Toon posts:

Indesign informatie laten halen uit Acces database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort heb ik te maken met een volgende situatie:

Een adressenbestand moet worden aangemaakt in Excell/ Word of Acces en ingevoerd worden in Indesign. Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om dat automatisch laten verlopen.

Nu heb ik de mogelijkheden van XML opgezocht, de Adobe Studio Forum doorgeplozen naar bruikbare scripts en een plugin van 65bits software geprobeerd. Maar simpel een Acces/ XML bestand laten inlopen in gelabelde text lukt niet.

Nu is mijn vraag, wie lukt dit wel en op welke manier ?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tip, zoek met google eens op 'database publishing'
Ik heb in een ver verleden iets dergelijks gedaan met quarkxpress op de mac, maar de tools die ik daarvoor gebruikte zijn inmiddels verouderd.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik natuurlijk mee begonnen.

Ik heb gevonden dat er een plugin bestaat die wordt bijgeleverd in de Indesign Pagemaker editie, maar nu heb ik de Creative Suite CS.

Voor Quark weet ik dat er plugins bestaan, we zijn pas enkele weken overgestapt op Indesign CS omdat er met Quark 6.0 niet te werken valt. (qua bugs).

Op forums van Adobe / Macosxnl forum en op creative.com kan ik helaas nog geen duidelijk antwoord vinden.

Ik heb het idee dat woodwing software en andere plugins een beetje duur/ overkill zijn.
Een andere handige plugin die ik gevonden heb, en waar het op zou moeten lijken is:
PDF Multipage Import (OSX).app, een script waarmee je heel snel pdf pagina's kan invoegen in Indesign.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 11:54 ]