Ik ben dus opzoek naar een camcorder.
Nu heb ik zelf al enkele types gevonden, maar wat geeft nu echt de doorslag, wat moet er echt op de videocamera zitten wat je zeker na een tijdje anders mist.
Voorbeeld, ik kocht 3 jaar terug een fotocamera met slechte zoom. Na paar maanden had ik toch liever 3x of 10x zoom gehad.
Zoiets dergelijks wil ik dus niet meemaken met de videocamera en meteen een goeie hebben waar ik een tijd mee vooruit kan en niet dingen op ga missen.
Types die ik al bekeken heb:
Canon MV600 en MV700
Samsung D20 en D23
Criteria:
Budget: tot ca. 400/500 euro
Pixels: minimaal 800.000 bruto pixels
fotomode: niet vereist
Optische zoom: minimaal 10x
Digitale zoom: ? canon heeft b.v. 360x en samsung 800x, maar is bij 800x digitale zoom het plaatje nog iets of is het een blokkendoos?
DV-in : niet nodig
DV-uit : firewire
USB : niet nodig
Night capture
Software : niet nodig
Effecten e.d: niet nodig, doe ik wel op de pc !
THX.
Oh ja, aangezien de prijzen in Duitsland een stuk goedkoper zijn mag je als NL-budget max ca. 575 euro aanhouden!
Nu heb ik zelf al enkele types gevonden, maar wat geeft nu echt de doorslag, wat moet er echt op de videocamera zitten wat je zeker na een tijdje anders mist.
Voorbeeld, ik kocht 3 jaar terug een fotocamera met slechte zoom. Na paar maanden had ik toch liever 3x of 10x zoom gehad.
Zoiets dergelijks wil ik dus niet meemaken met de videocamera en meteen een goeie hebben waar ik een tijd mee vooruit kan en niet dingen op ga missen.
Types die ik al bekeken heb:
Canon MV600 en MV700
Samsung D20 en D23
Criteria:
Budget: tot ca. 400/500 euro
Pixels: minimaal 800.000 bruto pixels
fotomode: niet vereist
Optische zoom: minimaal 10x
Digitale zoom: ? canon heeft b.v. 360x en samsung 800x, maar is bij 800x digitale zoom het plaatje nog iets of is het een blokkendoos?
DV-in : niet nodig
DV-uit : firewire
USB : niet nodig
Night capture
Software : niet nodig
Effecten e.d: niet nodig, doe ik wel op de pc !
THX.
Oh ja, aangezien de prijzen in Duitsland een stuk goedkoper zijn mag je als NL-budget max ca. 575 euro aanhouden!