma = met de hand = webmail of shell access :+
Webfilter: dat zal dus op een server moeten draaien. Check de server van je hoster of neem een extra abo :P

[ Voor 49% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2004 12:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je die catchall niet eens uitzetten, of naar een ongebruikt hotmail (of naar je xs4all filter) account laten forwarden ipv jouw alias @ domein.nl?

{signature}

• seeKo
Voutloos schreef op 07 juli 2004 @ 12:26:
Kan je die catchall niet eens uitzetten, of naar een ongebruikt hotmail (of naar je xs4all filter) account laten forwarden ipv jouw alias @ domein.nl?
Bij Netfirms kan ik alleen instellen waar catch-all naar toe geforward moet worden. Uitschakelen gaat niet.

Ik heb hem net geforward naar een xs4all accountje, maar die filters van xs4all werken niet echt goed. Ik krijg nog steeds 140 mailtjes per uur.
Pagina: 1