Toon posts:

USB Modem + LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik zit in de volgende situatie:
Ik heb in mijn huis een "LAN party" georganiseerd voor 8 mensen. Thuis ben ik aangesloten op het Internet via een USB ADSL modem. Ik ben echter de enige die op het Internet kan op die "LAN Party" omdat we ten eerste geen router hebben en ten tweede niet precies weten hoe het zit met een USB modem en routers. Nu is mijn doel niet om iedereen op het Internet te krijgen. Maar wat ik wel graag zou willen is om 1 ander persoon wel op het Internet te krijgen via die USB Modem (Sagem F@st 800) maar zonder router (die hebben wij jammer genoeg niet). Wellicht bestaat er een Open Source programma wat als router zou kunnen werken op de "host" computer (op de computer waar de USB modem dus op zit aangesloten en die dus wel internet heeft), of misschien zelfs een USB splitter waarmee ik de USB modem als het ware op twee computers zou kunnen aansluiten.

Elke Hint of Tip is welkom.

Alvast Bedankt,

Kolja

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Raku

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Daar staat niks in over internet delen met een USB modem hoor.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Azer schreef op 07 juli 2004 @ 02:04:
[...]

Daar staat niks in over internet delen met een USB modem hoor.
Nee , maar je kunt toch zelf wel nagaan dat dit met een usb splitter niet gaat werken? Hoe gaat hij dan het juiste pakketje bij de juiste pc leveren? Daarom moet je ook delen mbv een server bekijken.

Raku

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Hier thuis staat een win2k machine met een USB modem:
Bij de ADSL verbinding vink je 'internet delen' aan.
Vervolgens prik je met een UTP kabel een andere PC erin, waar je bij de TCP/IP instellingen het IP van de computer met USB modem ergens kan invullen.
En het werkt :)

Staat allemaal in de link hierboven. En nu ook hieronder ;)

FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 14% gewijzigd door bredend op 07-07-2004 02:12 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Uhm, het is hier dus niet de bedoeling om iedereen op de lanparty een internetverbinding te geven, dus alleen 'Internet delen' aanvinken is niet de bedoeling.

Je zult denk ik een routing programma moeten gaan gebruiken (zie eerdergenoemde FAQ), waarbij je 1 ip-adres specifiek toegang kunt geven tot je internetverbinding.

🖥️ | 🚗

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

je moet dus jou pc instellen als router..
staat duidelijk uitgelegd in de internet deel faq:
1. Server met software-matige routing

Bij deze methode richt je een oude PC in als software-matige router. In de PC zitten twee netwerken; in de ene prik je je (kabel)modem, aan de andere prik je een hub (verdeelstation), waaraan je via UTP kabel de workstations prikt.

Windows (vanaf een Pentium met minimaal 16 MB ram).
- Wingate
- Winroute
- Sygate
- Met behulp van Internet Connection Sharing (geleverd met Win98 2e Editie, WinME, Win2k en WinXP)

Verwijderd

Zie damster.

Wat overigens wel een optie is, is een router met USB modem-ondersteuning aanschaffen, zoals de Vigor 2200USB.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.