Laptop online kopen, waar op te letten

Pagina: 1
Acties:

• BMWHeaven
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:20
Hallo allemaal,
ik ben van plan binnenkort te gaan studeren, en wil daarom een laptop aanschaffen.
Ik ben al aan het rondkijken, en Acer en Toshiba blijken beide een goeie keuze...
Ik wil ongeveer 1500/1700 euro uitgeven, maar wil wel goede kwaliteit en internationale garantie (ga waarschijnlijk ook in buitenland studeren).

Ik weet al dat Toshiba betere kwaliteit levert (of dat denk ik dan), maar Acer ziet er in principe ook erg goed uit.
Mn laptop wil ik gebruiken voor verslagen, websites maken, internetten, wat programmeren en soms eens een spel (ben geen die-hard gamer).

De laptop van Toshiba die me tot nu toe erg interessant lijkt is de m30-742:
1.7 centrino, 512mb, 60gb, 15.4" ws, geforce fx5200 64mb.
Van Acer heb ik ook al mooie laptops gezien, 2023WLMi en volgens mij de 8003LMi.

Zijn er nog andere laptops, met ongeveer dezelfde specs (centrino vanaf 1.5) en een goeie prijs/kwaliteit?

Het laatste, en erg belangrijk, waarom zijn de laptops zo veel goedkoper op internet? Verzwijgen sommige bedrijven iets? Is de garantie hetzelfde? Software? etc etc etc?
En hoe is het als je laptop kapot gaat, hoe zit het dan met garantie?

Dankjewel voor het lezen, ik hoop een paar reacties te zien :).

Groetjes Ilir

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik vind de kwaliteit van Acer zelf de laatste tijd beter dan Toshiba. De reden dat laptops op het internet goedkoper zijn is, omdat deze shops geen winkelruimte hoeven te huren en minder personeel in dienst hebben. Daardoor kunnen ze een goede winst halen door lage kosten en ook de prijzen laag houden.

Verwijderd

Ik vindt de laptops van Acer tegenwoordig steeds meer lomp worden, terwijl Toshiba nog een beetje denkt om de buitenkant.

• greenlizzard
Ik geloof niet dat bepaalde universiteiten, die groot schalig Toshiba's hadden gekocht, het met je eens zullen zijn.

• BMWHeaven
Dus garantie en alles is gewoon hetzelfde?
En hoe zit het met die 1.7 ghz proc, is dus geen dothan??? (die is nog niet uit)
Ik wil graag ook redelijke werktijd, ik weet dat sommige laptops 4 tot 5 uur kunnen werken op accu.
En ten laatste, hoe zit het met die 64bits procs van AMD, daar heb ik nu echt helemaal geen idee van (mbt snelheid, werktijd, compatibiliteit in 32bit, mobiele prestaties, etc)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-01 13:54
Centrino 1.7Ghz kan wel Dothan zijn... hoeft niet...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BMWHeaven
Maar hoe zit het dan met die andere dingen, zoals gevraagd.....?
(sorry, dit is last-minute, wil snel een laptop kopen)

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 17:30
als je echt enorme haast hebt moet je gewoon heel veel zoeken met google en vergelijk sites (prijsindex.net, vergelijk.nl) en kijken op sites van de fabrikanten... Daar staat zo enorm veel info namelijk. Je moet je op een gegeven moment gaan concentreren op een bepaald systeem bv alles met centrino en 3 uur accu tijd (noem maar wat) anders kom je dr nooit van je leven uit

succes

• bluppfisk
  • Niet online
Waar je volgens mij ab-soluut op moet letten, is het aantal poorten (USB, firewire, serieel?, PS/2, InfraRed, ...) die erop zitten. BIj Dell wordt bv angstvallig geheim gehouden (je moet er effe naar zoeken) hoeveel poorten er zijn.

Ook belangrijk: kan je scherm pixels stretchen? Kan het dat niet, en is je scherm standaard 1024*768 en draai je een programma op 800*600, dan heb je geen mooi vol scherm, maar een dikke zwarte boord errond.

En is je scherm snel genoeg (geen ghosting: afbeeldingen die blijven hangen op het scherm een paar milliseconden nadat ze verdwenen zouden moeten zijn) enzo. Hoe schuin kun je op je scherm kijken (45° horizontaal en 45° verticaal is nmi toch een must, wil je wat gemakkelijk werken)

Kun je het toetsenbord vervangen. Superbelangrijk, want je weet hoe rap je daar melk, koffie, fruitsap, bier, jenever etc overmorst. En kun je 't vervangen, dan kun je 't meestal wel zelf herstellen ook. (Lukt dat niet, kun je dan toetsenbordmodules kopen?)

Als je van muziek houdt, kijk eens naar de kwaliteit van de speakertjes. Ik was daar bij Dell niet zo tevreden over (vooral de bas deed het ondermaats, zelfs voor 'n laptop)

nouja er zijn zo nog wel een aantal dingen maar daar kom ik nu niet op

s

• BMWHeaven
Ok, dankjewel voor jullie reacties, nu heb ik weer ff wat dingen om naar uit te kijken :)...
Maar mn laatste vraag, hoe zit het dan met die 64 bits procs van AMD, zijn daar ook mobiele procs van? En hoe is batterylife daarvan, en snelheid ten opzichte van prijs? Thanks!

• greenlizzard
Ja, er zijn mobiele procs van de AMD64, deze is te vinden in de Acer Ferrari 3200. De batterylife van de Mobile AMD64 is +/- 3 uur. Maar hij is sneller dan de meeste andere notebook procs en heeft het voordeel van 64-bit, dus zal ie lang mee kunnen, omdat ie straks ook in het "64-bit tijdperk" gewoon nog goed kan draaien. De AMD64 beschikt over een snelle fsb, veel sneller dan de centrino's en heeft nog wat voordelen op het gebied van intern geheugen. Snelheid/prijsgehalte is erg goed met de AMD64, hij is goedkoper dan de meeste centrino's en levert enorm veel kracht. Ook is de warmte productie laag. De Acer Ferrari zelf heeft nog als voordelen, dat het een hoog geclockte Ati Radeon 9700 128 MB heeft en een slot-in DVD+-rw ( ook dvd ram) en ingebouwde cardreader, 4x usb2.0, bluetooth, etc..........
Voor eventuele specs van de Ferrari 3200: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1713060525

Verwijderd

Weet niet of ik dit hier ook kan vragen, maar weet iemand hoe het zit met de-laptopper ? ( http://www.de-laptopper.nl )

Hiermee bedoel ik kwa service/garantie enzo...

Zijn ze daar makkelijk in ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:12 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:23

Piggen

Lekker bakkie

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2510

Hier staan ervaringen van users met De Laptopper.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou als ik jouw was gaan kijken of je ergens nog een Acer 2012 Wlci op de kop kan tikken.. dan ben je klaar voor 1300 euro.

Topic op GoT hier over: [rml][ Ervaringen] Acer Aspire 20xx(WLCi)[/rml]/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BMWHeaven
Dankjewel voor al jullie reacties!
Maar ik heb 1 opmerking over Acer, die heb ik eerder vandaag nog opgebeld.
Ze leveren maar 1 jaar internationale garantie, en die valt dus niet op te waarderen.... Alleen de EU-garantie kun je verlengen..
Dit vind ik zeer vreemd voor een internationaal bedrijf, en als dit dus echt waar is zal voor mij Acer helemaal afvallen...
Nog iemand hier ervaring met Acer en internationale garantie?

Verwijderd

tnx mpmad

Verwijderd

Ik zit ook te denken om mijn laptop online te kopen. Waar ik mee zit zijn de pixel policies. Daarom koop ik uitsluitend bij een zaak die pixelgarantie biedt, zoals De Laptopper. Helaas is de termijn slechts 8 dagen, net zoals als de termijn om het product uit te proberen en eventueel in te ruilen. Acht dagen is voor mij dus te kort. Onlangs las ik een oud stukje over LCD-schermen en dode pixels. Nu weet ik niet zeker of dit ook geldt voor laptopschermen, en of een winkel als DynaByte zich nog aan deze afspraken houdt, omdat het hele concept niet is doorgegaan. Wanneer dit wel zo mocht zijn, zit ik er sterk aan te denken wat meer te betalen en bij een van de aangesloten winkels binnen te stappen.

Misschien dat iemand hier meer van afweet?

:)

Verwijderd

wat is eigenlijk de snelste notebook voor games met langste levensduur van de batterij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 12:18:
wat is eigenlijk de snelste notebook voor games met langste levensduur van de batterij?
Centrino met een MR9700 (m11). Desktop performance haal je niet maar een spelletje moet er wel redelijk op lopen.
Gamen en lange batterijtijd is een beetje vloeken in de kerk.

Verwijderd

is die sneller dan de ferrari 3200?

Verwijderd

Wat zou sneller zijn in games ?

Een AMD XP-M 2500+ met een M10 64 mb of een Centrino ( 1.7 Dothan ) met een M11 64 mb

Verwijderd

Ik heb begrepen dat een 1,7Ghz Pentium M is ongeveer gelijk aan een 2,4Ghz dekstop Pentium. Dus dat scheelt niet zo heel veel met een AMD 2500+. Daar komt de snellere videokaart nog bij (9700).

Ík zou dus zeggen het Centrino systeem :)

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 17:30
Misschien is het een idee om een beetje meer on-topic te blijven. Bovendien kan je die prestaties allemaal opzoeken in reviews ed. (of ben ik aan het zeuren nu?)

Verwijderd

ik kan begrijpen dat soms wordt gezegd zoek het op, maar soms is het wat verregaand. ik bedoel soms vinden we het niet, en dan zeg je zoek het daar, maar daar zeggen ze zoek het zelf. weard.
ik vind dat iemand mag aankomen met de vraag: wat is nu de snelste game-laptop.
als je dan een reviewtje zet, is toch handig?
kvind die ferrari erg mooi en de 3200 presteert heel behoorlijk, maar idd de batterij én de kostprijs kan een struikelblok zijn.

nou heb ik nog een mooier vraagje: wat zijn de echte verschillen tussen de 3000 en de 3200 buiten de harde schijf die wat groter is?

• greenlizzard
Ook dat is makkelijk op het web te vinden ;) , maargoed verschillen tussen de 3000 en de 3200 zijn oa. dat de 3200 over de nieuwe mobile amd64 en de Ati Radeon 9700 128MB beschikt. Kijk verder effe hieroh: http://www.acer.co.uk , want daar staan onder notebooks beide beschreven.

[ Voor 55% gewijzigd door greenlizzard op 09-07-2004 22:02 ]

Pagina: 1