[debian] X op laptop

Pagina: 1
Acties:

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:29
Hallo,

Ik heb debian woody geinstalleerd op mijn compaq armada 1120T.
Nu heb ik de paketjes voor x gedownload en de installeerd.

Dus nu wil ik x configureren ( xf86config), maar ik weet niet wat voor videokaart en tft scherm erin zitten. Als ik maar wat doe krijg ik te zien: no screens found. :(

Is er niet een tooltje voor die dat automatisch detecteerd? :7

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En wat geeft de Compaq site voor specificaties aan? Of met typenummer en google?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

lspci |grep VGA

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• dj_dysaster
Taro schreef op 07 juli 2004 @ 09:55:
En wat geeft de Compaq site voor specificaties aan? Of met typenummer en google?
Bij compaq is dit model in geen wegen of velden te bekennen en bij google krijg ik alleen info over vervangende accu`s :|

• Bergen
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt toch wel een boekje met specs bij je laptop gekregen? Wat voor type heb je dan? (misschien moet ik even leren lezen..)

[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 07-07-2004 10:15 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Installeer 'discover'. Dat help bij de X configuratie. Verder zou ik soweiso Sarge installeren en niet Woody. Dan wordt discover automatisch geinstalleerd. Er zijn al Sarge cd images voor netwerkinstallaties beschikbaar.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41
Running Linux on Compaq Laptop and Notebook Computers, hier staat een achterlijk lange lijst met laptops, maar jouw serienummer staat er niet bij. Hoe oud is 'ie ongeveer, hoeveel geheugen en hoe snel?

Verwijderd

De videokaart zou wel eens een Cirrus CL-GD7548 kunnen zijn....

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Euhm... Ik vind hem gewoon op www.compaq.com hoor.

Welke route neem ik? www.compaq.com > product support information > zoek op '1120' > armada notebook > manuals > service guide > dan komen we hier uit.

Maaruhm, daar zie ik een 100 MHz pc met maximaal 24 MB geheugen? Weet je zeker dat je daar X op wilt draaien? Als videokaart zie ik in hoofdstuk 1 staan: een Cirrus Viking PCI adapter. Voor het exacte type moet je inderdaad gewoon ff lspci starten.

Het lijkt om de volgende chip te gaan: de Cirrus Logic 7543.

Voor de kennisbank is hier een lijst met XF86Config's voor Cirrus Logic videokaart chipsets (genoeg zoektermen voor vandaag :))
http://bmrc.berkeley.edu/people/chaffee/xfree86_cirrus.html

Daarmee moet je er wel uitkomen denk ik... (als je tenminste bekend bent met het editten van XF86Config!)

[ Voor 65% gewijzigd door Bergen op 07-07-2004 10:40 ]

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 21:36
Bergen schreef op 07 juli 2004 @ 10:27:

Het lijkt om de volgende chip te gaan: de Cirrus Logic 7543.
Denk toch de Cirrus Logic GD7548 Video Drivers, je kan nl op onderstaande pagina de win98 drivers downloaden: http://h18007.www1.hp.com...mada/us/locate/4_857.html

Uit specs: Standard Features
The computers have the following standard features:
o 75 or 100-MHz Pentium processors
o 8 MB of dynamic random access memory (DRAM), expandable to 24 MB
o 810 MB hard drive
o 10.4-inch Color Super Twist Nematic (CSTN) or 10.4-inch Color Thin Film
Transistor (CTFT) VGA displays

hmmm, lijkt me niet echt lekker draaien, weet niet wat je er precies mee van plan bent?

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenG op 07-07-2004 10:46 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

JeroenG33 schreef op 07 juli 2004 @ 10:39:
[...]

Denk toch de Cirrus Logic GD7548 Video Drivers, je kan nl op onderstaande pagina de win98 drivers downloaden: http://h18007.www1.hp.com...mada/us/locate/4_857.html
Hmm ja maar je moet het zeker weten. Gewoon even lspci op de prompt typen.

(op deze site staat dat type wat ik noemde bij de Cirrus Viking, maar al die chips uit die serie heten waarschijnlijk 'Viking' dus waarschijnlijk heb je gelijk...)

Vergeet niet mijn edit in de post hierboven te bekijken met de lijst XF86Config's, straks zie je 'm over 't hoofd. :P
JeroenG33 schreef op 07 juli 2004 @ 10:39:
[...]

hmmm, lijkt me niet echt lekker draaien, weet niet wat je er precies mee van plan bent?
Vergeet niet de maximum resolutie van 640x480. Onder Gnome past bijvoorbeeld het screensaver-scherm daar al niet eens in volgens mij. KDE of Gnome kun je zowieso wel vergeten, maar dat had je misschien ook wel al in de gaten. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Bergen op 07-07-2004 10:50 ]

• dj_dysaster
Bedankt voor de reacties allemaal :Y) . Mijn bedoeling was een beetje internetten en een paar lichte games. Dat kan ik dus wel schudden begrijp ik :'( .

• Sir Isaac
Probeer X versie 3.3. Die is een stuk lichter dan de 4.x serie. Een beetje internetten en wat lichte games zou dan wel moeten lukken.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Sir Isaac schreef op 07 juli 2004 @ 11:42:
Probeer X versie 3.3. Die is een stuk lichter dan de 4.x serie. Een beetje internetten en wat lichte games zou dan wel moeten lukken.
Lichte games als in 'de Linux-versie van Doom' moet wel kunnen, maar de Linux-versie van Quake zit er niet in nee.

• Sir Isaac
Bergen schreef op 07 juli 2004 @ 11:46:
[...]
Lichte games als in 'de Linux-versie van Doom' moet wel kunnen, maar de Linux-versie van Quake zit er niet in nee.
Ik dacht meer aan tetris :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Sir Isaac schreef op 07 juli 2004 @ 13:53:
[...]

Ik dacht meer aan tetris :)
Poeh daar heb je wel een 2 GHz voor nodig denk ik hoor! :+

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Probeer eens
code:
1
2
apt-get install x-window system
X --configure

Detectie gebeurt automatisch, hij zal ergens in /root ofzo een test XF86Config zetten die je kan uitproberen, en als alles goed gaat kan je dan de resolutie of kleurdiepte nog even snel naar je smaak aanpassen en het bestandje kopiëren naar /etc/X11
Pagina: 1