Toon posts:

Thomson SpeedTouch 580 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al ervaring met deze router?
XS4ALL heeft een aanbieding van deze modems voor de ADSL veteranen >:)
Ik kan alleen nergens een review en/of ervaringen hiervan vinden.

http://www.speedtouch.com/prod580.htm

Verwijderd

Ik denk dat dit kastje pas in augustus op de markt komt. Dus geen ervaringen. Ik heb zelf altijd Speedtouch gebruikt en weinig problemen gehad. Eerst die groene USB visjes, toen de 510, daarna de wireless 570 en nu ga ik ook voor de 580. Ik weet van de 570 nog wel dat je flink moest zoeken om een wireless PCI kaartje van een ander merk aan het werk te krijgen terwijl die van Thomson zelf zo werken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn zal die na de vakantie ook gaan leveren, dus dan zal het wel een van de meest verkochte wlan apparaten worden. Mijn ervarning met thomson wireless is wel ok, het is goed aan de praat te krijgen, ook voor wat minder gifted mensen (als je maar thomson spullen all around neemt) en wat ik een heel groot pluspunt voor thomson vind, is dat ze hun spullen standaard beveiligen! ST570 V4.0 met mac adres acces en V4.2 zelfs met een 128bits WEP code. Kan ik wel waarderen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Van de xs4all website:
Wireless modem
Merk en type: Thomson SpeedTouch 580
Voor alle besturingssystemen. Het wireless modem heeft de voordelen van een draadloze verbinding. Wordt geleverd inclusief 1 PCMCIA kaart t.b.v. uw laptop. Het modem heeft ook 4 ethernet aansluitingen voor vaste computers. Uw vaste computer kunt u via een kabel aansluiten op een ethernet aansluiting.

Het wireless 54 Mbit/s modem heeft een levertijd en wordt naar verwachting half augustus geleverd.
Duurt nog een maandje dus. :z

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb sinds gisteren dit appraaat al, dus van XS4ALL. Ook als extraatje het Wifi-kaartje voor laptop.

Ben wel tevreden. Ik heb nog oude ADSL-modem en Vigor router, ook allemaal van Xs4ALL. Ze gaan zeker in te koop zetten.

Alles eens geprobeerd, en het lukt goed op wat na, maar dat ik vraag me af...

- normaal is het 10.0.0.138, hoe moet ik het naar 192.168.1.1 zetten, zoals het op oude router zit?

- WPA werkt niet bij mij, hoewel het wel bij dit wifi-accesspoint en wifikaart staan. Ik heb het maar in 64bits-WEP gezet. Hebben jullie ook iets aan WPA in Thomson SpeedTouch 580 ?

Voorbaat dank...

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Verwijderd

huijaa schreef op 02 september 2004 @ 12:53:

- WPA werkt niet bij mij, hoewel het wel bij dit wifi-accesspoint en wifikaart staan. Ik heb het maar in 64bits-WEP gezet. Hebben jullie ook iets aan WPA in Thomson SpeedTouch 580 ?

Voorbaat dank...
Gisteravond bij me pa de 580 geinstalleerd en WPA werkt perfect, alleen moest ik weer terug naar 128bits WEP want zijn ipaq ondersteunde geen WPA.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb hem ook sinds de 1e.

Bij mij ging het fout tijdens de install, de installer op CD-rom pakte mijn serienummer niet.
Uiteindelijk maar een handmatige setup gedaan :?

De WPA werkt prima, alleen moet je die key misschien nog even nog een keer overnemen voor de zekerheid. Verder heb ik mijn ssid uitgezet, maar netstumbler ziet nog steeds mijn ssid..
Vaag?

Verder alleen mijn mac adres als registered toegelaten, dat samen met wpa moet wel genoeg zijn toch?

Voor dat IP adres moet je wellicht de enorme pdf handleiding even dorspitten.
Kan je tot die tijd niet even je hosts bestand aanpassen?

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 05-09-2004 21:38 ]

Wise enough to play the fool

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:25

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb nog steeds niks ontvangen van XS4all. Ik had gebeld vandaag en er werd gemeld dat ze deze week zouden gaan uitleveren. Ik wacht met smart af :9
Scheelt weer een apparaat in de kamer.
*update* kom net thuis, staat er een doos in de woonkamer _/-\o_
Morgenavond maar eens aansluiten.
*Updat* Lan en internet werkt, 192.168.1.xxx range instellen werkt ook. Alleen de WLAN deel wil nog niet zo functioneren. ... is nu opgelost, eindelijk. Windows Wireless Zero Configurator was de boosdoener ...
:Y)

poorten forwarden is wat lastiger imho, je kan het niet een range instellen. Dus alles handmatig gedaan.

Voor de rest een prettige modem/router/AP. Dank aan XS4ALL _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door DoctorV64 op 07-09-2004 23:22 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

ik heb deze ook via xs4all. Eerste keer geinstalleerd, internet werkte prima ook wireless met de WPA allemaal prima.
Alleen kreeg ik het NA(p)T niet voormekaar. Iemand hier ook problemen mee (gehad) ??
Na wat klooien met NAT werkte ineens mijn internet connectie niet meer, ook met de cd krijg ik het niet meer voormekaar. Vele malen geprobeerd naar default settings te gaan en met de cd-rom opnieuw te configgen, maar dat wil niet meer :(

nu maar even terug naar fabrieksinstellingen (hardwarematig) zetten en nog is proberen :)

[UPDATE]
Okay, inmiddels ben ik thuis en heb 'alles' weer aan de praat gekregen. Daarmee bedoel ik voor de rest van de mensen van het huis (wireless WPA en internet connectie).

Ik blijf het probleem houden dat NAT (portforwarding http naar webserver) niet werkt. Ik heb gelezen dat je de outside port op 0.0.0.0 moet laten staan dus dit heb ik ook geprobeerd maar is mij niet gelukt. Is er iemand die wel succesvol werkt met de NAT?.... of meer mensen met hetzelfde probleem?
[/UPDATE]

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 18:12 ]

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:39
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 13:30:
[UPDATE]
Ik blijf het probleem houden dat NAT (portforwarding http naar webserver) niet werkt. Ik heb gelezen dat je de outside port op 0.0.0.0 moet laten staan dus dit heb ik ook geprobeerd maar is mij niet gelukt. Is er iemand die wel succesvol werkt met de NAT?.... of meer mensen met hetzelfde probleem?
[/UPDATE]
Ik had ook wat problemen met NAT, maar dit kwam omdat het vroeger bij mij anders werkte.

Je moet zorgen dat je server een vast ip adres heeft.
Dan doe je bijvoorbeeld:
Protocol: tcp
Inside IP: 10.0.0.155
Inside Port: 80
Outside IP: 0.0.0.0
Outside Port: 80

Vervolgens probeer je op (in mijn geval) adw.xs4all.nl de webserver te bezoeken maar dit lukt niet.

Dit klopt! Dat heeft te maken met poortmapping. Je kan je eigen services alleen zien op lokale ip-adressen dus bijvoorbeeld 10.0.0.155.

Lees anders even door:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Ik heb snel een programma'tje geschreven waarmee je porten kan controleren.
http://www.destudentensitevan.nl/connect.php
De tcp controlle werkt niet optimaal!

Verder heb ik het modem nu 5 dagen online en het werkt super!

[ Voor 23% gewijzigd door adewidt op 08-09-2004 17:00 ]

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
als ik het goed begrijp, is dit dus, even grofweg gezegd, een speedtouch 510, alleen dan met een inbuilt accespoint? oftewel, als ik 3 pctjes heb, met een wirelesspci-kaartje erin, en ik sluit die 580 aan op de splitter dan werkt alles gewoon? :)

Everything is possible, until it's not.

• adewidt
SpiffyClaptrap schreef op 08 september 2004 @ 17:29:
als ik het goed begrijp, is dit dus, even grofweg gezegd, een speedtouch 510, alleen dan met een inbuilt accespoint? oftewel, als ik 3 pctjes heb, met een wirelesspci-kaartje erin, en ik sluit die 580 aan op de splitter dan werkt alles gewoon? :)
De 580 heeft ook 4 netwerk porten.
Switch is dus niet persee nodig.

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
ik wil die pc's dus draadloos aansluiten, kan dat gewoon dan? daar ging het om :)

Everything is possible, until it's not.

• adewidt
SpiffyClaptrap schreef op 08 september 2004 @ 17:54:
ik wil die pc's dus draadloos aansluiten, kan dat gewoon dan? daar ging het om :)
Ja er zit een 802.11g (54mbit) draadloos accesspoint in.
Deze kan verwacht ik 50 pc's aan.

Hier heb ik in ieder geval 3 systemen draadloos zonder problemen en nog eens 4 met kabel.

Verwijderd

Nou, hier is ie ook binnen, en binnen no time aan de slag. WPA draait ook zoals het moet. De vorige keer (Thomson 570) ging het een stuk moeizamer! Helaas heb ik van NAT geen kaas gegeten.

Word ie bij jullie ook zo loeiheet na een uurtje?

• dnoize
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 20:52
ik heb hem ook sinds een week.
WPA werkt hier probleemloos, maar ik heb een ander probleem.

Bij mij knalt de ADSL lijn er steeds uit.

log geeft dan aan: ADSL line state down.

dit gebeurt zo om de paar uur, maar als ik de bandbreedte flink aanspreek, bijvoorbeeld bij streaming audio of als newsbin flink te pompen staat gebeurt het wel een paar keer per uur.

de verbinding wordt binnen een minuut weer opgebouwd, maar bijvoorbeeld icq en newsbin merken dit niet. Newsbin bijvoorbeeld pikt de download niet meer op en in icq ziet niemand me meer terwijl ik nog online denk te zijn.

zodra het weer gebeurt zal ik even mijn log pasten (net een koude start gedaan dus staat nog niks in)

Al contact gehad met xs4all. die hebben me een nieuwe ini gestuurd en na een handmatige setup is het wel gereduceerd tot enkele keren per dag dat de adsl line state down gaat.

hiervoor een paar jaar probleemloos gewerkt met de oude speedtouch home en een draytek vigor 2200E. bekabeling is goed. heeft nooit problemen gegeven.

ik weet het. de gegevens zijn summier, maar heeft iemand enig idee ?

Verwijderd

dnoize schreef op 09 september 2004 @ 22:18:
ik heb hem ook sinds een week.
WPA werkt hier probleemloos, maar ik heb een ander probleem.

Bij mij knalt de ADSL lijn er steeds uit.

log geeft dan aan: ADSL line state down.

dit gebeurt zo om de paar uur, maar als ik de bandbreedte flink aanspreek, bijvoorbeeld bij streaming audio of als newsbin flink te pompen staat gebeurt het wel een paar keer per uur.

de verbinding wordt binnen een minuut weer opgebouwd, maar bijvoorbeeld icq en newsbin merken dit niet. Newsbin bijvoorbeeld pikt de download niet meer op en in icq ziet niemand me meer terwijl ik nog online denk te zijn.

zodra het weer gebeurt zal ik even mijn log pasten (net een koude start gedaan dus staat nog niks in)

Al contact gehad met xs4all. die hebben me een nieuwe ini gestuurd en na een handmatige setup is het wel gereduceerd tot enkele keren per dag dat de adsl line state down gaat.

hiervoor een paar jaar probleemloos gewerkt met de oude speedtouch home en een draytek vigor 2200E. bekabeling is goed. heeft nooit problemen gegeven.

ik weet het. de gegevens zijn summier, maar heeft iemand enig idee ?
lol ik had ook oude speedtouch home icm draytek 2200E, en de reden dat ik deze nieuwe heb aangeschaft is omdat ik hetzelfde probleem (denk ik) had als jij beschrijft. Mijn verbinding werd ook steeds verbroken en opnieuw opgebouwd, alhoewel tegen het eind hij zelfs niet meer UP kwam......

ik heb het opgelost door een nieuwe modem te kopen :)

Verwijderd

adewidt schreef op 08 september 2004 @ 16:59:
[...]

Ik had ook wat problemen met NAT, maar dit kwam omdat het vroeger bij mij anders werkte.

Je moet zorgen dat je server een vast ip adres heeft.
Dan doe je bijvoorbeeld:
Protocol: tcp
Inside IP: 10.0.0.155
Inside Port: 80
Outside IP: 0.0.0.0
Outside Port: 80

Vervolgens probeer je op (in mijn geval) adw.xs4all.nl de webserver te bezoeken maar dit lukt niet.

Dit klopt! Dat heeft te maken met poortmapping. Je kan je eigen services alleen zien op lokale ip-adressen dus bijvoorbeeld 10.0.0.155.

Lees anders even door:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Ik heb snel een programma'tje geschreven waarmee je porten kan controleren.
http://www.destudentensitevan.nl/connect.php
De tcp controlle werkt niet optimaal!

Verder heb ik het modem nu 5 dagen online en het werkt super!
Bedankt, je hebt gelijk. Bij mij werkte het vroeger ook anders toen kon ik wel mijn server intern bereiken via bla.xs4all.nl inmiddels werkt remote desktop dus het NAT werkt.
Wel vind ik het erg vreemd dat dat dan niet intern ook werkt, want dit had ik vroeger wel met mijn draytek 2200E. Heb je ook enig idee waar het aan kan liggen dat dat nu niet meer kan??

• dnoize
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 20:52
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:45:
[...]

lol ik had ook oude speedtouch home icm draytek 2200E, en de reden dat ik deze nieuwe heb aangeschaft is omdat ik hetzelfde probleem (denk ik) had als jij beschrijft. Mijn verbinding werd ook steeds verbroken en opnieuw opgebouwd, alhoewel tegen het eind hij zelfs niet meer UP kwam......

ik heb het opgelost door een nieuwe modem te kopen :)
mooie oplossing, maar die 580i is net een week oud.
ik sta nu op het punt mijn oude speedtouch met draytek wer neer te zetten. maar ik wil wireless !

ik mag toch aannemen dat xs4all geen rotzooi verkoopt ! :(

is er niemand anders die het zelfde probleem heeft met de 580i ?

• adewidt
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:47:
[...]

Bedankt, je hebt gelijk. Bij mij werkte het vroeger ook anders toen kon ik wel mijn server intern bereiken via bla.xs4all.nl inmiddels werkt remote desktop dus het NAT werkt.
Wel vind ik het erg vreemd dat dat dan niet intern ook werkt, want dit had ik vroeger wel met mijn draytek 2200E. Heb je ook enig idee waar het aan kan liggen dat dat nu niet meer kan??
Mijn reactie was dezelfde als jou:
waarom doet die het extern wel en intern niet???

Ik heb er toen een tijdje met me oom over gesproken (oud systeembeheerder) en zei dat het eigenlijk vreemd was dat het vroeger wel werkte.

Ik heb het alsvolgt begrepen, weet niet zeker of het geheel correct is. Ik ben ook geen kenner op modem/router combinatie gebied.

Het eerst onderdeel in je modem waar je binnenkomt is de switch. In de switch/modem zit een eigen soort dns-server. De dns server ziet dat jij naar 213.84.40.120 wilt (mijn ip in dit geval). In de dns lijst staat dat 213.84.40.120 zijn eigen thuis netwerk is. Er gaat dus geen signaal naar buiten toe door de NAT of door het modem gedeelte. Hierdoor zal je verzoek niet aankomen.

Met een losse modem en router zou het dan alsvolgt gaan (hangt per router af). Je router krijgt het verzoek naar 213.84.40.120 te gaan. Hij ziet dat dit niet intern is en stuurt dit signaal naar de modem. Het modem ziet dat het intern is en stuurt het terug naar de router. De router ziet dit verkeer als extern verkeer en laat het binnen door NAT.

Maar dit gaat niet altijd op, want me oom heeft een router (sitecom) met een speedtouch 510 (geloof ik). Hij kan ook niet op zijn blaat.xs4all.nl komen. Alleen via het interne ip nummer te benaderen.

Ik zelf heb ervaren als je dns server via ipconfig /all 10.0.0.138 is je niet je eigen server kan zien. Is dit een nummer als 10.0.0.1 of 192.168.0.1 wel. Dit zijn mijn ervaringen.

Ik heb al geprobeerd of het uitmaakte als ik de dns server veranderde in 194.109.6.66 (xs4all 1), maar dit maakt geen verschil. Ik ga nog een keer kijken met me oom naar de dns records in de speedtouch 580. Mogelijk valt er iets mee te rommelen.

Mocht het iemand anders wel gelukt zijn, zijn server via iets.xs4all.nl of andere provider te benaderen via een speedtouch modem/router combo hoor ik dat graag :) .

[ Voor 3% gewijzigd door adewidt op 17-09-2004 19:31 ]

Verwijderd

ik zag in het datasheet op de laatste pagina 'Technical summary' onder 'managemant' SNMP staan. Ik blij verrast, maar nu kan ik nergens in de router configuratie hier iets over terugvinden!.... en ik heb PRTG gebruikt om de gegevens uit te lezen, maar dit werkt niet....dus nu wil ik de instellingen zien van SNMP. Iemand die weet hoe dit werkt of het al wel voor elkaar heeft gekregen?

ik draai firmware versie 4.2.7.25.0

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
iemand die WPA werkend krijgt met een powerbook/ibook?
mijn powerbook doet het wel op een linksys wap54g met wpa, maar niet op de speedtouch

Verwijderd

markclausing schreef op 29 september 2004 @ 11:03:
iemand die WPA werkend krijgt met een powerbook/ibook?
mijn powerbook doet het wel op een linksys wap54g met wpa, maar niet op de speedtouch
heb je het al geprobeerd met een ander apparaat als de powerbook? (om uit te sluiten dat het niet aan de instellingen of hardware van de ibook ligt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:48:
ik zag in het datasheet op de laatste pagina 'Technical summary' onder 'managemant' SNMP staan. Ik blij verrast, maar nu kan ik nergens in de router configuratie hier iets over terugvinden!.... en ik heb PRTG gebruikt om de gegevens uit te lezen, maar dit werkt niet....dus nu wil ik de instellingen zien van SNMP. Iemand die weet hoe dit werkt of het al wel voor elkaar heeft gekregen?

ik draai firmware versie 4.2.7.25.0
SNMP is alleen bereikbaar via Telnet ben ik inmiddels achter gekomen. Inmiddels geeft hij niet meer aan dat SNMP is switched off, want ik heb de ROCommunity op 'public' gezet.... alleen is het vage dat als ik dan een 'SNMP walk' uitvoer en dan gebeurd er niks... telnet sessie loopt vast.
Ook heb ik de RWCommunity maar is op 'public' gezet, maar ook dit mag niet baten....

als iemand nog suggestie heeft hoor ik het graag :)

p.s. deze modem beschikt over een hoop opties, zo ook een uitgebreide firewall alleen is die dus wat lastig te configureren via Telnet.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 14:27:
[...]

heb je het al geprobeerd met een ander apparaat als de powerbook? (om uit te sluiten dat het niet aan de instellingen of hardware van de ibook ligt)
de speedtouch 580 werkt wel wpa met een acer laptop. en mijn powerbook doet wel wpa met een linksys wap54g :)

beetje raar probleem dus...

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 23:19
markclausing schreef op 13 oktober 2004 @ 17:59:
de speedtouch 580 werkt wel wpa met een acer laptop. en mijn powerbook doet wel wpa met een linksys wap54g :)

beetje raar probleem dus...
Ik kreeg WPA verbinding van de ST 580 ook niet aan de praat op een Power Mac G5 met AirPort Extreme kaart, 128 bits WEP werkte gelukkig nog wel.
Pagina: 1