[ASP] Persits mailsender 450 error

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik heb een mailinglist gemaakt waarin, via BCC, een grote groep mensen wordt gemaild. Om dit te bereiken haal de emailadressen uit de database met een loop en voeg ze 1 voor 1 toe met AddBcc.
Dit systeem op zich werkt prima ware het niet dat ik toch tegen een probleem aan stootte. Wanneer er in de email lijst een foutief domein zit (bv. dokter@hotzmaill.cim) dan wordt de mail niet verzonden en krijg ik een

450 <dokter@hotzmaill.cim>; Recipient address rejected: Domain not found.

Oftewel een soft-bounce. Een 'on error resume next' verbergt de foutmelding wel, maar de mailing komt de deur niet uit.

Mijn vraag: weet iemand of ik persits.mailsender kan forceren om het mailtje toch te versturen of anders in de code al - voordat ik het adres toevoeg - kan kijken of het domein bestaat?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05

TeeDee

CQB 241

Pak het eens anders aan?

Stuur voor elke naam in de lijst een mailtje in het To field. Niet in Bcc, dat wordt namelijk door de meeste Spamkillers onderschept.

Dus: (pseudo code)
code:
1
2
3
4
5
set rs = select * from dbo.mailing
do while not rs.eof
' selecteer data uit db
' stuur 1 mailtje zonder bcc, 1 naam dus
loop

[ Voor 19% gewijzigd door TeeDee op 07-07-2004 09:38 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51
TeeDee schreef op 07 juli 2004 @ 09:36:
Pak het eens anders aan?

Stuur voor elke naam in de lijst een mailtje in het To field. Niet in Bcc, dat wordt namelijk door de meeste Spamkillers onderschept.

Dus: (pseudo code)
code:
1
2
3
4
5
set rs = select * from dbo.mailing
do while not rs.eof
' selecteer data uit db
' stuur 1 mailtje zonder bcc, 1 naam dus
loop
Het 'probleem' hiervan is dat ie op deze manier veel meer serverload geeft. Zeker als het gaat om duizenden mailtjes.
Bedankt voor je reactie.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan maak je een aparte service hiervoor, of gebruik je de taakplanner / task scheduler er voor om periodiek de mails uit de database te gaan verzenden :) Dan heeft de webuser er geen last van :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05

TeeDee

CQB 241

Dr.Dokter schreef op 07 juli 2004 @ 10:06:
[...]
Het 'probleem' hiervan is dat ie op deze manier veel meer serverload geeft. Zeker als het gaat om duizenden mailtjes.
Bedankt voor je reactie.
Die serverload zal wel meevallen hoor.
Wij sturen hier een e-mailing van +/- 3.500 mailtjes de deur uit op een oude p3 1 Ghz / 256 mb ram, en de load zie je nauwelijks omhoog schieten. Hoogste piek was 30% oid.

Moet ik er wel bij vermelden dat dit via het CDO object ging van MS zelf.

En verder, net zoals gorgi_19 zegt zou je de hele handel in batches op kunnen delen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored