Kinzo dremel kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
ik heb gisteren een kinzo dremel gekocht, maar hij gaat niet meer aan als ik hem aanzet. En als je dan op die 2 zwarte knopjes drukt aan de zijkant doet hij het gewoon, maar is dit normaal of?
Ook als je door de ventilatiegleufjes naar binnen kijkt zie je kleine vonkjes in de buurt van die zwarte knopjes! wat moet ik doen terug naar de winkel?¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

jannes_beterams schreef op 07 juli 2004 @ 10:54:
wat moet ik doen terug naar de winkel?¿
Ja, hij is toch duidelijk kapot zoals je het nu beschrijft :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom vraag je dat aan ons?
Je kan toch zelf beslissen of je terug naar de winkel gaat of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 21:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

ga terug als ie niet meer normaal werkt...lijkt me duidelijk.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
ja, dat klopt maar aangezien die winkel ver weg is wil ik daar liever niet voor niets heen gaan, en ik dacht misschien was er iemand met hetzelfde probleem ofzo.

maar in ieder geval bedankt voor reacties...

[ Voor 15% gewijzigd door jannes_beterams op 07-07-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb een tijdje terug een Dremel-kloon van Ferm gekocht. Deed het perfect in eerste instantie. Nadat ik een blowhole in mijn case gemaakt had verdween ie weer netjes in de kast. Gisteren was ik bezig m'n xbox te modden, en het viel me op dat de toeren fluctueerden. Na een halve minuut kwam ie al niet meer boven de 500 rpm en hij werd gloeiend heet.

Binnenkort maar eens een échte Dremel kopen, ipv goedkope rotzooi van de Kijksjop :(

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 21:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb een echte dremel, dat ding heeft al 50 slijpschijven meegemaakt tot nu toe, erg tevreden over. Doet het nog steeds prima, heb er ook een verleng slang aangemaakt, een slang van B-merk dremel.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook zon kloon gekocht van kinzo, Ik kan niet eens een gaatje boren in mn kast |:( Het boortje "smelt" gewoon weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Die vonkjes, zijn dat niet vonkjes afkomstig van je electromotor?
Dat is een heel normaal verschijnsel namelijk, kijk maar eens door de ventilatiesleuven van een normale boormachine.
De bediening van de knoppen; soms zit er een beveiliging op dat je meerder knopjes tegelijk in moet drukken om te voorkomen dat ie per ongeluk aanspringt :)
Lijkt me dat dit in de gebruiksaanwijzing staat, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 21:43
Die vonkjes zijn normaal, die heb ik ook.

Die zwarte dingen zijn geen knopjes, die hoor je ook niet in te kunnen drukken, die moeten gewoon vast aangedraaid zijn.

Ik ben even de naam kwijt, en ik zit niet thuis dus ik kan het niet opzoeken, maar daar zit iets onder (ik dacht koolstofborstels? ik ben niet zo thuis in de EL) en in de handleiding staat ook waar ze voor dienen en hoe je ze kunt vervangen.

In het plastic doosje zitten ook eventuele vervangende.

Dus begin maar eens met die vast te draaien en kijk of het goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door jorritv op 07-07-2004 11:39 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij duidelijk. Neem de gebruiksaanwijzing door (vooral over aan/uit schakelen en de 2 zwarte knopjes). Als hij het niet meer doet zoals hij het hóórt te doen en er komen vonken van de schakelaar af dan is hij niet meer fris. Overigens zijn vonken bij de motor wel normaal, dat is bij alle motoren met koolstofsleepcontacten wel min of meer aanwezig (zoals een boormachine en een stofzuiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Waarom is de titel eigenlijk "Ferm Dremel kapot" en niet Kinzo Dremel kapot?

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Hazuki schreef op 07 juli 2004 @ 12:01:
Waarom is de titel eigenlijk "Ferm Dremel kapot" en niet Kinzo Dremel kapot?
euh.. euss? Das geen titelfix hè? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 12:21 . Reden: Sorry :D ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
vonkjes bij die 2 zwarte dingen zijn gewoon doodnormaal, dit zijn nl. koolstofborstels die zorgen dat je electromotor onder stroom komt te staan zodat ie kan gaan draaien.

ff die koolstofborstels goed vastzetten dmv aandraaien en alles werkt waarschijnlijk weer perfect

//edit .... zoals jorritv ook zegt :/

[ Voor 8% gewijzigd door maddog_rvo op 07-07-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 11:10:
ik had ook zon kloon gekocht van kinzo, Ik kan niet eens een gaatje boren in mn kast |:( Het boortje "smelt" gewoon weg....
gewoon ff betere boortjes kopen (gebruik je btw geen houtboor?), die van m`n ferm werken echt perfect, al meerdere gaatjes geboord en nog steeds niet weggesmolten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
De bijgelevede boortjes zijn gewone houtboortjes, gewoon naar de winkel gaan (of er een paar van je vader stelen) en wat metaalboortjes kopen. Kosten weinig en bij normaal gebruik gaan die dingen niet kapot.

//EDIT zoals maddog_rvd ook al schrijft..

[ Voor 10% gewijzigd door Ives op 07-07-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18
je koolstofborstels zijn versleten door bijvoorbeeld veel druk uit te oefenen en gewoon veel gebruik.
Ik heb precies hetzelfde gehad met een dremelkloon, wat ik toen deed was hem openmaken en dan die je die 2 koolstofborstels(2 zwarte blokjes) zitten.

Wat ik deed was de borstels weer glad vijlen(zo gedaan) en toen erin gestopt en weer aangedraaid d.m.v. wat jij die 2 zwarte knopjes noemt.

Mijn dremel werkt nu alweer maanden perfect. :)

Bij jou maken die blokjes slecht contact omdat ze door het draaien al helemaal afgevijld zijn, ze zijn waarschijnlijk een beetje halve-maan-vormig aan 1 kant.

Gewoon rechtvijlen en aandraaien zodat ze contact maken, maar draai ze niet te stevig aan want dan slijten ze sneller.

Als je blokjes er niet meer zijn zul je nieuwe moeten vinden.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
oke, allemaal hardstikke bedankt voor de snelle reacties! ik ga nu kijken naar die borstels, maar ik vind het nog steeds raar dat dat al na 1 dag is!

edit// hij doet het helemaal weer na het aandraaien van de koolborstels :) danku allen.

[ Voor 27% gewijzigd door jannes_beterams op 07-07-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 21:43
jannes_beterams schreef op 07 juli 2004 @ 13:28:
oke, allemaal hardstikke bedankt voor de snelle reacties! ik ga nu kijken naar die borstels, maar ik vind het nog steeds raar dat dat al na 1 dag is!
Hmmm.

Als ze echt versleten zijn en gewoon goed op hun plek zitten, dan zou ik even gaan controleren of het apparaat al "gebruiks slijtage" vertoont.
Wellicht heb je geen nieuwe (ga dit echter niet te snel roepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
jannes_beterams schreef op 07 juli 2004 @ 13:28:

edit// hij doet het helemaal weer na het aandraaien van de koolstofborstels :) danku allen.
Let er wel op dat je ze niet te vast aandraait, ze moeten slechts licht 'slepen'.
Doe je dit wel dan slijten ze harder als normaal.
Gewoonlijk wordt dit ook met een veertje aangedrukt maar het zal in dit geval wel om de uitneembaarheid met een schroefoplossing uitgevoerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 11:10:
Wat doe je dan fout?

Dat je boortje smelt is niet de fout van de "dremel" maar van dat boortje+verkeerd gebruik.

Wat voor bootje is het? Zo eentje die je er bij hebt gekregen toen je dat ding kocht? (is van dat pissbakken staal)

Is het zo'n grabbelbak boortje?

Heb je wel metaal boortje gebruikt?

Dat zijn paar vragen die je jezelf moet stellen.

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ik heb een Top-craft dremel van de aldi (20 euro), en dat ding werkt als een tierelier. Heb nergens problemen mee gelukkig en toch al aardig wat gedremelt... de ene kloon toch weer beter dan de andere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Aspje schreef op 07 juli 2004 @ 23:39:
Ik heb een Top-craft dremel van de aldi (20 euro), en dat ding werkt als een tierelier. Heb nergens problemen mee gelukkig en toch al aardig wat gedremelt... de ene kloon toch weer beter dan de andere :P
Die Topcraft is gewoon een Ferm (ik heb hem zelf ook, kijk maar op het zwarte stikkerjte, daar zie je onderaan Ferm staan ;) )

Hij doet het niet verkeerd, maar wanneer je een tijdje aan het dremelen bent, dan zakt het toerental toch in. Maar hij stopt iig niet en was cheap :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Syngrow schreef op 08 juli 2004 @ 09:44:
[...]

Die Topcraft is gewoon een Ferm (ik heb hem zelf ook, kijk maar op het zwarte stikkerjte, daar zie je onderaan Ferm staan ;) )

Hij doet het niet verkeerd, maar wanneer je een tijdje aan het dremelen bent, dan zakt het toerental toch in. Maar hij stopt iig niet en was cheap :P
en hij mag 6x kapot gaan voordat je duurder uitbent als een echte dremel (mijne zelfs 8x was nl. 15E in de aanbieding :P) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 16:49
gezeur met die diegen altijd, als je hem 1 keer wilt gebruiken koop je een kijkshop geval anders een Dremel, maar het liefst een proxxon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik doe al 2 jaar veel en ruig werk met een Ferm van de kijkshop. No problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
  • Laatst online: 31-10-2024
ik ben ook een bezitter van zo'n Ferm ding.

Ben dat ding nu al en jaar aan het mishandelen en hij doet het nog prima.

Geen klachten.

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 24-07 11:09
het is heel goed mogelijk dat jij gewoon een "slechte" had.

heb zelf een karwei dremel cloon en de eerste fikte ik na 1 dag maar de 2de is echt super en doet het perfect.

als je gewoon ff een nieuwe haalt heb je er 1 die het gewoon wel goed doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
eltinio schreef op 08 juli 2004 @ 21:40:
het is heel goed mogelijk dat jij gewoon een "slechte" had.

heb zelf een karwei dremel cloon en de eerste fikte ik na 1 dag maar de 2de is echt super en doet het perfect.

als je gewoon ff een nieuwe haalt heb je er 1 die het gewoon wel goed doet
idd dat heb je met alle apparaten wel eens, b.v. mijn vader met z`n nieuwe auto, na 1 week de waterpomp al verrot en auto overhit, gerepareerd en 2 maanden later lekke olieleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Laatst online: 23-07 08:54

BLN

Ik heb een black&decker met zoown mooie koffer en allerlei leukigheden voor 35 euro gehaald. Waar je volgens mij meer aan hebt zijn de slijpschijfjes die je er al dan niet bij krijgt. De schijven die bij de B&D zitten zijn redelijk(iets slechter dan echte dremel schijven) toen ik voor 12 euro een Karwei huismerk 200 delige slijp/snij/polijst set kocht moest ik een beetje janken van de schijfjes. De "snij" schijfjes waren zo dik dat het meer slijpschijven waren(ik heb het over de glasvezels). Ik heb altijd het meeste lol met dat ding als ik er echte snijschijven op zet. De lager die erin zit is trouwens erg brak. die begint nu al te kreunen.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Syngrow schreef op 08 juli 2004 @ 09:44:
[...]

Je hebt gelijk! tis een ferm, maar vind ik ook wel best ;)

Je hebt ook gelijk van dat toerental, maar bij mij hangt dat van de manier af hoe je hem vasthoud. Alssie zijn warmte niet kwijt kan, dan zakt het toerental in, pak hem een kwartslag anders vast, en hij gaat weer lekker! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Aspje op 09-07-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Die vonkjes in een elctromotor zijn zoals hierboven uitgelegd heel normaal. Maar je kan ook overdrijven, dat had mijn Ferm dus ook... Na een jaartje heel wat gedremelt te hebben begon hij ineens veel meer vonken te produceren en waren de toeren zeer instabiel zowel idle als tijdens het werk. Affijn, hij is nu overleden en heb hem eens opengehaald. Wat zit zo'n ding goedkoop inelkaar zeg, maargoed: van de rotor bleek 1 van de koperen 'staafjes' te zijn afgebroken. Vraag me niet hoe, maar dat zorgde er dus voor dat de koolstofborstels in no time verdwenen waren.

Affijn, de Ferm weggemieterd en onder het mom 'nu doe ik het goed' een Dremel multipro in de aanbieding gekocht. Die zit toch ff beter in elkaar, kreeg gelijk een hoop hulpstukken erbij, ideaal :)

Use the Search Luke...

Pagina: 1