Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 15:04:
Van HT heb je toch alleen maar veel profijt als je twee clients draait. Lijkt mij tenminste. Want anders gebruikt hij alleen maar de Idel tijd van 1 "proc" zeg maar. En wat is genoeg geheugen. Volgends mij heb je voor 2 clients genoeg aan 512 MB. En wat voor comp je ook kiest, neem ik aan dat je bij een nieuwe al vlug aan 2 x 512 gaat denken voor je Dual channel.
Klopt je moet een dubbele installatie doen. Per installatie moet je ongeveer denken aan een maximum van 100MB geheugen.... 200MB dus.
En een Intel P4 540 kost nu 288 euro,
een AMD 64 3500+ kost nu 515 euro, en dat is de laagste s939 en je moet wel die socket kiezen aangezien dat "de" nieuwe AMD socket is.
Ik denk dat je dan het beste voor de P4 kan kiezen aangezien je die nog goed kan upgraden en dat dat echt de nieuwe socket voor Intel wordt.
Ik hoop alleen dat de i925X chipset stiekem toch 1066 FSB ondersteunt. Want het duurd nog wel een hele tijd voor de i925XE uitkomt.
Het nadeel is natuurlijk wel dat je DDR2 moet gebruiken en dat is nou niet echt de beste keus op het moment maar dat neem ik dan maar voor lief.
Voor S939 zijn de Athlon 64'ers nog best duur, zal vast wel goedkoper worden als 939 standaard wordt maar daarvoor wil je al een systeem hebben

Beide merken doen het goed op D2OL/TSC dus eigenlijk maakt de keus niet veel uit.
D2OL heeft toch niet zo heel veel profijt van snel geheugen als je L2 cache 1 MB is. Dacht ik tenminste
Nou... de stap van 512kb naar 1MB cache in de processor maakt weinig meer uit (in tegenstelling tot de stap van 256 naar 512kb). Maar snelle repen geheugen op hoge snelheid doen wel veel, tenminste zo haal ik het uit de benchmarks.