Toon posts:

mobiel herkent sim niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey,

ik heb dus van iemand een NEC n223i gekregen, maar hij herkent de sim kaart niet,
want hij geeft steeds aan , sim-kaart insteken. ook al zit er dus een sim kaart in.

op het scherm zie ik soms rechts boven, zon sleutel met een kruisje er door, maybe ligt het daar aan ?.

het ligt volgens mij aan het toestel, want ik heb wel meerdere sim kaarten er in gedaan, en steeds . sim-kaart insteken !! argh ik 8)7

iemand een oplossing ? }:O :+ O+

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je toestel gesimlocked is en dat dus alleen de originele simkaart (of in ieder geval een simkaart met hetzelfde netwerk als de originele kaart) geaccepteerd worden.

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
tegenwoordig mag een toestel niet meer gesimlocked worden, ik denk eerder dat je sim kaart te oud is. Dit probleem heb ik op de zaak ook gehad met de Nokia 6310i, ben naar het Business center gegaan en kreeg zo een nieuwe sim kaart. Maar ja dit was zakelijk.
Ik zou zeggen ga naar je provider-winkel toe en probeer te regelen als je een nieuwe sim kaart kunt krijgen.

Vader van Tobias en Ylana \o/

Verwijderd

Topicstarter
en dat is het is waarschijnlijk niet , ik heb het toestel ook met de orginele sim geprobeerd. Maar geen verschil :?

Verwijderd

Topicstarter
Lautie schreef op 06 juli 2004 @ 21:42:
tegenwoordig mag een toestel niet meer gesimlocked worden, ik denk eerder dat je sim kaart te oud is. Dit probleem heb ik op de zaak ook gehad met de Nokia 6310i, ben naar het Business center gegaan en kreeg zo een nieuwe sim kaart. Maar ja dit was zakelijk.
Ik zou zeggen ga naar je provider-winkel toe en probeer te regelen als je een nieuwe sim kaart kunt krijgen.
sim te oud ? :/ lijkt me onwaarschijnlijk , we hebben 3 sim kaarten geprobeerd. Maar t zou kunnen, het zijn wel alle 3 sims;s uit ouders toestellen

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

Lautie schreef op 06 juli 2004 @ 21:42:
tegenwoordig mag een toestel niet meer gesimlocked worden
ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar dat is dus iig niet zo...

een te oude simkaart zou idd kunnen, maar had ik redelijk uitgesloten omdat de topicstarter er al meerdere had geprobeerd...

• Lautie
Ik deel alleen mijn ervaring uit, soms moet je gewoon simpel denken. Je koopt/krijgt in de loop van de tijd steeds een nieuwe telefoon maar je sim kaart blijft hetzelfde, dan kun je erop wachten dat je sim kaart ineens niet meer compatible is.

weet je soms hoe oud die sim kaarten zijn?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb mijn simkaart al sinds 1996 ook al die tijd al het zelfde nummer en iedere keer bij de verlenging van mij abbo steek ik gewoon mijn simkaart over (iedere 2 jaar weer)
er zijn mogelijkheden om hem te unlocken(de gsm uiteraard 8)7 ) zoek maar eens rond op google

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin van Cleef op 06-07-2004 21:52 ]

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 21:36:
ey,

ik heb dus van iemand een NEC n223i gekregen,
iemand een oplossing ? }:O :+ O+
wellicht is je toestel " van de vrachtwagen gevallen " en is hij vanuit de provider gelocked??

• Lautie
Korakal schreef op 06 juli 2004 @ 21:47:
[...]

ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar dat is dus iig niet zo...
Dat is al sinds januari 2003 als ik me niet vergist, is door de opta en de regering bepaald.
een te oude simkaart zou idd kunnen, maar had ik redelijk uitgesloten omdat de topicstarter er al meerdere had geprobeerd...
sim te oud ? lijkt me onwaarschijnlijk , we hebben 3 sim kaarten geprobeerd. Maar t zou kunnen, het zijn wel alle 3 sims;s uit ouders toestellen
De kans is toch aanwezig dat ze allemaal wat aan de oudere kant zijn

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Als hij al vraagt plaats simkaart voor dat je en pincode moet invoeren

kan het ook zijn dat de simlezer beschadigd is

bij een simlock geef je eerst de pincode in en dan zie of de kaart wel of niet gebruikt mag worden in het toestel !

*mogen niet gesimlockd zijn ???* van wie heb je dat gehoord ? gezien ?

ik heb toch nog steeds simlocked toestellen in de winkel , ben benieuwd naar je bron ??

• Lautie
Edwin van Cleef schreef op 06 juli 2004 @ 21:51:
heb mijn simkaart al sinds 1996 ook al die tijd al het zelfde nummer en iedere keer bij de verlenging van mij abbo steek ik gewoon mijn simkaart over (iedere 2 jaar weer)
er zijn mogelijkheden om hem te unlocken(de gsm uiteraard 8)7 ) zoek maar eens rond op google
Dit is al een wat oudere sim-kaart, ongeveer dezelfde leeftijd van de sim-kaarten die ik bij mij op de zaak had. D'r konden ook maar 50 telefoonnummers op die oude sim-kaarten, tegenwoordig wel wat meer :P .

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
euh

dat ouder zijn heeft meer te maken met het type netwerk....... dual band of single band zeg maar....... of je provider daar al dan niet op zit.

maar goed, correct me if i'm wrong, zou eigenlijk verder ook geen drol uit moeten maken, want het ligt dan meer aan het toestel of tie dat wel of niet support.

Te oude simkaarten? Die beestjes moeten toch backwards (forwards) compatible zijn? Anders is het einde beetje zoek voor iets wat een standaard moet zijn eh? ;)

(of je simkaart is versleten.... dat zou misschien nog kunnen...)

Verwijderd

Topicstarter
al die sim kaartjes die we hebben getest, doen het wel in andere mobieltjes }:O

Verwijderd

Lautie schreef op 06 juli 2004 @ 21:53:
[...]

Dat is al sinds januari 2003 als ik me niet vergist, is door de opta en de regering bepaald.
Mobiele aanbieders mogen een SIM-lock toepassen
Pagina: 1