Toon posts:

W2k + exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen met het volgende probleem.

Een w2k sp4 server met exchange 2003 sp1. Standaard installatie gedaan volgens het boekje en draaide meteen perfect. De clients lezen mail via outlook web access. Het is de bedoeling dat ze alleen intern kunnen mailen. Ondanks het feit dat ik geen connectoren heb gemaakt zoals je dat bij exch 2000 moest doen, kunnen de gebruikers mail naar buiten sturen. Het moet te maken hebben met de default virtual smtp connector. Hier heb ik op relaying nog expliciet een deny gegeven voor auth. users. Dat het met die conn te maken heeft werd duidelijk toen ik dacht slim te zijn door het ding te stoppen.... dan verstuurd ie ook geen interne mail meer. In de howto's kan ik het niet vinden en op technet nog wel een vbs script, maar met voldoende parameters om het alfabet te vullen... mmmh ik ben op dit moment nog op zoek naar een policy waar ik het mogelijk mee af kan dwingen, maar mijn opties raken een beetje op. Mogelijk heeft iemand anders dit als eens gezien.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog het MS doc exchange server 2003 routing and transport gevonden en in hoofdstuk 9 staat inderdaad dat je het wel of niet naar buiten sturen van de mail met relay restrictions zou moeten regelen. Op een of andere manier werkt dat bij mij dus niet. Zou exchange na deze wijziging dan nog opnieuw moeten worden gestart of alleen enkele services? Kan het nu ff niet proberen. Nog ideeen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

Je zou in de SMTP virtual server een ongeldige smart host op kunnen geven, of TCP poort 25 voor de server blokkeren op je firewall of met IPSec policies

Mijn iRacing profiel

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je kunt bij je SMTP server aangeven dat je alleen mensen met het ip uit de lokale range mail kan laten versturen... (heb je ook geen last van open relaying)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je kan ook gewoon met een connector zorgen dat ze alleen voor jou interne domain mogen mailen. Staat iets over uitgelegd op msexchange.org

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1