Toon posts:

[C++] FTP upload probleem (0 bytes) & socket error 10057

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt met BC++ 6.0 waarmee bestanden via FTP op internet gezet kunnnen worden
(FastNet component NMFTP). Het eerste deel gaat goed, bijvoorbeeld de eerste 100. Maar daarna begint ie te sputteren en blijken sommige files uit 0 bytes te bestaan. Na weer wat meer files bestaan al die files uit 0 bytes. Dit terwijl ze op mijn HD gewoon 7kB zijn.

Verder komt er op een gegeven moment een socket 10057 error. De bestanden die geupload worden bestaan allemaal op mijn HD.

Wie weet raad?

Alvast bedankt, Joost

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Je weet zeker dat je geen binaire data gebruikt waar ascii verwacht wordt?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58
Socket error 10057:
A request to send or receive data was disallowed because the socket is not connected and (when sending on a datagram socket using a sendto call) no address was supplied.
Blijkbaar wordt de verbinding ergens verbroken. Aangezien FTP een aparte TCP connectie gebruikt voor data transfer, zou het probleem van de lege bestanden daar mee samen kunnen hangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 23:38:
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt met BC++ 6.0 waarmee bestanden via FTP op internet gezet kunnnen worden
(FastNet component NMFTP). Het eerste deel gaat goed, bijvoorbeeld de eerste 100. Maar daarna begint ie te sputteren en blijken sommige files uit 0 bytes te bestaan. Na weer wat meer files bestaan al die files uit 0 bytes. Dit terwijl ze op mijn HD gewoon 7kB zijn.

Verder komt er op een gegeven moment een socket 10057 error. De bestanden die geupload worden bestaan allemaal op mijn HD.
Het is algemeen bekend dat de Netmaster componenten die bij BC++ en Delphi zaten vele bugs bevatten. Daarom worden ze ook niet meer bij de laatste versie meegeleverd.

Advies: Gebruik een alternatief component.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik ben nog bezig geweest met de Fastnet component in ascii modus. Dit werkte beter, maar nog verre van optimaal.

Ik heb het roer omgegooid en gebruik gemaakt van de ftp command prompt die gewoon in windows zit. Dit geeft niet mijn voorkeur, maar goed het werkt als een trein.

Groeten, Joost