[XP] Registerbestandsfout + geheugendump

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45
Hoi,

de pc van mijn vader geeft een rare foutmelding sinds kort... zie de foto van zijn scherm op bijgevoegde link:

http://members.lycos.nl/michaelkiewiet/fout_JHK.jpg

Hij kreeg de melding nadat hij al eerder een virusmelding had gehad (MS_GINA.dll of zoiets). Ik krijg de pc niet opgestart, want na 't XP-openingsscherm krijg ik deze melding en reboot de pc weer.
Ik heb zijn schijven er uitgehaald en in mijn eigen pc op virussen gecheckt, maar geen resultaat. Vervolgens weer teruggeplaatst, maar nog steeds de melding.

Nu kan ik met een bootdisk aan de slag, maar ik heb het vermoeden dat een format c: de enige oplossing is.....is dat zo of kan ik hem op de één of andere manier nog reanimeren?

Hartelijk dank (ook namens mijn pa),

Michael

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 09:59
Het ziet eruit alsof het virus/anti-virus enige bestanden van de harde schijf heeft gewist of "alleen lezen" heeft gemaakt.
De makkelijkste oplossing denk ik is: Het kopieren van jouw dir naar de hard disk van de ander. Echter ik ben bang dat jij niet dezelfde files hebt dan denk ik dat inderdaad een herinstall het makkelijkst is.

edit: Ik zie net dat ik die directory. niet eens heb, die is dus niet nodig voor xp, kun je alle reg.keys verwijderen die naar die directory verwijzen. Probleem je moet extern het register benaderen. Hopelijk heb je het niet te zwaar beveiligd.

edit2: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545 :$ iets te snel van stapel dat het een moeilijk probleem is :$

[ Voor 43% gewijzigd door FireWood op 06-07-2004 22:09 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

zoek eens met 'bsod' en 'c0000218'

• mikekiwi
Thanks H.edink! Dat is leuk leesvoer... Ik ben al effe op weg geweest, maar lukt nog niet erg (de cd-romspelers geven geen sjoege meer, worden niet herkend alhoewel ze wel gewoon aan de ide-kabel hangen, ook weer vreemd want daar is niets mee gebeurd), morgen weer een poging met frisse moed om de boel weer aan de praat te krijgen.

Groet,
Michael

• mikekiwi
register inmiddels hersteld met de recovery console... Helaas geen herstelpunten aangemaakt waarnaar ik nu kan terugverwijzen, maar ik kan in ieder geval weer Xp in en kan van hieruit weer gaan opbouwen.

Geen idee of dit voordelen biedt tegenover een complete herinstallatie, maar zo lijkt het op dit moment wel...
Volgens mij moet ik mijn apparaatdrivers wel opnieuw installeren, als ik het zo zie...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou als ik jou was op een 'rustig' moment ook nog eens je geheugen testen - het corrupt raken van je registry hive gebeurt eigenlijk alleen maar als:

- Je memory corrupt is
- Je disken corrupt zijn.
- Je PC op een heel ongelukkig moment uitgevallen is door een stroomstoring oid.

Het 'spontaan' en eenmalig corrupt gaan van je registry zie je eigenlijk niet :)

• mikekiwi
Dank voor de tip, Elevator! Mijn vader ('t is zijn pc) had hiervoor wel meldingen van een virus, kan die dit veroorzaakt hebben?

Pc is redelijk nieuw (paar maandjes oud), zou nu al 't geheugen of de schijf (scandisk gaf geen problemen) problemen kunnen veroorzaken?
Pagina: 1