Toon posts:

[ADSL] planet poort 25 open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Was gister bij een bedrijf email server in aan het stellen en toen zag ik dat poort 25 geopend was. Deze is altijd afgeschermd geweest bij planet.
Heb daarna bij andere bedrijven gekeken daar was precies het zelfde het geval.
Planet had er niets over gemeld of heb ik iets gemist ofzo.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Op de planet site staat gewoon dat het niet kan hoor
Ja, mits er rekening wordt gehouden met de inbound- en outboundspamblock. Direct mailverkeer van en naar poort 25 is helaas niet mogelijk.
Het kan toch zijn dat ze voor bedrijven andere regels hanteren, omdat ze toch weten bij wie ze aan moeten kloppen bij misbruik.
Wat wil je nou met dit topic zeggen, ik zie geen vraag ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
voor bedrijven kan het niet zijn want het zijn particulieren abbo's, maar kan eerder voor stellen dan hun relay server een beetje overbelast is.. Mijn vraag is of dit blijvend is, of omdat er iets aan de hand is.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Even bellen met de helpdesk van Planet lijkt me de kortste klap.

...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Ik heb nergens gezegt dat ze een zakelijk pakket hebben, ik heb gesuggereert dat ze misschien bij uitzondering van een bedrijf andere regels hanteren.

Verwijderd

Topicstarter
zo geniaal was ik ook al, maar het niveau bij kpn en planet is niet zo hoog..

Beide zeggen dat het onmogelijk is dat het zo is, maar bij 6 bedrijven is toch een aardig bewijs.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 08:59:
Beide zeggen dat het onmogelijk is dat het zo is, maar bij 6 bedrijven is toch een aardig bewijs.
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 08:56:
voor bedrijven kan het niet zijn want het zijn particulieren abbo's,
Zijn het nou bedrijven of particulieren :?

En wat wil je met dit topic bereiken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb ook een particuliere planet Abbo en ik ga ook gewoon poort 25 gebruiken voor me mail server.
BTW. poort 25 staat altijd standaard open op een of andere manier :r

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

lier

MikroTik nerd

Waarom zou je poort 25 standaard dicht willen hebben ???

Aan de andere kant, misschien wel een goede policy als de provider alleen op aanvraag poorten opent !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
poort 25 heeft altijd dicht gezeten, alleen planet kon bij poort 25.

Deze kon je bereiken door als tweede notatie in je mx mailrelay.planet.nl te gebruiken.

Nu is de poort geopend voor alle providers, dus nu is spammen een stuk makkelijker.

Maar goed niemand weet er iets van, dus moet maar hopen dat ze hem dicht gooien zodat mailrelay weer werkt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

lier

MikroTik nerd

Lijkt mij dat de meeste mensen geen SMTP service hebben draaien (en als ze hem wel hebben draaien, een beetje weten wat het is...)

En iemand die een mailserver wil draaien weet ook wel wat een open mail relay is !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
tis maar goed dat jij het weet, er zijn toch zat kleine bedrijven die te maken hebben gehad met een open relay, omdat ze hun mail server niet goed in hadden gesteld.
Pagina: 1