spyware fobie

Pagina: 1
Acties:

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Ziezo, ik heb het helemaal gehad. Na drie keer opniew installeren (XP) en een slordig uurtje surfen om alle drivers en wat freeware te downloaden, is het hele spul wederom verziekt door spyware. Spybot, Ad-Aware, Spywareblaster baten geen drol. Spywareblaster kon mijn Mozilla niet vinden dus dat hielp ook niet veel. Netjes gesurfed, zelfs grotendeels mozilla gebruikt, daarna Spybot en Mozilla gedraaid voor de zekerheid, die wat narigheid naar boven haalden maar dat was te overzien. Laat daarna "Anti-Spy" erop los (Omniquad) en die komt daar met zo'n 250 meldingen!
Ik word er helemaal gestoord van.
FAQ gelezen, wat ik daarvan niet heb toegepast is het instellen van administrateursrechten. Ik ben de enige gebruiker op deze computer is dat dan toch nodig?
Afgezien daarvan, ik ben niet direkt gebonden aan XP. Is ME een betere oplossing? Of win95?
Is er misschien een spywareblaster die echt werkt en die me ook van de rotzooi afhelpt?
Hoe is het met Linux. Dat schijnt beter minder gevoelig te zijn voor virussen maar hoe zit het met spyware? Is het daar ook minder gevoelig voor en hoe weet ik dat? Kan ik met Linux wel met een gerust hart mijn rekeningen betalen?
Alle tips van harte welkom.

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Heb je na een uurtje al zoveel spyware? :? Waar klik jij dan zoal op dat je dat zoveel krijgt, ik heb nog nooit iets van spyware op mijn PCs gehad.

En wat zijn die meldingen? Zijn het niet gewoon tracking cookies dat hij aangeeft?

Heb je ook een firewall aan staan?

[ Voor 25% gewijzigd door gill op 07-07-2004 11:01 ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Er zijn sites die aangeven in welke programma's welke spy-ware zit. Dus ik zou eerst maar eens gaan informeren voordat je iets installeert.

Maar toch, ik weet niet wat je allemaal uitspookt, want ik heb hier echt geen last van.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou ik vraag me eigenlijks af wat je dan doet in dat uur.
P0RN zoeken? volop naar warez pagina`s surven?
Want van drivers zoeken krijg je amper spyware, Of het zou in het freeware moeten zitten.

Dus laat even weten wat je doet in dat uurtje. Want je moet gewoon de oorzaak zien te vinden. Of je surf gedrag verbeteren zodat je het beter kunt voorkomen.

Ik heb amper spyware, gewoon voorzichtig zijn met alles wat je voor geschoteld krijgt.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Net als gill gok ik dat het gewoon cookies zijn. Hoef je je verder niet druk om te maken. Na een verse XP-installatie heb je alleen Alexa als spyware, omdat dat in IE zit gebakken.

Forza Mucca!

• gill
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Tenzij hij idd freeware downloadt (bv MSN plus en andere "rommel" als Kazaa) dat vol zit met spyware...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

En als je nu eens een uur NIET die freeware download, maar gewoon braaf gaat GoTten ofzo.. is het dan ook nog???

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 18:57

paradoXical

The ParadoX

Zoals al vermeld, het gaat waarschijnlijk om tracking cookies?

Dat is echt niet iets om je druk over te maken...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 15:56

RUFFNECK

Poentje

drivers en software installeren, waarbij je een crack ofzo nodig hebt (ja mensen doen dat he ;)) kan dus ook daarvoor zorgen toch :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hoe doe je dat dan?
Dat is echt veel. Welke 'freeware' heb je zoal geinstalleerd en op wat voor sites ben je geweest? Niet de sites zelf posten. Ik het het vermoeden dat die niet geheel conform policty zijn. :X

Dividend for Starters

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je al een virusscanner?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Het kan bijna niet dat een PC op zo'n korte tijd vol spyware staat. Enkele vragen:

- Heb je wel een goede en up-to-date virusscanner?
- Is je firewall OK?
- Is je Windows up-to-date?
- Surf je nog wel eens met Internet Explorer?
- Gebruik je programma's met standaard spyware in (Kazaa, MSN Plus!, DAP,...)?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Ik gok netals gill op messenger plus. Daarbij kan je kiezen of je spyware wil installen of niet.. Trappen veel mensen in :P

• LAG
Bedankt voor de reacties. Om iedere twijfel weg te nemen en over het surfgedrag heen te kunnen stappen heb ik de programmas die ik wilde installeren gespaard op een aparte partitie en XP nogmaals schoon geinstalleerd.
Daarna heb ik, zonder internet aansluiting, de volgende programmas geinstalleerd: Spybot, Ad-Aware, Spywareblaster, Anti-Spy, Easy Cleaner, Firefox, Thunderbird en Norton Antivirus.
Ik heb daarna, zonder internet aansluiting en zonder updates Spybot en Ad-Aware gedraaid die beiden Alexa boven water halen en Spybot nog zoiets. Daarna Anti-Spy en die komt wederom met een slordige 250 problemen.
Vragen blijven als voorheen, reacties worden zeer op prijs gesteld.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Geef eens paar voorbeeldmeldingen, want ik kan me hier niks bij voorstellen.

Xp Geformatteerd, dan zonder inet aansluiting alleen de genoemde progjes installeren, dan moet het dus in een van die progjes zitten. Dus dan maar gewoon een voor een installeren en tussendoor checken.

Ik denk alleen dat het gewoon trackingcookies zijn en een paar dingen die die anti-spy gewoon verkeerd markeert.

Verwijderd

Ik denk dat jij teveel trekt aan dat hele "spy&adware" verhaal
leiden je systeem prestaties eronder...zo niet waarom dan zo druk scannen op die onzin..

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm er bestaan een hoop nepperds :)

Ik krijg met http://www.omniquad.com/downloads.htm ook 201 meldingen en die staan toch echt niet op mijn pc.... rommel imho. :)

• LAG
Bedankt voor alle reacties. Het moet dus inderdaad aan de freeware programma's liggen en die ga ik dus maar voorzichtig één voor één installeren. Omnikwats zal ik er voorlopig maar aflaten want ik heb een vermoeden dat die de zaak een beetje verziekt. verder Cutter bedankt voor de link. Erg nuttig. Verder nog tips om preventief te werk te gaan zonder een hoop rotzooi binnen te halen? Heb me tot nu toe tevreden gesteld met MS's ingebouwde firewall, zou ik beter kunnen overstappen naar bijv. Zonealarm of Sygate? Alle tips blijven welkom.

• WimB
Post je HijackThis logfile eens, dan weten we welke spyware er op je PC komt te staan en kunnen we meer specifieke informatie geven.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

LAG schreef op 07 juli 2004 @ 22:08:
Bedankt voor alle reacties. Het moet dus inderdaad aan de freeware programma's liggen en die ga ik dus maar voorzichtig één voor één installeren. Omnikwats zal ik er voorlopig maar aflaten want ik heb een vermoeden dat die de zaak een beetje verziekt. verder Cutter bedankt voor de link. Erg nuttig. Verder nog tips om preventief te werk te gaan zonder een hoop rotzooi binnen te halen? Heb me tot nu toe tevreden gesteld met MS's ingebouwde firewall, zou ik beter kunnen overstappen naar bijv. Zonealarm of Sygate? Alle tips blijven welkom.
Wil je helemaal 1337 zijn, installeer dan vmware workstation, zet daar XP op, maak een snapshot van een verse installatie en ga dan eens kijken wat de freeware allemaal installeert door de hijack this logs voor en na te vergelijken.

• The Eagle
  • Laatst online: 01-12 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

LAG schreef op 07 juli 2004 @ 22:08:
Ik draai zelf Norton Internet Security 2004. Draait al een jaar stabiel, heb geen last van virii (ook wel een beetje opletten met wat je binnehaalt natuurlijk), weinig van spyware en ook geen last van popups en banners enzo :)
NIS 2004 icm met adaware doet voor mij een hoop...ik scan eens in de maand een keer met adaware, en dan haal ik voornamelijk cookies weg, en soms wat malware die er tussendoor is geslopen. Maak ik me verder niet eens zo druk om...regel mijn bankzaken ook bij voorkeur niet via internet ;)

Overigens: Die Alexa zit niet in een schone install van XP, maar in een install van IE6 - kwam ik van het weekend achter toen ik een w2k PC opnieuw installeerde. Wel schandalig dat dat er uberhaupt in zit overigens :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LAG
Wederom bedankt voor alle reacties. Goed om te weten dat er een wakend oog is dat niet te beroerd is om te helpen in nood.
WimB: Post hieronder mijn HT
Cutter: VMware lijkt erg interessant maar ik begrijp het niet echt, kun je me het waarom en de voordelen uitleggen?
The Eagle: Internet security is wellicht een goede oplossing, ik geloof dat ik nog ergens een Trend Micro heb liggen. Zal ook bij de links van Cutter nakijken of daar iets aangeraden wordt.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 12:40:09, on 2004-07-08
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Documents and Settings\Lennart\Skrivbord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\Program\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft...sSecAdv.cab?1089282441281
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...iuctl.CAB?38175.424837963
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - https://www-secure.symant...p/activedata/SymAData.cab
O16 - DPF: {E77C0D62-882A-456F-AD8F-7C6C9569B8C7} (ActiveDataObj Class) - https://www-secure.symant...activedata/ActiveData.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B875EC66-477A-40CE-B527-7D60233B2C7C}: NameServer = 195.67.199.15 195.67.199.16

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik zie weinig verkeerd in je hijackthis log.
Met VMWare kun je een besturingssysteem draaien binnen je windows omgeving. Je kunt dus heel makkelijk programma's er op testen, zonder dat je produktieomgeving wordt aangetast. Je maakt een snapshot met VMWare van een kaal systeem en nadat je iets hebt getest kun je de snapshot weer terugzetten voor je volgende test.

Verwijderd

code:
1
C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

Wat is dit?
zoiets ben ik nog nooit tegengekomen im mijn HJ logs.

• LAG
Boerenlater: Bedankt voor je reactie. Al googelend krijg ik de volgende info. Mij zegt het weinig maar jij kunt er misschien iets mee.

msdxm - msdxm.ocx - DLL Information
DLL File: msdxm or msdxm.ocx
DLL Name: Windows Media Player 2 ActiveX Control
Description: ActiveX Control used by Windows Media Player.
Part Of: Windows Media Player
System DLL: No
Common Errors: File Not Found, Missing File, Exception Errors

msdxm.ocx comes with a clean install of Microsoft Windows 2000 Professional. msdxm.ocx is located in "C:\WINNT\system32\".

Media Player Control (msdxm.ocx)

• WimB
Aan je HijackThis log te zien, ziet jou PC er redelijk gezond uit. Geef eens meer details over de problemen die je nu met je PC hebt. Desnoods een paar screenshots.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
gill schreef op 07 juli 2004 @ 11:26:
Tenzij hij idd freeware downloadt (bv MSN plus en andere "rommel" als Kazaa) dat vol zit met spyware...
Msn plus zit niet vol met rotsooi hoor :). Probleem is dat mensen niet lezen en gewoon op next rammen. Dat is niet de schuld van de maker. Maar goed:

Combinatie van een firewall en FireFox geeft mij 0 spyware elementen. Welke sites bezoek jij dan niet met mozilla?

• LAG
WimB: De computer werkt nu uitstekend. Voorheen was alleen IE wat traag en een massa kruisjes ipv plaatjes. Toen dat anti-Spy programma begon te brullen over 250 Spyware traces begon ik dus echt ongerust te worden. Nu werkt het prima.
We are Borg: Ik ben nu weer terug naar IE met de laatste updates en firewall (standaard XP).
Pagina: 1