Toon posts:

Super download snelheid met DC++

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net een videobestand van 1.38GB te downloaden met DirectConnect via een Chello Classic connectie. Ik had ineens een downloadsnelheid van 6 à 8 MB/s, het bestand was dan ook binnen een paar seconden binnen. Maar Chello levert geeneens zulke snelheden. En als ik het bestandje probeer af te spelen via Windows Media Player, staat er links onderaan het scherm connecting, zonder iets te laten zien.
Ik heb het bestandje meteen weggegooid en pc opnieuw opgestart. Toen startte ik DC nog een keer op en probeerde hetzelfde bestand te downloaden van een ander persoon (er waren vrij veel personen die hem hadden). Maar nu was mijn downloadsnelheid zelfs gestegen tot 13 à 14 MB/s.

Kent iemand deze verschijnselen die ik hier beschrijf? En hoe kan je erachter komen of het bestand wel echt 1.38 GB is? Als ik het check via Windows verkenner en Total Commander neemt ie inderdaad 1.38 GB aan HD ruimte in. DownloadLimiter (upload op max 20 kB/s gezet voor DC van de 30) geeft een downloadsnelheid van rond de 14 à 17 kB/s. En speedtest geeft een downloadsnelheid van rond de 300 kB/s ( dit is de normale snelheid van Chello Classic). Ik ga nu andere files proberen te downloaden, misschien ligt het alleen aan deze file, maar wat voor file is dit dan?

edit:
Oh andere bestanden downloaden wel normaal, dus het ligt aan het bestand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 00:09 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Een file met alleen maar nullen erin kan heel erg snel verstuurd worden
zie je ook vaak op kazaa met mp3s die niet deugen, heel simpel te snel,dat deugt niet

And this !! Is to go even further beyond!!!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Heb daar weleens vaker van gehoord. Dat mensen 'ineens' met een x aantal MB's per seconden van DC+ (of zoiets :P) downloaden...

Probeer DU-Meter eens, check wat die aangeeft...en hebbie misschien een screenshotje? :Y) ;)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Verwijderd

if it sounds to good to be true, if it looks to good to be true, it proberly is to good to be true...

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok, dus dit is gewoon een 1.38 GB bestand vol met nullen. Nu zijn er een stuk minder mensen die deze bestand delen, volgens mij zijn ze of offline gegaan of gebanned (ik hoop gebanned dan).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
lamko schreef op 07 juli 2004 @ 00:09:
Een file met alleen maar nullen erin kan heel erg snel verstuurd worden
zie je ook vaak op kazaa met mp3s die niet deugen, heel simpel te snel,dat deugt niet
Inderdaad, zo wou iemand mij ook eens bewijzen dat zijn 56k verbinding supersnel was door een DAT bestand met alleen nullen te sturen :P

Nuja, ik heb ook ooit eens een kort filmpje gedownload van een Lycos server en dat ging aan 4mb/s... Het lijkt me sterk dat dat alleen maar nullen bevat...

Toen ik het dan verwijderde en een paar seconden later opnieuw downloadde kreeg ik de normale snelheid van +/- 850kb/s 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:13:
Oh ok, dus dit is gewoon een 1.38 GB bestand vol met nullen. Nu zijn er een stuk minder mensen die deze bestand delen, volgens mij zijn ze of offline gegaan of gebanned (ik hoop gebanned dan).
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:11:
if it sounds to good to be true, if it looks to good to be true, it proberly is to good to be true...
Jazeker, too good to be true indeed my friend.

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 11:17
Gewoon fake zooi. Heb ik ook wel vaker gehad.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 19:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Toch knap van die "bestand" ontwerper :)
Beetje zitten reversed engineren aan de compressie-methode van DC++ ;)
Z'n plan is geslaagd :) Het viel op ;)
of toch toeval/bug ? :X

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:17

bonzz.netninja

Niente baffi

uit de faq van onze hub
When you download a file at incredible/unrealistic speeds for your connection, its very likely you have just got a fake file. One will notice this only if the DC++ option, Use safe and compressed transfers is enabled. This happens because the fake file is made up of repetitive characters, which DC++ recognizes and compresses for sending. Most of the time, these fake files present themselves in file formats such as: .avi, .bin, .iso. If you are still unsure if the file is fake, simply try to use it; if it does not work then there is even more assurance that it is.

If you happen to download one of these files, do the community a favor and alert the operators in the hub about the user and fake file(s).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het bestand downloade wel, ik heb gelezen in andere topics dat als mensen een fake bestand downloaden dat ze dan één of andere error message krijgen. Hij neemt wel echt 1,38 GB aan ruimte in beslag of fopt het bestand tegelijk ook het windows partitie systeem?
bonzz.netninja schreef op 07 juli 2004 @ 00:21:
uit de faq van onze hub

[...]
Oh ok hij is dus fake, er zijn nu nog enkel twee mensen te vinden met het bestand, die zullen zo ook weg zijn. Anders geef ik het even door.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 00:23 ]

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

hier ff een plaatje van zo'n geintje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~janww/Untitled-2%20copy2.jpg

kheb het wel eens vakker ook een keer als upload bij mij.. een film die het wel deed :? nou ja.. de film van het plaatje deed het dus niet

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~janww/xs4all%20upload%20verhoogt%20P.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Welleweerd op 07-07-2004 00:31 . Reden: plaatjes waren te groot ]

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toevallig, ik zat ook Harry te downloaden :) .

Verwijderd

Welleweerd schreef op 07 juli 2004 @ 00:24:
hier ff een plaatje van zo'n geintje:

[afbeelding]

kheb het wel eens vakker ook een keer als upload bij mij.. een film die het wel deed :? nou ja.. de film van het plaatje deed het dus niet

[afbeelding]
Die upload is raar, misschien had de user al een (groot) deel van het bestand lokaal wat de grote hoeveelheid in de korte tijd verklaart, echter de transferspeed zou dan wel goed weergegeven moeten worden, en dat is nu niet het geval: Waarschijnlijk een bug in DC++. Gebruik je wel de meest recente versie?

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Een vriend van mij heeft ook chello classic en precies hetzelfde. 8mb heeft ie al gehaald. Het kan aan mij liggen, maar de maximale snelheid van Chello is toch 2048 kbps?

Ik zag net al het woord compressie voorbij komen. Comprimeert DC++ bestanden voor het geupload wordt?

Blasphemy is a victimless crime

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Ja ik gebruik 0.401 (staat trouwens ook op de afbeelding, in de taakbalk :P )

maar volgens mij kun je alleen van 1 persoon downloaden.. twerkt anders dan kazaa... soms is dat wel irritant aangezien als jij wilt downen dan gaat die gene offline :|

nou ja.. je downt volgens mij van 1 persoon en je kunt niet van een ander downen met hetzelfde bestand

Bedankt alvast

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Heh, dat Harry Potter bestand had ik hier inderdaad ook in een minuutje ofzo binnen. En m'n hd maar ratelen en ratelen, ik dacht al: hmm daar gaat iets zoals het niet hoort te gaan... :)
Boondock_Saint schreef op 07 juli 2004 @ 01:03:
Een vriend van mij heeft ook chello classic en precies hetzelfde. 8mb heeft ie al gehaald. Het kan aan mij liggen, maar de maximale snelheid van Chello is toch 2048 kbps?
Bij Classic 2560 Kbps, in de praktijk ongeveer 2300 Kbps (290 KB/s ofzo). 8 MB kan ie best halen, maar dan met compressie, zoals bij dit bestand.

[ Voor 54% gewijzigd door Bergen op 07-07-2004 09:22 ]

Verwijderd

Hmm zwaar frustrerend om te zien dat jullie uberhaubt goed kunnen connecten dmv dc++ op de mac wil dat nog niet helemaal werken. :(

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Welleweerd schreef op 07 juli 2004 @ 07:52:
Ja ik gebruik 0.401 (staat trouwens ook op de afbeelding, in de taakbalk :P )

maar volgens mij kun je alleen van 1 persoon downloaden.. twerkt anders dan kazaa... soms is dat wel irritant aangezien als jij wilt downen dan gaat die gene offline :|

nou ja.. je downt volgens mij van 1 persoon en je kunt niet van een ander downen met hetzelfde bestand
Versie 0.403 is er al, alleen wel unstable volgens de makers.
Ik gebruik em zelf wel, en heb er nog geen problemen mee gehad :)
Misschien die eens proberen?

Overigens zit er wel een kleine bug in:
Overal waar eerst KB,MB of GB stond, staat nu KiB, MiB, GiB (en ook TiB).
Persoonlijk heb ik nog niet vaak van Migabyte gehoord :P

Je download idd van één persoon, als die offline gaat kan je met "search for alternatives" zoeken naar anderen met hetzelfde bestand om zo verder te kunnen downloaden :)

Edit:
Linkje: meuktracker: DC++ 0.403

[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 07-07-2004 12:44 ]

Leave only footprints, take only memories

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
fake shares, worden veel gebruikt met DC++ om zo lekker op hubs te komen zonder dat je veel hoefte sharen.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb ook wel eens een 700mb avi bestandje in een paar seconden binnegehaald.
Ik geloofde er al niet in maar toch ff proberen. Paf 100% cpu en 150mb geheugen door explorer.exe .
Ik zag de bui al hangen; ik dat bestandje proberen te verwijderen. Dat lukte natuurlijk niet. Heel ff gezocht op internet (ik wist dat het iets in het register was) en daar een key verwijderd die .avi bestanden toegang geeft tot bepaalde processen en daarna kon ik hem gewoon verwijderen.

Ik heb Harry Potter 3 game trouwens al en uitgespeeld; is best een aardig spel alleen een beetje te kort en te kiddie.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Rody schreef op 07 juli 2004 @ 12:50:
fake shares, worden veel gebruikt met DC++ om zo lekker op hubs te komen zonder dat je veel hoefte sharen.
Dat is heel anders hoor dan kun je het niet eens downloaden want dan zijn de mapjes gewoon leeg.

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02-2025
Mafkeez schreef op 07 juli 2004 @ 12:37:
[...]

Overigens zit er wel een kleine bug in:
Overal waar eerst KB,MB of GB stond, staat nu KiB, MiB, GiB (en ook TiB).
Persoonlijk heb ik nog niet vaak van Migabyte gehoord :P
Ja, deze bestaan wel:

GB = Gigabyte is dus 1000 MB = 1.000.000 kB
GiB = Gigabinairbyte = 1024 MiB = 1.048.576 kiB...

Kijk maar naar je HD. Een 20GB HD is maar iets van 18GiB.... maar de fabricant zal toch echt zeggen dat het een 20GB schijf is.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
SCraane schreef op 07 juli 2004 @ 12:58:
[...]

Ja, deze bestaan wel:

GB = Gigabyte is dus 1000 MB = 1.000.000 kB
GiB = Gigabinairbyte = 1024 MiB = 1.048.576 kiB...

Kijk maar naar je HD. Een 20GB HD is maar iets van 18GiB.... maar de fabricant zal toch echt zeggen dat het een 20GB schijf is.
Het is precies andersom.
GB is de officiele benaming voor 1024 MB
GiB is in de loop der tijd bestaan omdat men mensen het niet aan hun verstand kon brengen dat het niet precies 1000 MB is.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Op jouw screenshots is dus duidelijk te zien dat het bestand tijdens het downloaden zwaar gecomprimeerd wordt. Dit zie je aan de balk die bij jou geheel licht-rood is. Normaal is die balk donker-rood met een heel klein stukje licht-rood aan het eind. Het licht-rode stukje stelt het gecomprimeerde deel voor, dus hetgene wat niet fysiek wordt gedownload.

[ Voor 5% gewijzigd door Slogra op 07-07-2004 13:19 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:21:
Het bestand downloade wel, ik heb gelezen in andere topics dat als mensen een fake bestand downloaden dat ze dan één of andere error message krijgen. Hij neemt wel echt 1,38 GB aan ruimte in beslag of fopt het bestand tegelijk ook het windows partitie systeem?
[...]

Oh ok hij is dus fake, er zijn nu nog enkel twee mensen te vinden met het bestand, die zullen zo ook weg zijn. Anders geef ik het even door.
DC++ > Compressie > Hub > DC++ > Decompressie

Oftewel in verzend data zal de 1,38Gig file iets van 10Mb groot zijn......

There is no place like ::1

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02-2025
MuddyMagical schreef op 07 juli 2004 @ 13:05:
[...]

Het is precies andersom.
GiB is in de loop der tijd bestaan omdat men mensen het niet aan hun verstand kon brengen dat het niet precies 1000 MB is.
Toch niet hoor:

http://www.diskidee.nl/hardware/cursussen/index.htms/274
http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
MuddyMagical schreef op 07 juli 2004 @ 13:05:
[...]

Het is precies andersom.
Hmm, wazig. Ik vind het super irritant. Het ziet gewoon dom uit :(
Hopelijk veranderen ze het weer terug...

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
kan iemand zeggen waarom men bestanden aanmaakt met alleen nullen? dat er figuren zijn die p2p willen saboteren met fake files is bekend, maar waarom dan niet gewoon een andere film pakken, die een beetje slopen en dan verspreiden?

of nog erger, de goeie film downloaden, die halverwege verminken en dan verspreiden, zodat mensen tijdens het kijken erachter komen dat het nep is

maargoed gelukkig zijn die figuren van brein en riaa te dom om dit te bedenken

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

plakbandrol schreef op 07 juli 2004 @ 14:09:
kan iemand zeggen waarom men bestanden aanmaakt met alleen nullen? dat er figuren zijn die p2p willen saboteren met fake files is bekend, maar waarom dan niet gewoon een andere film pakken, die een beetje slopen en dan verspreiden?
Rody schreef op 07 juli 2004 @ 12:50:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Flint schreef op 07 juli 2004 @ 14:02:
[...]

Hmm, wazig. Ik vind het super irritant. Het ziet gewoon dom uit :(
Hopelijk veranderen ze het weer terug...
Inderdaad..

Shame on me trouwens dat ik niet wist dat MiB ook bestond :X
Dat 1024KB verhaal kende ik uiteraard wel ;)

Ik heb trouwens nog nooit een vern**kt bestand gehad met DC++, terwijl ik het nu toch al wel zo'n 9 maanden gebruik :)
Imo is dit echt het beste filesharing programma van dit moment..

Leave only footprints, take only memories

Pagina: 1