Ik heb net met veel moeite de P3 Celeron van mijn dochter samen met mijn P4 3,2 in een netwerk gezet. Ik heb mijn @home kabelinternet aangesloten op een router en daar de 2 pc's op aangesloten. Ik vind alleen dat het benaderen van de harde schijf in de "andere" computer nogal sloom verloopt.
In de eigenschappen van LAN-verbinding zie ik:
* bij mijn Asus P4C800-E deluxe: Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection
* bij de P3 (Asus CUBX): 3COM Etherlink XL 10/100 PCI For Complete PC Manage...
Is er een programma waarmee ik de snelheid in mb/s kan meten tussen de 2 pc's? Zeg maar zoiets als HDTach voor harddisks? Of zeg je al meteen dat het retesneller gaat als ik een snellere kaart gebruik dan de 3COM?
Het 3COM kaartje komt namelijk uit een pc van mijn werk en daar gaat het benaderen van netwerkschijven heel snel.
PS allebei de computers zijn voorzien van dezelfde installatie van win-xp pro, SP1.
In de eigenschappen van LAN-verbinding zie ik:
* bij mijn Asus P4C800-E deluxe: Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection
* bij de P3 (Asus CUBX): 3COM Etherlink XL 10/100 PCI For Complete PC Manage...
Is er een programma waarmee ik de snelheid in mb/s kan meten tussen de 2 pc's? Zeg maar zoiets als HDTach voor harddisks? Of zeg je al meteen dat het retesneller gaat als ik een snellere kaart gebruik dan de 3COM?
Het 3COM kaartje komt namelijk uit een pc van mijn werk en daar gaat het benaderen van netwerkschijven heel snel.
PS allebei de computers zijn voorzien van dezelfde installatie van win-xp pro, SP1.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 00:13 ]