Toon posts:

Hoe 1 ip routen via extra kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zal mijn vraag zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen.

Ik heb hier een klein netwerk liggen wat bestaat uit :

Kabelmodem1 -> Router -> PC

Ik kan op de PC dus lekker internetten enzo. Dit is geen probleem :D
Oja op de PC staat Winxp Pro

Nu heb ik een 2e kabelmodem dus : KABELMODEM2 en deze gaat rechtstreek in mijn computer.

Zo ik hoop dat dit nog duidelijk is.... :D Nu wat ik precies wil.

Ik wil dus dat alle inet en LAN verkeer via de Router loopt op 1 IP adres na bijv 63.10.10.10 ( dit is dus een voorbeeld adres.)

Ik had al geprobeerd het volgende :

ROUTE add 63.10.10.10 212.217.233.1 METRIC 2 IF 0x10004

212.217.233.1 = Standaard Gateway van KABELMODEM2

Dit had dus geen effect. Ook had ik het geprobeerd met een MASK mee te geven maar dan kreeg ik een fout melding dat de bestemming niet goed was ofzo.

Wat moet ik nou doen dat al het data verkeer voor 63.10.10.10 dus apart via KABELMODEM2 loopt en niet via kabelmodem1.???

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Mvg

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Misschien een domme vraag, maar wat denk je te bereiken hier mee :?

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op 06 juli 2004 @ 23:12:
Misschien een domme vraag, maar wat denk je te bereiken hier mee :?
Tja hier was ik al bang voor.

Nou stel nou dat dat ipnummer het ip is van mijn Payserver (Usenet) en ik meerdere unlimited payservers tot mijn beschikking heb dan kan ik allebij me modems op vol speed laten dowloaden bijv. Zonder ingewikkeld te doen moet load balancing enzo. Dit is 1 van die ideen die ik er over heb.

Mvg

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, probeer je nu 2 modems op 1 kabel-aansluiting te stoppen?

En wat voor router heb je etc? :?

• UltraSub
Dus je gaat 2 modems gebruiken op één kabel aansluiting?
Dat gaat volgens mij geen zak harder... Je totale bandbreedte wordt gewoon verdeeld over de twee modems (denk ik)

* UltraSub wist niet dat je 2 modems op één aansluiting kon gebruiken....

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 06 juli 2004 @ 23:21:
Ehm, probeer je nu 2 modems op 1 kabel-aansluiting te stoppen?

En wat voor router heb je etc? :?
Nou ik probeer het niet ik heb het alweer een paar dagen werkend 2 modems op 1 cai aansluiting bij mij thuis. Dit werkt perfect. Maar ik kreeg die 2 modems hun bandbreedte niet gekoppeld dus heb ik dit als alternatief bedacht. (Load Balancing met software ofzo)

Ik kom er net achter dat mijn standaard gateway ( als ik ROUTE ADD deed) op die van die extra kabel modem stond dus al het verkeer liep via die Extra Modem.
Nu staat de standaard gateway terug en nu lijkt het toch zo te werken.

Ik heb alleen naar mijn weten nix meer veranderd dus snap nog niet helemaal hoe dat zomaar veranderd kan zijn :? :?

Nou ja ik ga nu slapen als iemand iets weet graag en anders ga ik morgen weer verder zoeken.

Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op 06 juli 2004 @ 23:22:
Dus je gaat 2 modems gebruiken op één kabel aansluiting?
Dat gaat volgens mij geen zak harder... Je totale bandbreedte wordt gewoon verdeeld over de twee modems (denk ik)

* UltraSub wist niet dat je 2 modems op één aansluiting kon gebruiken....
LOL, dit maakt wel degelijk uit. Hoe meer modems hoe meer snelheid. Ik heb een 2e modem van een gozer een paar straten verder op te leen omdat hij voorlopig in het buitenland zit als ik deze modems allebei aansluit dan heb ik hier gewoon 2 inet verbindingen met de snelheid die bij het bij behordende abbo hoort.

1 modem : 768 kbps downstream en 128 kbps upstream
2 modem :1536 kbps downstream en 360 kbps upstream

Maar goed ik ga nu echt slapen ik kijk morgen wel weer verder.

• UltraSub
Ok, zal wel dan... Ik zeg toch "denk ik" :P
Toch raar, want ik meende altijd dat de cap lang niet meer in de modem zat, maar ergens op een server van @home (de pop server :? (nee, niet de pop3 server :P))

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:08

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 23:31:
[...]

LOL, dit maakt wel degelijk uit. Hoe meer modems hoe meer snelheid. Ik heb een 2e modem van een gozer een paar straten verder op te leen omdat hij voorlopig in het buitenland zit als ik deze modems allebei aansluit dan heb ik hier gewoon 2 inet verbindingen met de snelheid die bij het bij behordende abbo hoort.

1 modem : 768 kbps downstream en 128 kbps upstream
2 modem :1536 kbps downstream en 360 kbps upstream

Maar goed ik ga nu echt slapen ik kijk morgen wel weer verder.
Doet mij hard denken aan de goeien ouwen tijd. Toen kan je paar keer inloggen (met meerdere pc's in lan) met PPPoE op 1 modem => 1 modem met de snelheid met paar ADSL-lijnen gebundeld. Vrij snel heeft Skynet/Belgacom dat ontdekt en het lukt niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 07-07-2004 03:39 ]

Pagina: 1