HELP!, KT7 bios verneukt

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Heb zojuist me bios een beetje verkracht. Ik reset daarom ook niet :)
Ik wil even weten hoe ik de check uit een award-flasher kan halen. Hij zegt namelijk steeds dat de bios niet geschikt is voor mijn systeem terwijl ik wel beter weet.
Ik zou hem gewoon HARD willen flashen. Weet iemand hoe dat moet?

Verwijderd

DE flasher zegt dat je het verkeerde BIOS hebt ?? Heb je niet perongeluk de KT7-RAID gedownload i.p.v. de KT7 ?? Het kan ook dat de links op de site van Abit niet helemaal OK zijn/waren... de links gingen naar andere files.... Nu, als je naar abit.nl gaat, doet tie het wel goed... enig nadeel... je bios datum komt op 2009 i.p.v. 2000.....

Roeland

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
nee ik heb ook een RAID, en die kan ik gewoon updaten met de KT7_WW.bin of WT.bin
al mijn vorige biossen en backups willen ook niet meer in mijn flashrom gedumpt worden. Helemaal NIX laat ie meer toe. Terwijl ik echt heel zeker weet dat ze er wel in kunnen.
Ik moet gewoon een manier vinden om die block te omzijlen. Heb ook al een aantal verschillende AWDflashers geprobeerd. nix gaat meer werken :)
en toen ik ff een oudere AWD flasher gebruikte ging ie em wel updaten maar kwam ie niet verder dan 1% ofzow. Als die bios nu niet verneukt is weet ik het ook niet meer ! :)
Ik moet gewoon met harde hand die KT7_WW erin proppen

Verwijderd

ff met een verse bios-chip van iemand anders met exact hetzelfde mobo als jouw laten flashen, en dan weer terugdoen.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ok, gelukkig woont er iemand bij me in huis met het zelfde mobo :)
maar kan ik die bios chip er dan gewoon bij hem indouwen als er stroom op staat? een andere manier zou btw ook niet kunnen.

Verwijderd

Eh..bioschip kan er volgens mij niet zomaar uit en zeker niet als die aan staat.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:17
Opstarten met goede bios.
Daarna voorzichtig dat bios eruithalen ( terwijl de comp dus aanstaat)
Dan kapotte bios erin.
Dan flashen.
En klaar ben je...
Dit werkt heel goed. je moet alleen een beetje voorzichtig zijn.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Oefff, dit gaat ver, met stroom erop de bios eruit trekken |:( De bioschip zit in het circuit van het MB, dus als je hem eruit trekt als de stroom erop staat :? :Z

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 22:56
Het kan wel hoor. hebben ze bij mij ook gedaan. wel opstarten in dos modes met goeie bios, ouwe bios erin en opniuew flashen.

succes

??blabla??

Verwijderd

Ja, had ik ook gehoord. Toen (bij mijn baas) eens geprobeerd. :) Resultaat: 2 defecte BIOSsen..... :P

>:) U bent gewaarschuwd! >:)

Verwijderd

uhm??

dat maakt toch nix uit?? hij kan toch flashen.... maarhet proggie zegt dat het bios gaar is...

dan heeft hot flashen ook geen zin want hij kan op z'n EIGEN WERKENDE pc ook niet flashen en ergens anders dus ook niet

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
je hebt nog niet gereset? als je zeker weet dat ie verneukt is, gewoon hard erin flashen. dubbel check wel dat je het goede bios heb! download hem desnoods opniew. de kt en kt7-raid hebben hetzelfde bios....
Pagina: 1