Hallo ik heb even een vraag,
een vriend van me heeft een agenda systeem gemaakt
die ik aan het aanpassen ben.
het systeem sorteert al per maand, dus je krijgt het overzicht
januari
-evenement
-evenement
februari
-evenement
-evenement
maart
-evenement
-evenement
enz..
Maar hij heeft het zo gemaakt dat dat de klant de maand selecteert waar het inkomt maar verder moet de klant wel in de titel de exacte datum plaatsen,
dus dan krijg je "22 augustus dit evenement"
maar hierbij komt het nadeel dat als ik dit wil sorteren binnen de maand dat hij eerst dag 1 t/m 10 pakt daarna 2 t/m 29 en daarna 4,5,6,7 enz.. je snapt het wel.
hoer krijg ik het voor elkaar in sql dat hij kijkt naar de eerste 2 cijfers in de titel kijkt en aan de hand daarvan sorteert, ik kom er namelijk niet echt uit.
je zal nu denken, zorg dan dat de klant apart een dag invoert, want dat is makkelijk, daar dacht ik al aan maar er staat heelveel in de agenda dus dat is heel veel werk.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
een vriend van me heeft een agenda systeem gemaakt
die ik aan het aanpassen ben.
het systeem sorteert al per maand, dus je krijgt het overzicht
januari
-evenement
-evenement
februari
-evenement
-evenement
maart
-evenement
-evenement
enz..
Maar hij heeft het zo gemaakt dat dat de klant de maand selecteert waar het inkomt maar verder moet de klant wel in de titel de exacte datum plaatsen,
dus dan krijg je "22 augustus dit evenement"
maar hierbij komt het nadeel dat als ik dit wil sorteren binnen de maand dat hij eerst dag 1 t/m 10 pakt daarna 2 t/m 29 en daarna 4,5,6,7 enz.. je snapt het wel.
hoer krijg ik het voor elkaar in sql dat hij kijkt naar de eerste 2 cijfers in de titel kijkt en aan de hand daarvan sorteert, ik kom er namelijk niet echt uit.
je zal nu denken, zorg dan dat de klant apart een dag invoert, want dat is makkelijk, daar dacht ik al aan maar er staat heelveel in de agenda dus dat is heel veel werk.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft.