Toon posts:

Probleem na overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc. Een barton 2600+, DFI NF2UltraB moederbord, 512 ddr geheugen ( pc2700 ) twinmos 333mhz, ati radeon 9800pro ( 128MB ), 80GIG Maxtor 7200rpm. En nu als ik mijn pc opstart voordat windows begint te laden geeft hij de volgende error: error loading operation system.

Ik heb de instellingen in de bios weer normaal gezet en toen weer geprobeerd, werkte nog niet toen heb ik de bios gereset door de batterij er uit te halen en er weer in te doen. Maar nog steeds werkt hij niet. Ook heb ik de IDE kabel van de cd-rom omgewisselt met die van de hd maar het werkt nog niet. Ook de 4 lichtjes op het moederbord zijn rood ( lijkt me al niet in orde ) en soms knippert er een. Er staat verder geen fout code of wat dan ook bij. Alleen dat Error loading operation system.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

Jimbolino

troep.com

wat heeft dit met Die-Hard Overclocking & Cooling te maken?

-heb je al geprobeert te booten vanaf cd/floppy?
-detecteert de bios je hdd wel goed?
-heb je maxdiag al geprobeert?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Jimbolino schreef op 07 juli 2004 @ 03:31:
wat heeft dit met Die-Hard Overclocking & Cooling te maken?

-heb je al geprobeert te booten vanaf cd/floppy?
-detecteert de bios je hdd wel goed?
-heb je maxdiag al geprobeert?
Volgens mij bedoelt ie dat ie een probleem heeft na oc-en.. Als je goed kijkt naar zijn 2de alinea zie je dat er staat dat ie zijn bios heeft gereset..

OnTopic: Probeer eens zoveel mogelijk van je systeem te halen>>dus boot met alleen cpu, mem, gpu, hd en ga dan eens kijken wat voor fout ie geeft..
Kijk anders ook ff in je boekkie van je mobo wat die lampies betekenen wellicht dat het daar in staat...

Hoe lang heb je trouwens je batterij eruit gehad?? Stond je stroom toen nog aan je pc?? Al met al probeer eens wat meer..

[ Voor 10% gewijzigd door Patrlck op 07-07-2004 09:40 ]

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 09:54
Ik begrijp uit je openingpost dat ie het dus wel heeft gedaan :?
Geef eens wat meer info, wat heb je precies aangepast waarna die het niet meer deed?

Verwijderd

Als hij daadwerkelijk geoc-ed heeft dan heeft een niet gelockte pci bus waarschijnlijk z'n OS vernaggeld doordat de harddisk die pci snelheid niet aankon. = herinstal