Toon posts:

[linux] pnp netwerkkaart onder linux ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb een Dlink DE-220 ISA ethernet NIC. Mijn pc draait redhat 7.0 maar mijn 'plug and play' NIC wordt aan geen kanten herkent :( kheb al vanalles geprobeerd maar geen resultaat. Iemand ervaring met dit probleem ?
TIA

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
.. probeer PNP uit te zetten, meestal ALS het mogelijk is, kun je dat doen met een tooltje wat bij je drivers zit. en heb je de kaart al meegecompiled in je kernel ?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Als het een ISA-kaartje is dat kan je een of ander tooltje gebruiken om hem in te stellen. Ik geloof dat het isapnp heette, en anders pnpdump. Daarmee krijg je dan een lijstje van alle mogelijke instellingen voor een PNP-kaart, en daar kan je er dan een van kiezen. Daarna kan je de module voor die kaart laden met die opties.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

wat soms ook wel helpt is om in je bios, het
"pnp-compatible OS" op NO te zz..

dan initialiseerd je bios em al, en dan hoef je niet meer met isapnpconf te gaan klooien..

Verwijderd

Daar hebben we wat aan :), welke versie van linux draai je btw ?!?, mandrake 7.2 en radhat 6.2 vinden bij mij alles wel plug en play.... :)

Verwijderd

Owh sorry ik moet leren lezen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu naar believen :) :) :D
'k Heb via een setupdiskette van mijn NIC's BIOS geflashed zodat pnp uitgeschakeld wordt. Daarna eerst ff win2k een nieuw driverke laten zoeken zodat ik daar ook trug kan surfen. Daarna linux geboot, alles ingesteld bij netwerk opties. Daarna extra specs ingevuld in /etc/conf.modules en daarna liep hij als een trein :7

Thx voor het advies ;)
Pagina: 1