Macromedia Central

Pagina: 1
Acties:

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Onze vrienden van Macromedia hebben weer wat nieuws ... Macromedia Central.

Central is een omgeving om informatie uit te wisselen in de vorm van bijvoorbeeld Flash filmpjes en RIA's zonder het gebruik van de browser. Het IE/Netscape/Mozilla probleem bestaat hier dus niet, het is meer op de desktop gericht.
Als je het installeert (eenmalig, één druk op de knop) krijg je een soort MSN-achtig schermpje - nee rustig maar, het is geen IM - met allerlei 'modules' daarin, die je zelf kunt uitzoeken. Sommige modules kosten geld, afrekening gebeurt via Yahoo payments ofzo.

Op dit moment is er nog weinig aanwezig in deze omgeving om de gebruiker echt te overtuigen. Ikzelf ben ook een beetje sceptisch, maar ik denk wel dat het wat kán worden.

Gebruikt iemand Central al, ontwikkelt iemand al applicaties of ben ik nou werkelijk de eerste die hierover begint op het altijd-voorop-lopende GoT :?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Murphy schreef op 07 juli 2004 @ 09:06:
[..]

Gebruikt iemand Central al, ontwikkelt iemand al applicaties of ben ik nou werkelijk de eerste die hierover begint op het altijd-voorop-lopende GoT :?
Het is net gisteren gelanceerd ofzo toch? :P

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Was al een tijdje Bèta!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Murphy schreef op 07 juli 2004 @ 09:32:
Was al een tijdje Bèta!
Er zijn al wel mensen geweest die hier wat over gezegd hadden maar jij bent idd de eerste met een "echt" topic hierover. Gefeliciteerd.

Of het succesvol kan worden? Ik denk dat het sowieso wel een kans heeft om Macromedia in de rich-cliënts markt actief te krijgen. Of dit meteen dé technologie is die geweldig werkt vraag ik me af. Toch worden producten als Flash steeds verder ontwikkeld, en met de MX versie kan je al een aardige app in elkaar zetten. Geld levert het voor ze waarschijnlijk wel op aangezien er veel mensen erg fan zijn van deze pakketten en ze veel worden gebruikt.

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

All applications installed into Macromedia Central must have a product ID
Only applications that users must pay for can appear in the Application Finder. The Application Finder is available to users through the Central Products section of the site. A version of the Application Finder runs within Central as well.
Leuk systeem, ik vraag me nog af in hoeverre zelf is te bepalen hoe de app er uit ziet. Het lijkt erop dat je programma in een standaard GUI zal draaien. Das mss handig en consistent, maar het lijkt me ook dat ze het risico lopen dat bedrijven hier niet voor kiezen omdat ze zelf meer controle willen.

edit:
To build a pod, you create a SWF file for the pod. The pod SWF file must be 170 pixels wide and can be from 20 to 1000 pixels high. The default height is 100 pixels.
Het lijkt er dus wel op dat je weinig vrijheid hebt in de vormgeving, dit is wel heel jammer. De API's zien er wel cool uit. IM met flash :)

(bron is trouwens de PDF's in de SDK)

[ Voor 24% gewijzigd door mpegernie op 07-07-2004 10:35 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ja, dat is voor de pods ... dat zijn die MSN-achtige dingetjes. Je hebt ook een soort van application window en volgens mij mag dat zo groot zijn als je zelf wilt....

Weet trouwens ook niet of het helemaal waar is dat alleen de betaalde applicaties in de finder komen te staan ... ik zie er wel een paar tussen staan die gratis zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Murphy op 07-07-2004 11:32 . Reden: en nog wat ]

Verwijderd

Grappig, maar erg langzaam.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 12:48:
Grappig, maar erg langzaam.
getest/gebenchmarkt of gewoon "je gevoel"? Zonder enige onderbouwing is zo'n uitspraak natuurlijk niet echt waardevol.

Verwijderd

Ik zie dit product een snelle dood krijgen. Want wat hebben we nu al liggen, active desktop, tabbars, toolbars, konfabulator, erm.. browsers?, etc.

Ik zie de toegevoegde waarde en daarmee het commerciële van Central totaal niet, en ik volg het toch al best een tijdje maar wat moet je er toch mee. De ruimte is te beperkt en aan regels verbonden.

Waarom zou je nu speciaal een app gaan ontwikkelen in Central, en niet als standaard flash movie in een internet pagina, of als internet pagina die je instelt als een active desktop component, of of of. Macromedia maakt af en toe briliante software oa. Breeze, maar zo af en toe denk ik dan..... :X

Kom dan met iets wat daadwerkelijk goed bruikbaar is. Central apps in je webpagina, ... leuk.. maarreh.. waarom niet FlashMx, breder geaccepteerd en vatbaarder voor support en acceptatie. Central apps los draaien, .. hele tijd die irritante mini vensters in de weg..

Het is te niche... en te vergezocht en er zijn al tijden vergelijkbare andere mogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 14:15 ]

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Nou, vergelijkbare mogelijkheden zijn er naar mijn weten niet. Ik ken geen browser-onafhankelijke informatieversprijd-dingessen zoals dit. Het argument dat er allemaal irritante kleine venstertjes op je scherm staan is niet waar, het zijn er maar 2 en ze zijn beiden weg te werken. Bovendien is het een kwestie van smaak, de een vindt het handig, de ander irritant.

Ik heb nog steeds het idee dat dit iets moois kan worden, er is op dit moment alleen erg weinig vulling in Central waardoor het zichzelf niet echt kan bewijzen.

Verwijderd

Waarom zou je specifiek iets willen wat browser onafhankelijk is? Behalve de grafische effecten door quartz daar gelaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:09 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

1. Central is een SDK, geen beta, geen full product, maar een release gericht op developers om feedback te krijgen. Macromedia's visie op dit product voorziet niet in een enkele single release. Men is achter de schermen druk bezig, en ik zie langzaam maar zeker interesante ontwikkelingen ( integratie met AOL, disk access, performance verbeteringen ). Het idee van Rich Internet Applicaties is er niet een gericht op technologie, aangezien technologie door de jaren heen een 'commodity-item' wordt cq. irrelevant. Voor het realiseren zijn er verschillende ingredienten nodig, waaronder:

• "Rich Internet" applicatie model gebaseerd op open standaarden, makkelijk te gebruiken en overeenkomstig met de diegene die het moeten ontwikkelen, testen en managen
• Een cross-platform, alomtegenwoordige 'runtime' die deze applicaties kan hosten en managen.

Denk even na in welke categorie de nieuwe producten Flex, Central en in mindere mate Breeze vallen, en voorzie de roadmap van Macromedia voor 2004-2006. De Flash plugin penetratie is te verwaarlozen, consistent met iedere release binnen de 18 maanden rond de 95%, en Longhor / XAML dat nog wel een paar jaar op zich laat wachten, en je ziet waarom dit juist nu zo'n interesante tijd is voor ons. :)

2. De kracht van Central is dat een applicatie niet in een browser draait, maar dus op de client, wat inhoudt dat het meer informatie heeft over de gebruiker. Daarnaast hou je wel alle voordelen van het web, centralized en easy deployment en configuratie

3. Een vergelijkbare technologie zou je eventueel kunnen zien in Java WebStart.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Je komt met argumenten die alleen binnenskamers aanwezig waren, daar kan een buitenstaander niets mee. Verder zie ik bij client server applicaties op een te hoog niveau al snel problemen ontstaan met beperkte mogelijkheden. Waarom zou je dan je applicatie niet in bijv. ASP.NET maken?

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Omdat ASP.NET gebaseerd is op een page-request model, wat dus alles teniet doet aan de voordelen van een "Rich Internet" applicatie...

Qua potentiele applicaties zie ik applicaties die baat hebben bij oa gedistributeerd processing, offline data caching en online synchronisatie en aggregratie van service oriented applicatie services.

Het doel van MM is om steeds meer integratie te bieden van Central, Flex en Breeze, waarbij Flash meer en meer een tool wordt voor het onwikkelen van deel- libraries/componenten en extreme, expressieve dingen zoals very custom applicaties en niet te vergeten animaties, waar de volgende versie van Flash zich meer op gaat richten ( expressiviteit ) :)

[ Voor 69% gewijzigd door oh,when? op 08-07-2004 15:30 ]

Verwijderd

Ik had het anders moeten verwoorden .NET applicaties. Wat denk jij dat de kansen zijn dat Macromedia gaat opboksen tegen XAML icm .NET. Ze gaan het uiteraard proberen, maar de kansen? .. Alsof een koe op een mug gaat zitten.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Ik weet niet wat de kansen zijn, ikzelf ben ook bang voor XAML / Longhorn. Realiteit is echter dat het 2004 is, ik nu een boterham wil verdienen met dit werk, en ik niet ga wachten tot Bil Gaatjes eens in 2006-2007 zijn Longhorn de deur uitdoet, en dan nog 2-3 jaar moet wachten tot het bereik groot genoeg is... :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet ik dit product nou hetzelfde zien als: Backbase (maar dan in 't kwadraat)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op 08 juli 2004 @ 15:39:
Moet ik dit product nou hetzelfde zien als: Backbase (maar dan in 't kwadraat)?
Zal vast, maar aangezien de heren van Backbase hier angstvallig hun mond hielden over hun concept (wat er in eerste instantie uitziet als veel marketingpraat weinig echte harde functionaliteit) zullen zij de enigen zijn die daar een antwoord op kunnen geven. Of je moet uiteraard het lef hebben een offerte aanvragen maar dan kom je waarschijnlijk direct terecht in hun CRM systeem waarna ze je hele bedrijf gaan uitpluizen om medewerkers te ronselen. :X

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:46:
[...]
Of je moet uiteraard het lef hebben een offerte aanvragen maar dan kom je waarschijnlijk direct terecht in hun CRM systeem waarna ze je hele bedrijf gaan uitpluizen om medewerkers te ronselen. :X
:D :D :D :/ :X

Ik ga eens wat documentatie lezen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:46:
Zal vast, maar aangezien de heren van Backbase hier angstvallig hun mond hielden over hun concept (wat er in eerste instantie uitziet als veel marketingpraat weinig echte harde functionaliteit) zullen zij de enigen zijn die daar een antwoord op kunnen geven.
Sorry voor de beetje late reply... maar Macromedia Central lijkt in de verste verte niet op het product en de diensten die Backbase. Als er nou GoT'ers zijn die echt (d.w.z. professioneel) geïnteresseerd zijn, wil ik best een poging wagen om eens een wat uitgebreidere demonstratie te regelen. Stuur me maar een email.
Of je moet uiteraard het lef hebben een offerte aanvragen maar dan kom je waarschijnlijk direct terecht in hun CRM systeem waarna ze je hele bedrijf gaan uitpluizen om medewerkers te ronselen. :X
Noujaaaaa :P Waar slaat dát nou weer op?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Ze gebruiken het logo van Compuserve :| LOL! Ik ga eens kijken wat het is, wat ik er mee kan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 21:05:
Noujaaaaa :P Waar slaat dát nou weer op?
verwijderd op verzoek...

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 08:34 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 21:57:
[...]

Het is nu eenmaal gebeurt ;)
Sterker, dat gebeurt binnen elke branche en bedrijf.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1