Toon posts:

Faden van tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat bij het scrollen van een simpele HTML pagina zowel de bovenkant als de onderkant in het wit overloopt, en dus niet laten afbreken door de rand van de browser. Eigenlijk een soort gradient die van transparant naar wit overloopt. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

IE zal er vast wel leuke dingen voor hebben, maar een meer generieke oplossing zou zijn om een png met een semi-transparante gradient over de text heen te leggen. In IE zal je dan echter wel een truukje moeten toepassen. Een alternatief is een gifje met een transparant checkerboard.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 06-07-2004 23:02 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee of zoiets met DHTML kan?

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

beetje reply zonder kop dit:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/spotlight.htm

Ik weet dus niet of het toepasbaar is voor je hele wesite, en of je de vorm aan kunt passen, ik weet wel dat het alleen IE is, en dus slechts 90% van je gebruikers zal bedienen (mits je een gemiddeld publiek hebt zoals de sites hebben die ik gemaakt heb (als dat geiddeld is))

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 23:04:
Ik zie niet in waarom je hiervoor scripting nodig zou hebben, hooguit een beetje CSS om je plaatjes met verlopende transparantie over de tekst heen te positioneren.

Intentionally left blank

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 23:04:
Vast, maar wat heb je zelf al geprobeerd of gezocht?

Overigens is het PNG idee, wat ik zojuist aan 't replyen was maar toch maar weer wegklikte :P , helemaal niet zo stom. Het probleem is (en daarover twijfelde ik, maar crisp bevestigd het dus....) helaas IE, die heeft problemen met PNG-tjes...

Je kunt nog wel met wat opacity werken met DXFilters, maar dat is weer IE-only. Blijven de checkerboards zoals crisp aangaf over, maar die geven weer niet zo'n mooi smooth resultaat.

Misschien een "wit/andere kleur" naar transparante flash er over heen gooien? Volgens mij kan dat met de wat nieuwere browsers en flash versies wel, maar ik kan me niet herinneren het ergens in werking te hebben gezien...

Enige dat ik wel heb gezien, en een mooi smooth effect gaf, is gewoon alles in flash plempen... Maar ik zeg daarmee niet dat het dé oplossing is (en waarschijnlijk ook niet wat je wil horen).

Ik zal er nog eens over nadenken...

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 06-07-2004 23:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

non-IE browsers negeren dat soort DXFilters gewoon, maar kunnen wel PNG met semi-transparantie aan - da's dus geen probleem meestal.
Flash zal zeker ook wel een optie zijn.

Intentionally left blank

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Of wachten, wachten tot de nieuwe IE versie uit is, ik kan me niet voorstellen dat ze ALWEER geen ondersteuning bieden voor png.

Die truukjes voor png, en die andere browsers werken sowieso niet fatsoendelijk met png, OF, het is photoshop die ze verkeerd maakt, maar als ik ze met transparantie laat zien in IE, dan zijn ze veeel te licht, net als in de andere browsers....

Maar png lijkt mij een van de beste methodes voorgesteld, waarschijnlijk veel beter dan mijn suggestie anyway

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
crisp schreef op 06 juli 2004 @ 23:12:
non-IE browsers negeren dat soort DXFilters gewoon, maar kunnen wel PNG met semi-transparantie aan - da's dus geen probleem meestal.
Flash zal zeker ook wel een optie zijn.
Ik vind het, persoonlijk, altijd kut om de ene hack voor browser A te gebruiken en de andere hack voor browser B, zodat het toch in A+B werkt. Ik zou, als ik TS was, gaan voor een oplossing die overal werkt.

Maar dat is gewoon mijn neiging naar duidelijke code zonder ranzige hacks, maar helaas blijkt voor mij nog te vaak dat dit gewoon een utopie is... :Y) Ik snap je redenering dus wél crisp :>

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 06-07-2004 23:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zorg meestal gewoon dat ik mijn design zo maak dat ik dat soort hacks niet nodig heb. Hell, ik ben niet eens een designer, dus boeit het me ook meestal niet hoe het eruit ziet :P

Intentionally left blank

Pagina: 1