Rey Nemaattori schreef op 07 juli 2004 @ 10:03:
[...]
Ten eerste vinnik het wazig dat je hiervoor een compleet nieuw topic moet openen terwijl er al (tig) bestaat God topics zijn...
Daarnaast is dit nogal raar, het
model van het zonnestelsel MOET wel door iemand of iets gemaakt zijn, zaken als zwaarstekracht, electormagnetisme enz werken alleen op grote schaal om tot iets ingewikkelds te komen, in het model heeft de zon nevernooitniet genoeg zwaartekracht om ook maar 1 heluim atoom in elkaar te fuseren.....
Daarnasst, als je met een gelovige probeerd te overtuigen dat het hele universum in meer dan 7 dagen gemaakt moeten beginnen ze vaak te flippen. Ik bedoel we zien
nu in telescopen zonnestelsels in verschillende gradaties van geboorte, leven en dood, als we 7dagen later kijken, zien we dat er zo goed als niks veranderd is.....
Of misschien heeft God aleen ons zonnestel in 7 dagen geschapen..niet bijster geloof waardig...
De bigbang wordt door de gemiddelde hobby-ist gezien als het beging.
Maar de top heeft dat alllang weer verworpen, het zelfde gebeurd als met de evolutie-theorie.
We willen alles compleet uitleggen en we denken dat we dat kunnen en zullen doen.
We zijn eigenlijk heel egoistisch, we kunnen als mens zulke dingen niet voor elkaar krijgen dat zit in ons vanaf de geboorte.
We trekken altijd een verkeerde kant op, de problemen op aarde zijn alleen maar erger geworden door onze beslissingen.
Hoe denken we dan ooit de uitleg te kunnen bedenken van ons zonenstelsel laat staan 't heelal.
Ik ben er van overtuigt dat God ons heeft geschapen in 7 dagen.
Het doet mij er echt niet toe hoe het allemaal is gekomen.
En ik ben er ook van ovetuigt dat we dat niet kunnen bevatten.
En als je wou zeggen dan interreseert astronomie je niks, ik heb het al meer dan 12 jaar als grote hobby.
Ik zou ook wel kunnen beginnen met een theorie en feiten over hoe 't zonnestelsel heelal is onstaat, maar eerlijk gezegt verander dat niks voor mij.
Ik vind het zo dom dat mensen alles wat ze niet kunnen verklaren meteen met god verklaren. Wat mij betreft is religie gewoon iets van vroeger toen de mensen niet beter wisten en het was goed voor de overheid want die konden de mensen zo lekker makkelijk in toom houden(als je iets fout doet word je meteen gestraft door god).
Mensen macht kreeg aanzien, ze maakten misbruik van iets goeds.
Dat was het, je moet ook nooit in de mens geloven (als in dat deze alles goed heeft).
Y0ur1 schreef op 07 juli 2004 @ 10:31:
[...]
Mijn moeder en vader zijn ook gelovig opgevoed en doen daar nu niks meer aan. Maar feit is dat die indoctrinatie van zon kerk verdomde goed werkt op kinderen. Ze geloven namelijk _alles_. En als je ze daar hun hele kinderleven mee lastig blijft vallen en je doet dat goed dan gaan ze vanzelf 'geloven'. Als je het aan mij vraagt zit het allemaal in je hoofd...
Dit vind ik nu zo onbegrijpelijk, er is geen indoctrenatie op grote schaal.
Er zijn preken, gezangen en jij bent mens en je hebt 't vermogen gekregen om je beslissingen te maken.
Het is zelfs moeillijk, je zult toch eerst zelf moeten inzien en 'begrijpen' (logisch begrijpen gaat onze pet te boven, logica-emotia balans).
En als je dan bekeerd bent en de belofte hebt afgelegt, dan is het nog elke dag een strijd.
Het stond er niet zomaar. In den beginne was er de Big Bang, en die was niet perfect. Daardoor onstonden verschillen in energie- en massadichtheid, die weer gezorgd hebben voor het vormen van enorme clusters, en binnen die clusters melkwegen, en binnen die melkwegen sterrenstelsels.
Bij de Big Bang waren alle variabelen _precies_ goed om een levensvatbaar universum te creëren. Dan zou dat misschien door God geconfigureerd zijn? Of niet? Als er één Big Bang heeft plaatsgevonden, waarom zouden er dan niet een oneindig aantal van geweest kunnen zijn, en dat "onze" Big Bang de eerste (of de 709234e) was die levensvatbaar was op al die miljarden "mislukte" Big Bangs?
Dit is 't truukje van de wetenschap, kunnen ze geen oplossingen aandragen voor 't antwoord dat ze al hebben getekend.
Gooien ze de variabelen d'r in, uiteindelijk is 't goed

.
Dat is dus geen wetenschap.
[
Voor 40% gewijzigd door
gp500 op 07-07-2004 10:55
]