S-video op Ati Radeon 9200 SE AGP

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmik
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb sinds kort een s-video-kabel aangeschaft om films op tv te kunnen kijken vanaf mijn pc. De eerste dag was alles perfect, maar de tweede dag zat er ineens een storing (flikkering en witte strepen) op het beeld op de tv. De dag daarna was het beeld plotseling zwart/wit geworden.

Toen ik het de week daarop weer probeerde was het beeld zwart/wit zonder flikkering en de dag daarna was het beeld weer in kleur mét flikkering.

Na verloop van tijd ben ik erachter gekomen dat dit voortdurend wisselt: zwart/wit - kleur en geen flikkering - wél flikkering.

Ik heb de andere topics al doorgelezen, maar heb nergens iets gevonden wat dit probleem dekt. Iemand enig idee?

Ik heb een:

AMD Athlon 2600+ XP
512 MB DDR
Ati Radeon 9200 SE AGP

[ Voor 1% gewijzigd door ronaldmik op 06-07-2004 22:11 . Reden: even typefoutjes eruit gehaald ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Je kunt de instellingen die bij jou schijnbaar vanzelf veranderen instellen door op bureaublad rechts te klikken --> instellingen --> geavanceerd --> tabblad weergaves en dan op het tabblad boven de tv te klikken. Misschien helpt het als je deze handmatig insteld?
Ik heb dezelfde kaart en die geeft ook veel problemen met de tv-out instellingen. Ik heb me hier inmiddels bij neergelegd en de enkele keer dat ik de tv-out gebruik stel ik alles opnieuw in. Zolang als ik dan niet reboot blijft het perfect.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• ronaldmik
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10-2025
Nu heb ik net gereboot en ik heb plotseling weer kleur, overigens wel weer met een lichte storing (flikkering) in beeld.

Maar dit is waarschijnlijk weer gewoon toeval, want ik heb dit, alsook instellingen veranderen, al vaker geprobeerd en het werkt lang niet altijd.

Het enige, het enige dat lijkt te helpen is gewoon wachten totdat ik vanzelf weer kleur heb.

Het zal waarschijnlijk wel aan één of meerdere (combinatie van) instellingen liggen, maar ik heb al van alles geprobeerd, zonder succes.

Verwijderd

Je kunt ook je Tvout activeren in je bios, hiervoor moet je de bios eerst backuppen op je harde schijf zodat je die kan bewerken en gewijzigd kan flashen. Het voordeel is dat je Tvout dan vanaf boottime al geactiveerd is en kun je driverproblems uitsluiten.

Ati Radeon Bios Tuner (RaBiT)

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:18:
Je kunt ook je Tvout activeren in je bios, hiervoor moet je de bios eerst backuppen op je harde schijf zodat je die kan bewerken en gewijzigd kan flashen. Het voordeel is dat je Tvout dan vanaf boottime al geactiveerd is en kun je driverproblems uitsluiten.

Is dit ook mogelijk met Nvidia kaarten( e.g. gf2mx400?).

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:18:

Als ik even heel diep nadenk dan zit volgens mij in de Omega drivers een optie om tv-out te forceren. Wellicht een tipje met wat minder risico's ?

http://www.omegadrivers.net/
Pagina: 1