Toon posts:

Is mijn TV kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeuren hier vreemde dingen laatste tijd...

Gisteren viel mijn eigen tv van mn kast af, ik zette em er weer op en zag dat ik geen beeld meer kreeg (was een aristona van 10 jaar oud dus heb niks te klagen).

Als ik de tv op een bepaalde positie hield dan verscheen het zendernummer op een andere positie etc etc... Maar het vreemde was, ik kreeg wel beeld als ik de kabel op de VCR aansloot, en via een scart op de tv! ik zette em op extern en ik kreeg gewoon beeld!

Afijn, ik heb de tv weggegooit, aangezien een familielid nog een leuk tvtje had staan.. Ik haal em op, sluit em aan, gooi de kabel op de aansluiting van de TV (direct op de tv zonder VCR ertussen) en zie dat ik op geen enkele manier beeld krijg met handmatig of auto search... onder het zoeken door zie ik wel zenders voorbij schieten maar hij pakt niks..

Ik test het beneden effe waar het signaal prima werkt... hetzelfde probleem.. ligt dus niet aan t signaal..

Nu komt t gekke, ik gooi de VCR er weer tussen net als bij die vorige die van mn kast gestuiterd was, en ik krijg gewoon beeld!

Ik snap dr niks meer van..

Het signaal wordt vanaf beneden versterkt met een antenne amplifier, en boven op mn kamer ook nogeens met een versterker... Ik heb mijn versterker boven er al even tussenuit gehaald maar dat maakt voor de tv niks uit want hij doet et op beide manieren niet op eigen houtje..

Even een korte samenvatting na deze lap tekst:

Mijn tv die van mn kast flikkerde had opeens alleen tv via de VCR (coax op VCR en scart naar tv)

Mijn nieuwe tv heeft dit verhaal nu ook opeens!

Ik kon altijd voorheen gewoon direct coax op tv gooien en werken die handel!

Ik kan op mn nieuwe tv wel verschillende dingen kiezen als "europe" "eur.e" "eur.w" "c-kanaal" "s-kanaal"

maar hij lijkt ze gewoon niet te pakken ofzo..

De Nieuwe TV is een philips, uit 1999, ouwe was een aristona.

Iemand een idee wat dit kan zijn? volgens mij spookt t hier :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 23:10 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:50
Misschien heb je tijdelijk een slecht signaal?

Wij hebben dit ook wel eens bij mijn ouders thuis, dan doet hij het via de videorecorder wel, maar op de TV zelf niet, en soms juist precies andersom: video geeft alleen een blauwe achtergrond en geen beeld, maar de tv juist weer wel. Wat dan helpt is de antenne wat bijstellen.

Catch a smile out there!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Haemorrhage schreef op 06 juli 2004 @ 23:26:
Misschien heb je tijdelijk een slecht signaal?

Wij hebben dit ook wel eens bij mijn ouders thuis, dan doet hij het via de videorecorder wel, maar op de TV zelf niet, en soms juist precies andersom: video geeft alleen een blauwe achtergrond en geen beeld, maar de tv juist weer wel. Wat dan helpt is de antenne wat bijstellen.
antenne? ik weet niet in welk jaar jullie leven, maar het lijkt mij de coax.

Misschien dat het signaal idd niet sterk genoeg is om gelockt te worden door je tv, kan je dan niet manueel locken?

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 16:40

Offtrack

Ondertitel

Misschien ook goed idee om die ouwe tv weer terug te halen, aangezien hij misschien helemaal niet zo kapot is?

Verwijderd

Topicstarter
PhaeTom schreef op 06 juli 2004 @ 23:31:
[...]

Misschien dat het signaal idd niet sterk genoeg is om gelockt te worden door je tv, kan je dan niet manueel locken?
Het signaal beneden is verder niks mis mee, maar als ik de tv ff beneden neerzet krijg ik t zelfde probleem dus.. :( snap dr weinig van :(

Snap sowieso niet waarom, toen gister mijn tv van de kast viel, ik geen signaal meer kreeg direct op de tv, maar wel via de VCR. En dan notabene het zelfde probleem op een zowat gloednieuwe TV :(

Heb dus ook manual gezocht (kanalen) maar ook daar gaatie erover heen op 1 of andere manier..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 23:43 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:50
PhaeTom schreef op 06 juli 2004 @ 23:31:
[...]

Mijn ouders wonen in een klein dorp waar geen kabel beschikbaar is...

En we leven in het jaar 2004, voor de goede orde.

[ Voor 7% gewijzigd door Glenfiddich op 06-07-2004 23:43 ]

Catch a smile out there!

Verwijderd

Topicstarter
update*

Ik heb net even de frequenties van Casema opgezocht, en heb handmatig de frequentie van SBS6 ingevoerd, waarna ik dus wel beeld kreeg, maar zeer, zeer sneeuwerig. fijnafstemming kon dit ook niet echt meer verbeteren.. Nu vraag ik me dus af waarom mn connectie nu opeens zo slecht is, en nog meer waarom mn VCR prima beeld ontvangt..

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 16:07

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Misschien wel een logische reden die nog niet genoemd is -> coax kabel heeft ergens een knik??

Edit: sinds je antenne gebruikt. kan het zijn de versterker in je tv het neit in zn 1tje haald om goed beeld tegen geven of uberhaupt te zoeken, en dit dus wel het geval is met je tv en videorec.

misschien dat mijn theorie je helpt B)

[ Voor 58% gewijzigd door crzyhiphopazn op 06-07-2004 23:49 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Topicstarter
AzN_cRzY schreef op 06 juli 2004 @ 23:45:
Misschien wel een logische reden die nog niet genoemd is -> coax kabel heeft ergens een knik??

Edit: sinds je antenne gebruikt. kan het zijn de versterker in je tv het neit in zn 1tje haald om goed beeld tegen geven of uberhaupt te zoeken, en dit dus wel het geval is met je tv en videorec.

misschien dat mijn theorie je helpt B)
Antenne? gebruik ik niet gewoon coax dan?

Opzich klinkt dit wel ok, alleen dit probleem is pas sinds mn oude tv van de kast is gevallen..

Daarvoor had ik dus prima beeld!en de versterker beneden geeft het signaal door naar boven een metertje of 10, en waar t signaal bij mij binnenkomt staat ook een versterker..

Net nog ff geprobeerd de coax in de tv te steken en dan te zoeken... nogsteeds niks, handmatig echter wel, maar lang niet perfect, zit constant te klooie met fijnafstemming, en dan NOG, is et beeld niet zoals et hoort :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 00:08 ]

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
Als het niet teveel moeite is, dan zou ik het nog even bij de buren proberen. Als het daar werkt, dan kun je in ieder geval defecten aan je tv uitsluiten.

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Patten schreef op 07 juli 2004 @ 00:08:
Als het niet teveel moeite is, dan zou ik het nog even bij de buren proberen. Als het daar werkt, dan kun je in ieder geval defecten aan je tv uitsluiten.
Mja opzich is dit niet teveel moeite, maar de tv van mn ouders doet t perfect op de kabel beneden, mijne doet daar precies tzelfde als bij mij boven.. en dat ding is nogal onhandig om over straat te slepen :)

Snap dus nogsteeds niet waarom de coax beneden die in de tv van mn ouders zit, geen goed signaal op mijn tv geeft, en op hun tv perfect beeld geeft. vervolgens gooi ik er een VCR tussen bij mij boven, en alles doet t prima

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 00:16 ]

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 16:07

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Daarvoor had ik dus prima beeld!en de versterker beneden geeft het signaal door naar boven een metertje of 10, en waar t signaal bij mij binnenkomt staat ook een versterker..
Misschien toch maar is tijd om JOUW versterker na te checken

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Topicstarter
AzN_cRzY schreef op 07 juli 2004 @ 00:45:
[...]

Misschien toch maar is tijd om JOUW versterker na te checken
Ook zonder versterker ertussen bij MIJ boven doet de tv het niet, terwijl als ik de coax ook ZONDER versterker in mn VCR doe, en dan via scart op mn TV krijg ik wel beeld! dus aan de versterker ligt t niet :(

Als ik handmatig de frequenties invul krijg ik best kut beeld, vervolgens doe ik fijnafstemming en heb ik best goed beeld, daarna zap ik weer naar een zender waar nog geen kanaal op staat, en dan weer terug naar dat kanaal dat ik goed heb gezet dmv fijnafstemming, en dat kanaal is dan opeens ook vernaaid.. Volgens mij is de tuner kapot? of kan die geen instellingen vasthouden ofzo?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 13:07 ]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Zit er toevallig ergens bij jou in de buurt iemand met een grote antenne op zijn dak? Zo ja, dan moet je eens bij hem aanbellen. Zoals jij je probleem beschrijft heb je last van HF inslag door een 27 mc'er of een zendamateur op HF.

Verwijderd

Topicstarter
LeonM schreef op 07 juli 2004 @ 13:09:
Zit er toevallig ergens bij jou in de buurt iemand met een grote antenne op zijn dak? Zo ja, dan moet je eens bij hem aanbellen. Zoals jij je probleem beschrijft heb je last van HF inslag door een 27 mc'er of een zendamateur op HF.
Wel erg vreemd dat dat in een tijdsbestek van een paar uur is gebeurd, net na die ouwe tv van mn kast geflikkerd is :)

Er staan hier wel wat schotels omheen, maar die stonden er in het verleden ook al ... Opzich is het geen probleem om via de tuner van mn videorecorder tv te kijken, alleen heb ik weinig zin om met 2 afstandsbediengen tegelijk tv te gaan zitten kijken :s :)

Verwijderd

Ik neem aan dat je de kabel achteruit de video hebt gehaald en daarna in de tv hebt gedaan. Anders zou natuurlijk het kabeltje tussen de video en tv het probleem kunnen zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Ik vind het helemaal geen gek probleem hoor. :)
je sluit de coax er rechtstreeks opaan.. en je hebt geen beeld.

Je sluit de coax aan op de vcr en sluit de vcr aan via de scart kabel.. wel beeld.
makkelijk toch.. van de tv is de tuner kapot.. of een contact los.
of de coax aansluiting van de tv is kapot.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 07 juli 2004 @ 13:16:
Ik vind het helemaal geen gek probleem hoor. :)
je sluit de coax er rechtstreeks opaan.. en je hebt geen beeld.

Je sluit de coax aan op de vcr en sluit de vcr aan via de scart kabel.. wel beeld.
makkelijk toch.. van de tv is de tuner kapot.. of een contact los.
of de coax aansluiting van de tv is kapot.
Ik neem aan dat zo'n grapje me aardig wat geld gaat kosten om te laten repareren? :/

Verwijderd

Is je coax niet 'stuk' gegaan toen je oude tv is gevallen ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:19:
Is je coax niet 'stuk' gegaan toen je oude tv is gevallen ? :)
Lijkt me niet aangezien de tv het met de coax beneden ook gewoon niet doet.. althans.. hij vindt geen kanalen, je ziet de kanalen gedurende het zoeken wel voorbijschieten, maar hij pakt ze op 1 of andere manier niet..

Met handmatig invoeren van frequenties doetie et soms wel, maar zoals ik hierboven zei.. ook niet echt goed enzo, zodra je van een vastgezet kanaal naar een kanaal gaat waar nog geen zender stond dan is het eerder vasgezette kanaal verdwenen of stoort weer..

Verwijderd

Ik denk dat je stekkertje ook kapot is gegaan tijdens het vallen. Is het "pieleke" toevallig afgebroken of losgeraakt?

Wat doet je tv als je de antenne (coax) kabel van de video in de tv hangt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:17:
[...]

Ik neem aan dat zo'n grapje me aardig wat geld gaat kosten om te laten repareren? :/
Een tuner is niet zo heel duur.
En in het positiefste geval is er alleen een los contactje..

en zoals ik zei, en wat anderen na mij..
misschien is gewoon de coax aansluiting stuk.
Kijk eens goed naar de coax aansluiting.. als die kapot is kan je die zelf wel makkelijk vervangen..
pas alleen even op met de hoogspanning in de tv :)

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 07 juli 2004 @ 14:31:
[...]

Een tuner is niet zo heel duur.
En in het positiefste geval is er alleen een los contactje..

en zoals ik zei, en wat anderen na mij..
misschien is gewoon de coax aansluiting stuk.
Kijk eens goed naar de coax aansluiting.. als die kapot is kan je die zelf wel makkelijk vervangen..
pas alleen even op met de hoogspanning in de tv :)
Je bedoeld de coax aansluiting van mn tv? tja al is die kapot, en ik schroef de tv open, denk je dat ik het kan maken? Lijkt me nogal ingewikkeld, zitten wel honderden plattegronden bij dat ding dus ik ben voorlopig zoet ;)
Pagina: 1