Toon posts:

Suse, wel netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie en het sluiten net, maar geef me de kans om te reageren. Mijn gedachte zegt dat een DNS probleem kan worden getest door het IP adres van een site te pingen. Dit zou dan moeten werken. Maar dat dus ook niet.

Het oorspronkelijke bericht was:

Met mijn schaarse ervaring met Linux en dergelijke ben ik vandaag aan het experimenteren geslagen. op zich verloopt het prima naar wens. nu heb ik een probleem alleen met het internet.

Ik heb wel een verbinding met mijn router en een IP adresje via DHCP verkregen. Maar het internet wil alleen nog neit gaan werken. Tevens ben ik niet echt een instelling tegen gekomen die ik aan kan passen. De vast bekende melding is

Unknown Host www.google.com

Wie kan me helpen

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

heb je traceroute geprobeerd?

heb je ifconfig gedraait en gekeken wat daar uitkomt?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
IFconfig geeft aan bij eth1 het volgende:

IP: 10.0.0.3
Bcast: 10.0.0.255
Subnetmask: 255.255.255.0

en nog het een en het ander

maar het IP adres is dus verkregen

Extra Info: Pingen naar een IP adres bijvoorbeeld www.google.com

ping 66.102.9.99
connect: Network is unreachable

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar weer :P

Blijkbaar zal de driver van eth1 niet helemaal ok zijn geweest. Simpele switch naar andere NW kaart did the job.. bedankt in ieder geval

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tjah, met de schaarse hoeveelheid informatie die je gaf was dat niet echt te zien voor ons wat er wel en niet werkt, vandaar dat we in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! ook een aantal eisen stellen aan een startpost, bijvoorbeeld zoveel mogelijk relevante informatie. En verder is het niet de bedoeling zonder meer een nieuw topic te openen als je vindt dat de vorige onterecht dicht was, daarvoor hebben we Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! .

Dit topic is gesloten.