Ziezo, ik heb het helemaal gehad. Na drie keer opniew installeren (XP) en een slordig uurtje surfen om alle drivers en wat freeware te downloaden, is het hele spul wederom verziekt door spyware. Spybot, Ad-Aware, Spywareblaster baten geen drol. Spywareblaster kon mijn Mozilla niet vinden dus dat hielp ook niet veel. Netjes gesurfed, zelfs grotendeels mozilla gebruikt, daarna Spybot en Mozilla gedraaid voor de zekerheid, die wat narigheid naar boven haalden maar dat was te overzien. Laat daarna "Anti-Spy" erop los (Omniquad) en die komt daar met zo'n 250 meldingen!
Ik word er helemaal gestoord van.
FAQ gelezen, wat ik daarvan niet heb toegepast is het instellen van administrateursrechten. Ik ben de enige gebruiker op deze computer is dat dan toch nodig?
Afgezien daarvan, ik ben niet direkt gebonden aan XP. Is ME een betere oplossing? Of win95?
Is er misschien een spywareblaster die echt werkt en die me ook van de rotzooi afhelpt?
Hoe is het met Linux. Dat schijnt beter minder gevoelig te zijn voor virussen maar hoe zit het met spyware? Is het daar ook minder gevoelig voor en hoe weet ik dat? Kan ik met Linux wel met een gerust hart mijn rekeningen betalen?
Alle tips van harte welkom.
Ik word er helemaal gestoord van.
FAQ gelezen, wat ik daarvan niet heb toegepast is het instellen van administrateursrechten. Ik ben de enige gebruiker op deze computer is dat dan toch nodig?
Afgezien daarvan, ik ben niet direkt gebonden aan XP. Is ME een betere oplossing? Of win95?
Is er misschien een spywareblaster die echt werkt en die me ook van de rotzooi afhelpt?
Hoe is het met Linux. Dat schijnt beter minder gevoelig te zijn voor virussen maar hoe zit het met spyware? Is het daar ook minder gevoelig voor en hoe weet ik dat? Kan ik met Linux wel met een gerust hart mijn rekeningen betalen?
Alle tips van harte welkom.