[RX800Pro] Choppy media in winamp, bsplayer, alles

Pagina: 1
Acties:

• 0M3G4
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo,

Ik ben de trotse bezitter van een gloednieuwe Sapphire ATI Radeon X800 Pro, alleen heb ik er nog een klein probleempje mee, want bij werkelijk alle media die ik afspeel krijg ik haperingen om de 30 seconden zo'n beetje, dit is met MP3's in WinAmp, Xvid's in BSPlayer of Windows Mediaplayer of wat dan ook. Ik heb de nieuwste catalyst drivers erop gezet maar ook dit mocht niet baten.. alle achtergrond programma's uitgezet (waar ik vroeger met mijn GF4Ti4400 trouwens ook nooit problemen mee had) helpt ook niks... Er zal nog wel niet veel ervaring zijn met de X800 maar weet toch misschien iemand een oplossing?

Specs:
AMD XP 2200+ @ 1807 Mhz
1024 MB DDR
ATI Radeon X800 Pro 256 MB
Creative SoundBlaster Live 1024
Gigabyte 7VAXP Mainboard met VIA KT400 Chipset

Geinstalleerde codecs:
AC3
FFDShow
XviD
DivXG400

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd zonder alle codecs? Ik heb ook sinds een paar dagen een X800Pro (maar dan van Connect3D) en was na mijn verse install de DivX codecs vergeten te installeren. Toen ik een DivX'je probeerde af te spelen herrinnerde ik mezelf er weer aan dat hij hardware matig MPEG 1/2/4 kan decoderen.... voor zover ik weet 8)

Bij mij werkt het iig toppie zonder codecs _/-\o_

• 0M3G4
helpt helaas niet :(

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 16:10
toevallig AA of AF aanstaan? kan zijn dat het daaraan ligt
had ik wel iig

Verwijderd

MP3's in WinAmp
Dit lezend heb ik zo'n idee dat het probleem niet ligt bij je videokaart maar bij je geluidskaart. (installeer deze eens opnieuw en eventueel ook nieuwe Via 4/1 drivers)
toevallig AA of AF aanstaan?
Ik heb nog nooit Anti Aliasing of Anisotropic Filtering in MP3's gezien. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 10:22 ]

• 0M3G4
AA/AF uit hielp voor de video (kan nu weer normaal films kijken :)) maar mp3's nog steeds choppy! hier had ik dus geen problemen mee voor mijn x800...

• 0M3G4
k op vakantie geweest, ben er nu weer en word er een beetje gek van, heb alles geprobeerd waaronder hardware acceleratie volledig uit... niks helpt.. iemand nog een ander idee? :'(

Verwijderd

Ligt aan Quicktime. Heb je die toevallig installed? Had ik namelijk ook.

Verwijderd

voedingslijnen?

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had hier laatst ook last van (wel een iets andere config). Ik heb mijn soundblaster-kaartje er eens uitgehaald en mijn onboard-audio aangezet. Sindsdien heb ik nergens meer last van... Ik weet echter niet of dit bij jou ook het probleem oplost...

• 0M3G4
quicktime geuninstalled, helpt niet :(
Pagina: 1