Dell M782P Vga conn aansolderen. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Beste tweakers.

Ik heb van mijn werk een echte Dell M782P Trinitron 17" Monitor mee kunnen krijgen omdat deze geen vga connector meer had.. :

Afbeeldingslocatie: http://www.capital.lv/ezimagecatalogue/catalogue/variations/298-300x300.jpg

Ik dacht natuurlijk ook . Die zetten we er zo eventjes aan. Helaas. Dell gebruikt een andere kleucodering :( Hoe moet ik dit nu aansluiten.?

Normale connectors hebben naar mijn weet zoals ik er hier een voor me heb liggen:

Rood+Mantel
Groen+Mantel
Blauw+Mantel
Zwart
Bruin
Geel
Wit

Echter heeft de DELL:

Rood+Mantel
Grijs+Mantel
Blauw+Mantel
Wit+Mantel
Oranje
Groen
Wit
Geel
Zwart

Wat moet ik hier in vredesnaam mee aan. Ik heb al kleur op kleur gedaan en het niet overeenkomende los gelaten maar dat schijnt niet te werken :( Iemand een id? Ik hoop namelijk dat ik deze buis kan redden. _/-\o_

Verder heb ik dit gevonden maar snap er geen kont van aangezien er niet veel overeenkomt:

Afbeeldingslocatie: http://www.bbdsoft.com/images/vga.jpg

Pin # Signal Name
1 Red
2 Green
3 Blue
4 No Connect
5 Ground
6 Ground
7 Ground
8 Ground
9 No Connect
10 Ground
11 No Connect
12 DDC DAT
13 Horizontal Synchronization
14 Vertical Synchronization
15 DDC Clock

[ Voor 6% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-07-2004 13:47 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Bedoel je dat de connector van de kabel er af is of dat de connector van de monitor zelf weg is? In het laatste geval kun je de monitor openmaken en dan de sub-d plug 1:1 met de gaatjes op de print solderen. In het tweede geval maak je hem ook open, en meet je met een multimeter welk kabeltje waar op de print zit. Meestal is de pin layout van de print hetzelfde als die van de connector zelf, en kun je dus gewoon meten welk pinnetje waar moet.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk voor je is?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Pakjebakmeel
Uh, ja hier had ik zelf al aan gedach maar zodra de kabeltjes de behuizing in gaan splitsen ze meteen alle kanten op naar verschillende prints. En ja, De vga conn is van de kabel af

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Ik denk dat je dan nog drie mogelijkheden hebt:
1. Dell mailen en hun uitleggen dat je de kleurcodes/pinout nodig hebt/
2. Een dode Dell monitor zoeken en daar de kabel vanaf halen
3. Een kennis met dezelfde monitor vragen of je bij zijn monitor de pins door mag/kan meten met een multimeter en dit overnemen op je nieuwe connector.

Ik heb op internet gezocht voor je, maar de enige pinout voor dell monitoren die ik kan vinden zijn de vesa-standaard schema's met kleurbeschrijving, alleen hier staan geen pinouts voor de plug bij.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Pakjebakmeel
Dat had ik idd dus ook al geprobeerd. Helaas ken ik niemand die zoon monitor heeft. Niemand van wie ik hem open mag maken iig.

UPDATE

Ah, even met mijn buurman geprutst en we zijn er achter gekomen wat de wires zijn. :) FF gesoldeerd en eviola een werkende 17"Trinitron . _/-\o_

Ik kreeg het volgende meeltje dus bij deze hoe aan te sluiten:
From: Jeroen Westram
To: pakje_bakmeel@zonnet.nl
Sent: Friday, July 09, 2004 6:42 PM
Subject: Dell monitor

Hi,

Ik zat op het GoT dat je een topic had geplaats mbt
een dell monitor zonder connector. Ik zit met exact
hetzelfde probleem ik vroeg me af als je het aansluitschema
nog had wat je voor je monitor hebt gebruikt

Alvast heel erg bedankt

Jeroen Westram
Beste jeroen. Het is heel simpel achteraf. De connecties zijn precies hetzelfde als bij standaard vga. alleen zijn er een paar kleuren verwisseld.

DIK ROOD + MANTEL = ROOD + ROOD AARDE
DIK BLAUW + MANTEL = BLAUW + BLAUW AARDE
DIK GRIJS + MANTEL = GROEN + GROEN AARDE
DIK WIT + MANTEL = Horizontal sync + Mantel is alleen ter afscherming en kan je vergeten
GEEL = Vertical sync

in princiepe is dit alles wat je nodig hebt... Alleen dan kan de pc de reso's van de monitor niet uitlezen ( DDC INFO ) .Alles doet het nu maar er is geen max aan de reso die je in kan stellen.

DUN ZWART = DDC
DUN WIT = Self test
DUN GROEN = Scl
DUN ORANJE = Sda

Ik weet niet precies wat deze zijn en op welke pinnen ze moeten dus heb ze ook maar niet aangesloten.

Gebruik hierbij dit schema:

Afbeeldingslocatie: http://www.bbdsoft.com/images/vga.jpg

Pin # Signal Name
1 Red
2 Green
3 Blue
4 No Connect
5 Ground
6 Ground red
7 Ground green
8 Ground blue
9 No Connect
10 Ground
11 No Connect
12 DDC DAT
13 Horizontal Synchronization
14 Vertical Synchronization
15 DDC Clock

Pak er eventjes een multometer bij en je weet welke wire van de losgesneden plug bij welke pin hoort 8)

VEEL SUCCES IEDEREEN !!!

[ Voor 127% gewijzigd door Pakjebakmeel op 09-07-2004 19:53 ]