(Goede) Cursus voor (D)SLR.

Pagina: 1
Acties:

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Wie weet waar ik een goede (liefst gratis) cursus kan vinden voor het omgaan en gebruik van een (D)SLR. Ik heb een EOS 300D, en ik merk dat ik toch nog te vaak problemen heb met over/onder-belichting, verkeerde sluitertijden etc. Met mijn analoge SLR ging dit (meestal) wel goed. Zodoende zoek ik een leuk naslagwerk waar al deze zaken omschreven staan. Met name punten als goed gebruiken van lichtmeting en belichting voor de juiste situatie. Voor de duidelijkheid: ik zoek geen dik boek, maar echt een naslagwerk met bijvoorbeeld een aantal oefeningen.

[ Voor 13% gewijzigd door Patten op 06-07-2004 23:36 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Ik heb (jammer genoeg) -nog-geen DSLR, maar ben wel veel met naslagwerk etc bezig.. ik kwam OA dit tegen: http://www.photoworkshop.com/canon/lessons_1-5.html helemaal gericht op de 300D met een hele hoop aspecten (ook belichting) uitgelicht. misschien dat je hier wat aan hebt.

Mocht je een goede gratis variant vinden, houd me (waarschijnlijk ons) op de hoogte! :)

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:36

Type-R

One Minute Shakin

Het kan zijn omdat je soms niet goed belicht omdat je bij de EOS 300d niet tussen verschillende belichtings modus kan kiezen. Ik weet et ook niet precies hoe et ook alweer zat maar als iemand het kon uitleggen/info had zou het wel fijn zijn :)

• Didactylos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 22:47

Things just happen, what the hell

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

zeker weinig ervaring met fotografie etc ?? als je een slr kan besturen kan je deze ook wel besturen hoor gewoon ff naar de meeting kijken in je viewfinder he :S

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Gebruik je Tv Av of M stand? Zijn je foto's wel goed op volautomatisch?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
zmn schreef op 07 juli 2004 @ 01:39:
Gebruik je Tv Av of M stand? Zijn je foto's wel goed op volautomatisch?
Foto's in de vol-auto stand zijn absoluut niet mooi imho. Kleuren kloppen gewoon niet, ze zien er dan niet natuurgetrouw uit. In de "creative modes" (ook P vol-auto stand) pak ik vaak een bij het moment horende stand als bewolkt, zon etc. Deze foto's zien er kwa kleur wel goed uit.

Bij goed licht de Av-stand
Minder licht Tv
M het minst
P ook nog wel.
Firecow schreef op 07 juli 2004 @ 01:06:
zeker weinig ervaring met fotografie etc ?? als je een slr kan besturen kan je deze ook wel besturen hoor gewoon ff naar de meeting kijken in je viewfinder he :S
Weinig valt denk ik wel mee. Maar in ieder geval wel te weinig. Ik ben ook een gemaksmens, en de auto stand op de analoge SLR deed altijd prima.
Ammie schreef op 07 juli 2004 @ 00:30:
Het kan zijn omdat je soms niet goed belicht omdat je bij de EOS 300d niet tussen verschillende belichtings modus kan kiezen. Ik weet et ook niet precies hoe et ook alweer zat maar als iemand het kon uitleggen/info had zou het wel fijn zijn :)
Klopt. Ik weet ook waar alle knopjes voor dienen, hoe de principes werken. Alleen het op de juiste wijze/moment toepassen laat nog wel eens iets te wensen over.....

In ieder geval iedereen zover bedankt voor de bijdrages.
Ik heb nog een volle maand om het apparaat beter onder de knie te krijgen, daarna begint mijn vakantie.

Carpe Diem

Pagina: 1