Toon posts:

[wlan] PCMCIA kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende :
Ik zit al een tijdje zonder problemen met m'n laptop (Gateway Solo 2100) via m'n wireless PCMCIA kaart (ZCom XI-325) verbonden met de router (Sitecom WL-018). Op deze router zit tevens een LAN aangesloten. Geen probleem. Wanneer ik deze kaart installeer in een andere laptop (Tulip Motion Line db 5/133) dan werkt het minder goed. Ik krijg wel verbinding en ik kan wel pingen. Maar zodra ik bestanden van minimaal 600Kb binnenhaal lijkt de verbinding verbroken te zijn. (Althans, dat geeft Windows ME door.) De software van ZCom houdt echter vol dat het signaal nog steeds 100% sterk is.

Verder heb ik geprobeerd de Edimax EW-7104PC in de Tulip laptop te doen. Maar deze geeft elke keer een fout aan bij de driver. De driver zou niet goed geinstallerd zijn. Toch werkt deze kaart prima op de Gateway laptop, ook onder WindowsME.

Nou lijkt het er sterk op dat de PCMCIA socket van de Tulip een probleem geval is. Maar wanneer ik er een 3COM 3C589DT kaart in stop werkt deze prima.

Zou het te maken kunnen hebben met het trekken van stroom ? Ik heb met de ZCom geprobeerd power save aan te zetten, maar dit hielp niet. Ook heb ik geprobeerd om met de tulip bij de router te zitten (ondanks dat het signaalstekte al 100% is). Ook dit had geen zin. Verder heb ik geprobeerd de driver van de PCMCIA socket te veranderen in Windows ME, maar ook dit zette weinig voeten in aarde. Deze PCMCIA socket is trouwens een Omega Micro 82C094. Ik had WEP aanstaan, maar omdat ik dit nu aan het testen ben heb ik WEP uitgezet.

Heeft iemand een idee ? Over de Tulip laptop is erg weinig te vinden.

Ik zoek al een tijdje op Google, en nu ook op dit forum, maar ik vind weinig... Of ik ben een slechte zoeker. :)

Verwijderd

Ik gok erop dat die oude Tulip geen Cardbus-interface (= nieuwe generatie PCMCIA-interface) heeft en dat die WLAN-kaart dat eigenlijk wel nodig vindt.
Die 3Com kaart is een wat ouder type, die heeft genoeg aan een traditioneel PCMCIA type-1 slot.

Wat alleen vreemd is, is dat je dan eigenlijk helemaal niks zou moeten kunnen..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Alleen mijn Gateway Solo 2100 pikt ook alleen maar cardbus. Cardbus zijn toch de kaartjes zonder nokjes op de aansluiting ? Zoals ik dat altijd noem. Beide wireless kaartjes hebben geen nokjes.

Inderdaad, een kaart met nokjes (de echt PCMCIA begrijp ik) daar doet geen van beide laptops iets mee.