[Exchange 2003/Popcon] Popcon stuurd mail niet naar Exchange

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik heb zojuist Popcon (v.2.91) geinstalleerd op mijn server. Na alle instellingen gedaan te hebben in Exchange (exact uit de popcon handleiding) ben ik verder gegaan met de instellingen van popcon. Popcon haald de email wel op, maar ik krijg de foutmelding : Warning: Mail transfer to Exchange failed, reason: Connection to host denied.. !

Ik heb de volgende netwerkinstellingen en infrastructuur :

Server : Windows 2003 Small Business Server Standard
Popcon : Versie 2.91
Exchange : Bij protocollen -SMTP Virtual Server alle instellingen laten staan
Bij connectors een SMTP connector toegevoegd voor de uitgaande email.

Meer hoefde ik eigenlijk niet te doen. Ik heb port 110 en port 25 open gezet in mijn ISA Server zoals ze bij PopCon aangaven. In mijn event-viewer komt alleen bovenstaande melding te staan.

Verwijderd

Lees de foutmelding nou eens goed. Blijkbaar kan Exchange zichzelf niet goed authenticeren bij je POP3-server.

• pizzaboertje
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 10:31:
Lees de foutmelding nou eens goed. Blijkbaar kan Exchange zichzelf niet goed authenticeren bij je POP3-server.
Ja ik had eigenlijk ook al zo`n idee, alleen ik kan nergens meer instellingen doen hiervoor. Ik heb alles precies volgends de handleiding gedaan. Ik ga nog even verder met zoeken, ik hou jullie op de hoogte.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Doet je DNS het wel goed? Ik heb ook die foutmelding van PopCon Pro gehad en bij mij bleek de hostname een spelfout te bevatten. Probeer eens met telnet te onderzoeken of je er op die manier wél uitkomt.

• pizzaboertje
Dennis schreef op 07 juli 2004 @ 12:18:
Doet je DNS het wel goed? Ik heb ook die foutmelding van PopCon Pro gehad en bij mij bleek de hostname een spelfout te bevatten. Probeer eens met telnet te onderzoeken of je er op die manier wél uitkomt.
Ik kan er met telnet gewoon in via telnet server1 25