Toon posts:

Netwerkje aanleggen.. hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik wil een netwerkje gaan leggen tussen 2 pc's.. het zijn allebei Miditowers, die allebei goed draaien met Windows 98 SE.

Ik heb net een Trust Gamer-setje gekocht waar 2 van die netwerk dingen in zitten, en een stuk kabel.. Maar hoe moet ik die nou installeren??

In het boekje staat vanalles over proxy's en DHS Servers en IP Nummers, maar daar snap ik allemaal helemaal niks van :'(

Kan iemand mij helpen?

Johny

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:32
Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk, als je er alleen games me wil gaan spelen tegen elkaar en dat soort stuff

Gewoon kaartjes erin steken, kabeltje ertussen en protocoletjes instaleren. MOet ie het doen. (client voor microsoft netwerken, tcp/ip, bestand deling voor microsoft netwerken, netbui en ipx) Hoef je niet eens perse al die ips en zo te instaleren. Je ken gewoon aan klikken dat ie automatisch ip enzo aanneemt. :)

suc6

Verwijderd

Beetje impulsief gedrag om dan zomaar dat trust gedoe te kopen.... 5% van de informatie op Internet gaat over netwerk gebeuren. Want als je er niks van weet en snapt kan het even duren voordat het werkt en daar heb ik zelf geen tijd voor

trust :r

veel plezier ;)

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 13:41 schreef koentjuh het volgende:
Je ken gewoon aan klikken dat ie automatisch ip enzo aanneemt. :)

suc6
En waar haalt hij dat IPje dan vandaan????? daar heeft hij wel DHCP voor nodig

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Kastjes open schroeven, netwerk kaartjes erin, installen.

rebooten, IPX installen , TCP/IP installen, netbios voor IPX aanzetten.

Bij TCP/IP eigenschappen. een IP nummer kiezen, 192.168.0.1 en op de andere 192.168.0.2, subnet mask 255.255.255.0

Client voor M$ netwerken installen en bestands en printer deling aanzetten.

dit alles doe je bij netwerk eigenschappen.

rebooten en je harde schijven delen en voila moet werken.

Staat ook een install guide op T.net met een uitgebreidere omschrijving

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 13:44 schreef LOD het volgende:

[..]
En waar haalt hij dat IPje dan vandaan????? daar heeft hij wel DHCP voor nodig
Hij bedoeld de fictieve IP setup zoals hierboven beschreven..

Verwijderd

Vrij simpel bij beide kasten netwerkkaart in bouwen, als de drivers zijn geinstalleerd. Kabel ertussen. Dan -Start-Instellingen-Configuratiescherm-Netwerk
TCP/IP -> (netwerkkaart) dubbelklikken, bij IP adres vul je bij de een in
192.168.0.1
255.255.0.0

Bij de andere computer vul je in
192.168.0.2
255.255.0.0

Daarna OK-Toevoegen-Services-Micrsoft-Bestands en Printer deling voor Microsft Netwerken-OK

Daarna beide computers opnieuw opstarten en dan zou je de ander PC moeten kunnen zien in Netwerkomgeving.

• koentjuh
oeps..verkeerd....

• koentjuh
Op zondag 24 december 2000 13:47 schreef Kav_ het volgende:

[..]
Hij bedoeld de fictieve IP setup zoals hierboven beschreven..
Juist ja...dat bedoelde ik. :(

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 13:43 schreef LOD het volgende:
Beetje impulsief gedrag om dan zomaar dat trust gedoe te kopen.... 5% van de informatie op Internet gaat over netwerk gebeuren. Want als je er niks van weet en snapt kan het even duren voordat het werkt en daar heb ik zelf geen tijd voor

trust :r

veel plezier ;)
wat is er mis met trust gamer set? ik heb het hier ook draaien en doet het perfect hoor voor normaal thuis gebruik... zowel onder win me, win2k, win98 se, linux etc

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Lord of Doom (ohh scary, probably six years old)
LOD zeg dan gewoon niks !
wel gewoon tijd om dit soort onzin te plaatsen

(zie hierboven)

Doei

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Heb de netwerk kaartjes in de beide pc's zitten, kabel ertussen, maar ik zie geen enkele PC in de netwerk-omgeving..

als ik op netwerkomgeving druk, dan gaat ie zoeken (duurt wel een minuut joh), en dan krijg ik niks te zien behalve "Volledig Netwerk"..

Iemand?

Johny
Pagina: 1