Toon posts:

[VB6] Automatisch activeren textbox bij starten applicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb waaschijnlijk een heel erg stom vraagje maar ik kon er helaas niet veel over vinden. Ik heb een klein programma'tje gemaakt met o.a een textbox. Als het programma opstart staat een tabblad op actief en ik wil graag dat je bij het starten van het programma meteen wat in kan voeren in de tekstbox zonder er eerst op te hoeven klikken of op tab te drukken. Neem aan dat dit redelijk simpel te doen is. Ik kan er helaas weinig over vinden (of ik moet een cursus zoeken op internet gaan doen ;) ).

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
textbox1.setfocus

.... :z

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
zie Dennis, maar zet vooral eerst je tabindex gooed voor alle controls. Het makkelijkst is dit: Click de laatste control uit de rij en zet het tabindex property in het properties venster op 0. Klik nu het voorlaatste control aan, en druk weer 0 (je hoeft niet steeds naar het properties venster, gewoon 0 drukken). Ga zo door tot je aankomt bij je eerste control.

Je hebt nu je tabindex goed staan, en waarschijnlijk heb je heel die setfocus dan niet meer nodig en als bonus kun je nu in de juiste volgorde door je textboxes en whatnots heen tabben... sim-pel :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 07-07-2004 00:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Mjah dit is echt wel een definite gevalletje van 'Druk op F1' en daarna 'Koop een boek' :z

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.