Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik wil morgen een nieuwe muziekspeler kopen aangezien mijn oude minidisc het helaas begeven heeft. In Duitsland heb ik 2 mogelijkheden tot vervanging gezien:

1. Een aiwa net-md van 140 euro.
2. Een philips mp3 speler met meerdere gb's. (weet niet meer exact hoeveel) van 200 euro.

Nu weet ik dat dit geheel mijn eigen keus is maar enig advies en voor- en nadelen wil ik wel eens horen! Wat is volgens jullie de beste koop?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik zou nooit een MD speler meer kopen, MD is op sterven na dood...alleen netMD miss. nog niet helemaal.

leoaq.fm // Jeune Loop

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 20:16
Minidisc! Ik zweer al jaren bij die schijfjes. :) :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 08:56
w8 eventjes en koop zo'n hi-md. 1gb op een schijfie :) en je ouwe schijfies zijn ook herformatteerbaar naar iets van 200meg (moet je even opzoeken, loopt een topic over)

en op een of andere manier krijgt sony het voorelkaar dat je super lang doet met 1 batterij.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Toevallig vandaag mijn mp3 speler binnengekregen en het is een mp3 CD speler geworden. Ik heb momenteel een MD-speler, maar daarbij heb ik voor 10 albums ook 10 minidisks nodig terwijl ik 10 albums aan mp3's bijna op 1 CD kan schrijven.

Andere optie zou [rml][ Minidisc] 1GB Hi-MD[/rml] zijn echter is dit weer redelijk duur. Dan komt je bij een HD mp3 speler. Mooi, kan over het algemeen veel op maar is toch minimaal zo'n 250 euro. Een mp3 CD speler is te vinden rond de 100 euro en CD's zijn veel goedkoper dan minidiskjes. Enige nadeel van die CD dingen is het formaat :)

Het is dus gewoon een kwestie van wat jij belangrijk vind, grootte/prijs/hoeveelheid muziek :)

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Heb zelf al jaren een MD speler maar ben de laatste tijd ook behoorlijk aan het twijfelen heb op dit moment een sony netmd mz n707 maar ik vind dat netmd gebeuren totaal niet werken programma opstarten comprimeren bleg geen zin in dat hele ge beuren

Mijn keuze gaat op dit moment dus uit naar een mp3 speler gewoon lekker simpel muziek bestanden slepen naar de speler en je bent klaar ... lijkt me heerlijk .. niet?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
hangt er vanaf wat je ermee wilt. wil je snel grote hoeveelheden meenemen > mp3. wil je gewoon een CD, maar dan wat kleiner en vooral degelijker > MD.

mijn ervaring is dat MD-spelers niet kapot te krijgen zijn. Of ze nou van 2m hoog vallen of in een emmer sop, de mijne heeft het allemaal overleefd :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heel eventjes wachten op de Hi-MDs. Alle voordelen van een harddisk mp3 speler, zonder de nadelen!

Dus grote verwisselbare capaciteit (hdd mp3 spelers hebben vaste inhoud, lastig op vakantie)
Lange batterijduur (hdd mp3 spelers doen veeel korter)
Portable opname studio in elke mogelijke kwaliteit
Goedkope media met grote capaciteit
Shockproof en enigzins valbestendig (moet je niet met een harddisk proberen)

[ Voor 62% gewijzigd door sebastius op 07-07-2004 09:39 ]

Verwijderd

Maar die MD's (ook de Hi-MD?) hebben toch dat kutte Sony systeem (SonyStage ofzo) waardoor je nummers moet laten 'goedkeuren' om ze op een MD te kunnen zetten?

Ik heb ooit een Sony MD gekocht en heb die na 1 dag terug gebracht omdat ik lang niet al mijn muziek op een MD kon zetten omdat volgens Sony dit niet legaal zou zijn.
Dit werkte alleen als ik al mijn muziek op nieuw van CD zou halen, en daar heb ik dus geen zin in.

Heb nu een MuVo2 1,5 GB en ben er zeer tevreden over. Lekker slepen in windows en via USB2.0 overzetten....

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 09:49:
Maar die MD's (ook de Hi-MD?) hebben toch dat kutte Sony systeem (SonyStage ofzo) waardoor je nummers moet laten 'goedkeuren' om ze op een MD te kunnen zetten?

Ik heb ooit een Sony MD gekocht en heb die na 1 dag terug gebracht omdat ik lang niet al mijn muziek op een MD kon zetten omdat volgens Sony dit niet legaal zou zijn.
Dit werkte alleen als ik al mijn muziek op nieuw van CD zou halen, en daar heb ik dus geen zin in.

Heb nu een MuVo2 1,5 GB en ben er zeer tevreden over. Lekker slepen in windows en via USB2.0 overzetten....
Zoals gezegd (eerst altijd even lezen voor je blaat ;) er is inmiddels genoeg over HiMD te vinden) bemoeid SonicStage zich niet meer met hoe vaak welk nummer je waar op zet.

Wat ik dus weer het vervelende vind van een mp3speler met een HDD of flash, is dat je op een gegeven momentvol zit en dan dingen eraf moet halen etc. zodat je steeds je muziek moet rouleren. Met een MD (of MP3CDspeler) stop je er gewoon een nieuwe disc in voor 1 a 2 euro. Voor draagzame zaken valt voor mij een CDspeler af (en de miniCD's schijnen toch nog niet probleemvrij te zijn) dus blijft er weinig over.

Daartegenover staat wel het 'gedoe' van het nummer op die disc te zetten, hoewel dat met de HiMD een stuk makkelijker is geworden.

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Als je 1,5 GB heb voor muziek heb je aardig wat hoor .. sommige mp3 hd spelers hebben zelfs 15 / 20 / 40 GB daar kan je naar mijn inzien genoeg muziek opzetten zodat het wisselen niet eens nodig is

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Ik zouw voor MD gaan en dan kun je beter HiMD kopen kun je 1 GB schijfjes kopen en kun je nog meer muziek opzette.

Voordeel van MD dat je schijfjes kunt verwisselen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 19:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 09:49:

Volgens mij heb je er weinig van begrepen :P

Met SonicStage kun je al je muziek overzetten naar NetMD. Alleen met SonicStage 1.5 kun je maar 3x een bepaald nummer overzetten.
Als je het daarna weer wilt overzette moet je het nummer opnieuw importeren (geen probleem dus).

Je kan met SonicStage zowel MP3's naar NetMD zetten als Audio CD's.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

THW Arie schreef op 07 juli 2004 @ 13:23:
Als je het daarna weer wilt overzette moet je het nummer opnieuw importeren (geen probleem dus).

Je kan met SonicStage zowel MP3's naar NetMD zetten als Audio CD's.
Ja dus moet je weet opnieuw importeren en dingen rippen dat is omslachtig en niet handig vind ik....

• Brent
  • Nu online
Royal schreef op 07 juli 2004 @ 13:08:
Als je 1,5 GB heb voor muziek heb je aardig wat hoor .. sommige mp3 hd spelers hebben zelfs 15 / 20 / 40 GB daar kan je naar mijn inzien genoeg muziek opzetten zodat het wisselen niet eens nodig is
Jij misschien, maar ik niet. Daarbij hebben de topmodellen een zogenaamde HD-amplifier en dat levert erg goed geluid op. De meeste normale HiFi componenten kunnen naar nauwelijks aan tippen, dus dat maakt zo'n MD-spelertje ook erg geschikt voor gebruik in de 'thuissituatie'.

Maar nogmaals, beide systemen hebben voor- en nadelen. Je moet gewoon het systeem kiezen wat het beste bij je past, in mijn geval MiniDisc.

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:33:
[...]

Ja dus moet je weet opnieuw importeren en dingen rippen dat is omslachtig en niet handig vind ik....
Hmm, ik heb gewoon een bepaalde verzameling muziek op mijn PC en die prop je MD als je daar zin in hebt en that's it. Hoef je niet opniew te rippen of te importeren, wel te converteren.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 13:33:
[...]

Nou aangezien een P4 1,6ghz al sneller mp3->atrac conversie doet dan de ATRAC->NetMD USB-transfer, is het niet heel erg vervelend.

Je zoekt de directory, klikt import, je kiest ervoor de muziek nog niet naar atrac te zetten.

Dan verzamel je genoeg muziek om een MD vol te zetten. Transfer to NetMD, en dan pas gaat je PC de MP3->Atrac conversie doen.
Aangezien de transfer van de ATRAC files langzamer is dan het converteren van MP3->ATRAC zul je er dus geen last van hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 07-07-2004 14:27 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

ok ff wat Negatieve dingen weghalen:

10Albums 10 schijfjes?

Ik heb nu ook 3 Albums + nog 5 liedjes (gewoon random) op me MD staan. en het zijn lange en grote albums!

Langzame transfer?

Nah... binne 4 min hek CD kwaliteit op me MD tent.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik een philips mp3 speler gekocht voor 179 euro in Duitsland. De mp3 speler heeft 1,5gb aan geheugen. Meer dan genoeg voor mij :).

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:54
Echt een foute keuze, MD is the way to go.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
paazei schreef op 07 juli 2004 @ 18:29:
Echt een foute keuze, MD is the way to go.
Vrantwoord dan ook waarom een md beter zou zijn!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-11 20:25
Breepee schreef op 07 juli 2004 @ 10:22:
[...]

Zoals gezegd.............KNIP
Alsof jij zo 1,2,3, 20Gb aan mp3'tjes hebt >:)

Verwijderd

Januszjes schreef op 07 juli 2004 @ 18:51:
[...]

Vrantwoord dan ook waarom een md beter zou zijn!
A. Langere Batterij duur.
B. Line in opnemen (in CD kwaliteit).
C. Verwisselbare schijfjes.
D. Minder schok gevoelig.
E. Goedkoper.
F. Kleiner, lichter.
G. HDD sux :r >:)
H. MD Rulez _/-\o_
I. Hi-MD komt eraan, dus evenwachten en je hebt ook een 1GB USB schijf.
J. Die ook Goedkoper is.
K. Ik heb een NetMD

Verwijderd

Als je er nu een wilt kopen zou ik de feiten tegen elkaar afwegen en gaan voor de goedkoopste optie...wil je ook nog zooi van je computer kwijt etc dat zou ik voor de hd gaan, anders voor een md...succes met kiezen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 19:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:00:
[...]
H. MD Rulez _/-\o_
K. Ik heb een NetMD
Kijk dat zijn de argumenten waar we wat aan hebben |:(

Anyway, ik denk dat het grotendeels afhankelijk is van de persoonlijke smaak. In jouw geval, zeker omdat je al MD gewend bent, en nu al je diskjes kan wegtossen was het misschien slimmer geweest om voor een andere MD te gaan.

Echte voordelen van een MD zijn:

1. Je kan er vrolijk mee gaan joggen/sporten en zelfs als je hem laat kletteren is de kans dat je MD dood is kleiner dan bij een bij HD mp3 speler.

2. De MD heeft bewezen dat ie echt ontiegelijk lang kan meegaan met minimale hoeveelheid aan batterijen/accu, dit komt dus 1. speelduur ten goede, 2. het gewicht is lager.

3. De MD schijfjes zijn verwisselbaar, dus mocht een MD'tje beschadigen is ie te vervangen, een kapotte schijf (mits het niet onder garantie valt natuurlijk) is daarentegen een stuk duurder.

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Januszjes schreef op 07 juli 2004 @ 18:22:
Uiteindelijk heb ik een philips mp3 speler gekocht voor 179 euro in Duitsland. De mp3 speler heeft 1,5gb aan geheugen. Meer dan genoeg voor mij :).
Mag ik vragen waar in duitsland ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:00:
[...]

E. Goedkoper.
F. Kleiner, lichter.
H. MD Rulez _/-\o_
J. Die ook Goedkoper is.
K. Ik heb een NetMD
LOL, ik heb een 20GB mp3 speler ff a tot k doen:

A. Batterijduur van 20 uur
B. Line in opnemen naar 320KBs mp3 hoor je toch geen verschil met cd's
C. Een grote hardeschijf waar je alles oppleurt, gelijk van kwijtraken van die dingen opgelost.
D. Helemaal niet schokgevoelig vanwege 32mB geheugen buffer
E. HDD mp3 spelers zijn helemaal niet zo duur meer.
F. 1.8" HDD mp3spelers zijn niet veel groter dan MD apparaten
G. HDD Rulez O+
H. MD sucs :r
I. Grotere HD's komen eraan, dus heb je een 80GB usb schijf
J. Die ook goedkoper is :?
K Ik heb een XCLEF HD500

Pwnd
:7

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Hehe mijn iPod is 2x zo dun als mijn oude Sony MZ-E60 (MD speler op "standaard grootte, zeg maar minidiscformaat+randje ;) ), en 2 cm hoger oid...

Dat van die batterij: is waar maarr....dan moet je wel steeds batterijen gaan kopen...

leoaq.fm // Jeune Loop

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dan heeft de TS de HDD060 van Philips gekocht. Heb hem zelf ook. En ik moet zeggen dat ondanks de DRM software/ USB1 /zwakke output ik er toch erg tevreden over ben. Gewoon werken en prima kwaliteit.

Canon Digital Ixus V3

• Brent
  • Nu online
Kamikaza schreef op 07 juli 2004 @ 18:57:
[...]

Alsof jij zo 1,2,3, 20Gb aan mp3'tjes hebt >:)
Nou, ik heb alles in lossless dus dat zijn aardig wat GB'tjes, maar ik denk dat ik als ik dat allemaal naar mp3 zou converteren (op een bitrate van 256kb/s) ik toch de 20GB ruim haal.
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:14:
[...]

LOL, ik heb een 20GB mp3 speler ff a tot k doen:

A. Batterijduur van 20 uur
B. Line in opnemen naar 320KBs mp3 hoor je toch geen verschil met cd's
C. Een grote hardeschijf waar je alles oppleurt, gelijk van kwijtraken van die dingen opgelost.
D. Helemaal niet schokgevoelig vanwege 32mB geheugen buffer
E. HDD mp3 spelers zijn helemaal niet zo duur meer.
F. 1.8" HDD mp3spelers zijn niet veel groter dan MD apparaten
G. HDD Rulez O+
H. MD sucs :r
I. Grotere HD's komen eraan, dus heb je een 80GB usb schijf
J. Die ook goedkoper is :?
K Ik heb een XCLEF HD500

Pwnd
:7
B: True, toch heb ik het gevoel dat de DAC's van de meeste MP3spelers niet zo degelijk zijn als bijv. een MDdeck.
C: Hmm, zit wat in, echter krijg ik mijn muziek er toch nooit helemaal op waardoor het zoeken blijft. Daarbij hou ik op mn PC gewoon een lossless backup van al mn muziek
I: Lief leuk en aardig, voor een paar euro heb je bij een MD speler er 1 GB bij.

Ik weet niet wat sommige mensen hier nou moeilijk doen, maar het is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak, daar ga je toch niet over discusieren? Je bent blij met een MP3speler of met een MD speler, basta.

• Acolyte
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Ik ben ook voor de MD... Die 1GB Hi-MD zijn het gewoon :D.

Ik geloof dat die 1GB schijfjes €1,50 per stuk gaan kosten ofzo. FF rekenen?

1,5 x 80 = €120,-

Als die 80 GB mp3 HDD spelers uit komen (als ze al uitkomen) gaan ze never en nooit niet 120 euro kosten!

Bovendien is het waar dat als je met een 20GB iPod of Jukebox op vakantie gaat je met het probleem zit dat je niet kunt wisselen. Of je moet je laptop meenemen waar 40GB in zit dan kun je nog wat switchen.
Met een MD kun je gewoon een ander discje erin doen en dan heb je weer een gig aan andere muziek. Dat komt ongeveer neer op 300 nummers op een MD! Mijn voordelen lijst van de md:

1. hij is lekker klein en licht (wanneer er stick NiMH of Li-ion batterijen gebruikt worden)
2. Het grote voordeel van het verwisselen van schijfjes: niet gebonden zijn aan een vast geheugen van 256 of 512MB, 1,5GB of 20GB maar gewoon iedere keer 1GB erin stoppen, dat is eerst wel genoeg. Ben je zat van het luisteren, doe je een andere erin :).
2. Niet meer in realtime opnemen: 32x moet makkelijk kunnen en 100x is max...
3. Lange batterijduur: ik haal met mijn MZ-R700 en 1 AA batterij gemiddeld 8 uur luisterplezier. Dat is veel voor een AA batterij!
4. Je hebt feitelijk een opnamestudio in je brekzak met de mic-in, analog in, digital in...
5. Extreem solide: Ik heb mijne vele malen laten vallen en stoten, maar hij deed het daarna nog steeds.
6. De designs van de minidisc recorders zijn erg mooi :) Maar daar ga ik al weer mijn persoonlijke mening erin verwerken.

En het verhaal dat minidisc op sterven na dood zou zijn: bullshit :). Je ziet dat ook hier weer veel mensen zweren bij MD en er zal weer een heuse revolutie worden ontketend als Hi-MD zich heeft genesteld!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Hebben jullie wel een aantal punten maar:

1. hdd is een stuk kleiner
2. hdd is lichter
3. je kan er gewone bestanden op kwijt
4. vooralsnog goedkoper dan hi-md :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Een ding dat ik me wel afvroeg: is de geluidssterkte van een md harder dan die van een mp3?

• Brent
  • Nu online
Januszjes schreef op 07 juli 2004 @ 20:43:
Hebben jullie wel een aantal punten maar:

1. hdd is een stuk kleiner
2. hdd is lichter
3. je kan er gewone bestanden op kwijt
4. vooralsnog goedkoper dan hi-md :)
1. Een HDD van 1,5 - 4GB misschien, die grotere volgens mij niet hoor.
2. Denk van niet.
3. Kan ook dus met die HiMD.
4. Hangt een beetje van het model af, sommige wel, andere niet.

• Acolyte

Acolyte

Lid

Januszjes schreef op 07 juli 2004 @ 20:46:
Een ding dat ik me wel afvroeg: is de geluidssterkte van een md harder dan die van een mp3?
Bedoel je dan van een ATRAC "bestand"? Nee, het dB level kun je net als bij een MP3 zelf regelen.

Over je puntjes:

1. Echt niet! Ook over de 1,5GB - 4 GB HDD ben ik niet zeker van of die nou echt kleiner zijn dan een minidisc. En so what? Als alles té klein wordt heb je er nog nix an... Dan raak je het kwijt of het wordt priegelwerk op dat apparaat.
2. Een minidisc blijft bijna zweven in de lucht man! Zo licht. Een HDD (ook die 1 - 4 GB versies) weegt hoe dan ook meer dan een minidisc.
3. Met de nieuwe Hi-MD schijfjes kan je ook ander soortige data erop kwijt; zo heb je feitelijk een 1GB USB schijf in je broekzak...
4. Misschien heb je daar gelijk in, ik ken de actuele prijzen niet van bijv. de Creative Muvo2 maar de goedkoopste Hi-MD van Sony + 4 x 1 GB schijfje kom ik op ongeveer €255 uit.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Acolyte schreef op 07 juli 2004 @ 22:26:
[...]

Bedoel je dan van een ATRAC "bestand"? Nee, het dB level kun je net als bij een MP3 zelf regelen.

Over je puntjes:

1. Echt niet! Ook over de 1,5GB - 4 GB HDD ben ik niet zeker van of die nou echt kleiner zijn dan een minidisc. En so what? Als alles té klein wordt heb je er nog nix an... Dan raak je het kwijt of het wordt priegelwerk op dat apparaat.
2. Een minidisc blijft bijna zweven in de lucht man! Zo licht. Een HDD (ook die 1 - 4 GB versies) weegt hoe dan ook meer dan een minidisc.
3. Met de nieuwe Hi-MD schijfjes kan je ook ander soortige data erop kwijt; zo heb je feitelijk een 1GB USB schijf in je broekzak...
4. Misschien heb je daar gelijk in, ik ken de actuele prijzen niet van bijv. de Creative Muvo2 maar de goedkoopste Hi-MD van Sony + 4 x 1 GB schijfje kom ik op ongeveer €255 uit.
Toevallig zag ik vandaag voor 229euro de nieuwe hi-md in de wehkamp dus tip!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Januszjes schreef op 07 juli 2004 @ 22:34:
[...]

Toevallig zag ik vandaag voor 229euro de nieuwe hi-md in de wehkamp dus tip!
Klopt, http://www.wehkamp.nl/win...C=C12&ArtikelTypeID=46478 heb je het over. Maar dat is het instap model, de 600S en dat is zeker niet waar ik naar uitkijk :/

"Maarruh.. wat had dat te doen met de quote van mijn reactie op Januszjes...

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Royal schreef op 07 juli 2004 @ 19:11:
[...]

Mag ik vragen waar in duitsland ?
Bij de Makro Markt in Bocholt

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Acolyte schreef op 08 juli 2004 @ 00:00:
[...]

Klopt, http://www.wehkamp.nl/win...C=C12&ArtikelTypeID=46478 heb je het over. Maar dat is het instap model, de 600S en dat is zeker niet waar ik naar uitkijk :/

"Maarruh.. wat had dat te doen met de quote van mijn reactie op Januszjes...
Omdat jij zei dat zo'n ding rond de 255 euro kost. Dus zette ik er even een andere prijs neer die ik kende :)

Verwijderd

Ik had ooit (nostalgie) een echte Sharp MiniDisc, op zich niet zo'n heel best merk (qua naam) maar was er ongelovelijk tevreden mee. Supergoed geluid. Jammere was als ik van mijn pc mp3tjes moest opnemen moest ik via digitale geluiduitgang (die ik gelukkig wel op mijn pc had zitten :)) de muziek opnemen, dus een MD'tje vam 80min duurde ook 80min voordat ie vol was. Enfin, ding is kapot gegaan en toch maar voor een m3speler gegaan, na heel veel testen lezen omdat ik bang was dat ik er qua geluidskwaliteit erop achteruit zou gaan. Het is een Frontier Labs NEX IIe geworden, en wat blijkt: geluid komt niet eens in de buurt van mijn oude MD :( Heb ook meerdere mp3spelers getest, zoals verschillende Mpio's, een XEN en een MuVo, maar ik mis bij allemaal om 1 of andere reden geluid. Mijn volgende speler gaat dan ook weer een MD worden, omdat ie qua geluid gewoon onovertroffen is.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:42:
Ik had ooit (nostalgie) een echte Sharp MiniDisc, op zich niet zo'n heel best merk (qua naam) maar was er ongelovelijk tevreden mee. Supergoed geluid. Jammere was als ik van mijn pc mp3tjes moest opnemen moest ik via digitale geluiduitgang (die ik gelukkig wel op mijn pc had zitten :)) de muziek opnemen, dus een MD'tje vam 80min duurde ook 80min voordat ie vol was. Enfin, ding is kapot gegaan en toch maar voor een m3speler gegaan, na heel veel testen lezen omdat ik bang was dat ik er qua geluidskwaliteit erop achteruit zou gaan. Het is een Frontier Labs NEX IIe geworden, en wat blijkt: geluid komt niet eens in de buurt van mijn oude MD :( Heb ook meerdere mp3spelers getest, zoals verschillende Mpio's, een XEN en een MuVo, maar ik mis bij allemaal om 1 of andere reden geluid. Mijn volgende speler gaat dan ook weer een MD worden, omdat ie qua geluid gewoon onovertroffen is.
Heb je wel een punt maar ik moet wel zeggen dat ik met mijn philips mp3 speler (met zeer dure oordopjes) goed helder geluid heb met een fijne bass _/-\o_ . Je moet wel je eigen oordopjes erin doen voor goed geluid is dan ook mijn ervaring :+

Verwijderd

Januszjes schreef op 08 juli 2004 @ 11:50:
[...]

Heb je wel een punt maar ik moet wel zeggen dat ik met mijn philips mp3 speler (met zeer dure oordopjes) goed helder geluid heb met een fijne bass _/-\o_ . Je moet wel je eigen oordopjes erin doen voor goed geluid is dan ook mijn ervaring :+
Ik heb al 4 jaar dezelfde goeie sony dopjes (waar een perfect geluid uit kwam op mijn MD). Zijn wel een aantal keer kapot gegaan, maar gewoon dezelfde weer opnieuw gekocht. De sennheiser serie vind ik 10x nix qua geluid. En ik denk als je niet beter weet dat je mijn mp3speler ook een supergoed geluid vind hebben, maar als je MD bent gewend is het gewoon kut :(

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:42:
Juist Sharp staat bekend om zijn goede geluidskwaliteit aangaande MDspelers (dat is ook de reden dat ik er 1 heb :)). En MDspelers in het algemeen hebben een zeer goed geluid, in tegenstelling tot veel mp3spelers.

Verwijderd

Breepee schreef op 08 juli 2004 @ 12:21:
[...]

Juist Sharp staat bekend om zijn goede geluidskwaliteit aangaande MDspelers (dat is ook de reden dat ik er 1 heb :)). En MDspelers in het algemeen hebben een zeer goed geluid, in tegenstelling tot veel mp3spelers.
Dat had ik ook al ergens gelezen ja :) Vind het jammer dat je nergens echt kan testen hoe een apparaat klinkt. Ik ga in ieder geval nooit meer op reviews af, aangezien mijn mp3speler van nu vrijwel lovende kritieken heeft gehad, met name de geluidskwaliteit, en die valt gewoon tegen :( Komt Sharp ook nog met HiMD?

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:31:
[...]

Dat had ik ook al ergens gelezen ja :) Vind het jammer dat je nergens echt kan testen hoe een apparaat klinkt. Ik ga in ieder geval nooit meer op reviews af, aangezien mijn mp3speler van nu vrijwel lovende kritieken heeft gehad, met name de geluidskwaliteit, en die valt gewoon tegen :( Komt Sharp ook nog met HiMD?
Nee, vooralsnog heeft enkel Sony HiMD-apparatuur aangekondigd. Ik vind het ook erg jammer... Naja, 't zal altijd wel een niche product blijven.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Waarschijnlijk heeft Sony er een patent op. Dit hadden ze ook op de net-md's waarmee ze lange tijd uniek zijn gebleven. Nu is er alleen wel een netmd van aiwa, geen idee hoe het kan maar ze zijn er.

Verder denk ik ook dat de prijzen van deze apparaten niet opzienbarend gaan dalen. Sony heeft dus een soort monopolie en zal me deze concurrentiewaardige apparaten zich niet genoodzaakt voelen de prijzen te verlagen. Ook omdat geen enkele andere aanbieder deze producten verkoopt.

• Brent
  • Nu online
Januszjes schreef op 08 juli 2004 @ 15:50:
Waarschijnlijk heeft Sony er een patent op.
En bedrijven als Aiwa, Sharp, Kenwood etc. namen daar een licentie op :) Waarschijnlijk ziet Sharp niet genoeg toekomst in MD, hence hun nieuwe HDD-mp3-speler.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Januszjes schreef op 08 juli 2004 @ 15:50:
Waarschijnlijk heeft Sony er een patent op. Dit hadden ze ook op de net-md's waarmee ze lange tijd uniek zijn gebleven. Nu is er alleen wel een netmd van aiwa, geen idee hoe het kan maar ze zijn er.

Verder denk ik ook dat de prijzen van deze apparaten niet opzienbarend gaan dalen. Sony heeft dus een soort monopolie en zal me deze concurrentiewaardige apparaten zich niet genoodzaakt voelen de prijzen te verlagen. Ook omdat geen enkele andere aanbieder deze producten verkoopt.
Aiwa is een zusterbedrijf van Sony.....

Vandaar :)

Verwijderd

THW Arie schreef op 08 juli 2004 @ 17:30:
[...]

Aiwa is een zusterbedrijf van Sony.....

Vandaar :)
Budget-Sony :)

• Acolyte

Acolyte

Lid

Januszjes schreef op 08 juli 2004 @ 11:29:
[...]

Omdat jij zei dat zo'n ding rond de 255 euro kost. Dus zette ik er even een andere prijs neer die ik kende :)
True :) ik las het nog es en nog es en toen zag ik wat je ermee bedoelde :). Maar dat is toch alleen maar negatief voor jou? Nou is ie dus nóg goedkoper dan een Muvo2...

Raar btw dat Wehkamp hem al beweert hem te hebben, want ik zie overal aufustus 2004 staan :?
Ik hoop het niet want ik sta er echt om te springen _/-\o_ :*)

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Ik heb zelf een netMD speler gehad voor 2 jaar. In het begin was het heel handig en leuk enzo, maar toen me muziek verzameling wat begon uit te breiden, werd ik echt gek van steeds maar die md's te verwisselen. Elke dag weer uitzoeken welke ik vandaag weer zou gaan luisteren.

Ik heb nu een 20GB HD speler gekocht en dat bevalt me een stuk beter. Zo'n HiMD is misschien ook wel wat, maar dan zit je nogsteeds met meerdere schijfjes.

En om eerlijk te zijn merk ik ook geen verschil in geluidskwaliteit, maar dat laat ik liever over aan echte puristen ;) Maar ik denk altijd: als je echt kwaliteit wil, ga dan geen mp3 luisteren maar een legale audio cd.

SPECS

• Acolyte

Acolyte

Lid

Masterfvz schreef op 09 juli 2004 @ 11:59:
En om eerlijk te zijn merk ik ook geen verschil in geluidskwaliteit, maar dat laat ik liever over aan echte puristen ;) Maar ik denk altijd: als je echt kwaliteit wil, ga dan geen mp3 luisteren maar een legale audio cd.
Ach.. Een MP3 op 192kbit/s klinkt perfect voor de gemiddelde mens.

Over het wisselen van schijfjes: met HiMD kun je meer muziek kwijt op 1 schijfje dan op een CD-rom. En op een HiMD kun je met weinig kwaliteitsverlies ongeveer 20-22 uur muziek erop, dat is behoorlijk veel. Als je van alles wat erop zet dan raak jij er niet zo snel op uitgeluisterd.
Met MDLP enzo was het wel huilen: maximaal 320 minuten en met een beetje kwaliteit dus nog geen 160 minuten. Dan ben je wél vaak aan het wisselen..

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 14:26
Acolyte schreef op 07 juli 2004 @ 20:39:
3. Lange batterijduur: ik haal met mijn MZ-R700 en 1 AA batterij gemiddeld 8 uur luisterplezier. Dat is veel voor een AA batterij!
Niet als kritiek bedoeld hoor, maar ik trek met mijn MZ-R700 en een duracell zeker 35 uur :D Noem mij maar een mp3-speler die dat nadoet...

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Finwe schreef op 09 juli 2004 @ 13:33:
[...]

Niet als kritiek bedoeld hoor, maar ik trek met mijn MZ-R700 en een duracell zeker 35 uur :D Noem mij maar een mp3-speler die dat nadoet...
De R700 is zo'n geweldig apparaat. Het feit dat er een AA batterij in kan en dat ie MDLP ondersteunt maakt het een ideale combinatie met een NetMD speler met minder batterijcapaciteit.

Zeker met een paar 2000mah NiMH batterijen erbij kun je echt dagen muziek erop luisteren.
Moet je natuurlijk wel genoeg MD schijfjes hebben :)

• Acolyte

Acolyte

Lid

Finwe schreef op 09 juli 2004 @ 13:33:
[...]

Maar dan gebruik je zeker 2000mAh batterijen? Ik heb geloof ik nog 1600mAh of zelfs 800mAh batterijen en daar haalt hij zelfs 8 uur mee :).

And yés, the R700 ís a great product _/-\o_ :Y)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 21:36

icecreamfarmer

en het is

ik ga de nh900 kopen
kan max 39 uur achterelkaar spelen weegt nog geen 40 gram de schijfjes kosten geen drol afstands bediening erbij en onverwoestbaar wat vandaag weer bleek liet mijn mzn505 vallen hij deed een uur of 2 moeilijk maar daarna deed hij het weer als een zonnetje _/-\o_

trouwens een tip als je himd`s ga kopen koop ze dan in de vs daar kost de nh900 maar €230 dat is net zoveel als hij het budget model.

wegens spam zal ik de site maar niet posten waar ik hem ga kopen.

voor meer info
www.minidisc.org
www.mdcenter.nl

ik zou niet anders meer hoeven 2 jaar terug zat ik te twijfelen tussen een mp3 speler of een netmd en ben blij dat ik voor de netmd heb gekozen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 09 juli 2004 @ 14:25:
[...]

Maar dan gebruik je zeker 2000mAh batterijen? Ik heb geloof ik nog 1600mAh of zelfs 800mAh batterijen en daar haalt hij zelfs 8 uur mee :).

ik gebruik een sanyo oplaadbare batterij een ni-cd model van 700mAh en haal toch ook iets van de 40 uur
dus ik vind die 8 uur maar laag

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
Extra voordeel van (bepaalde) HD spelers: sommige modellen hebben een CF slot waardoor ze ook als imagetank kunnen dienen voor de gretigere fotograven of langere vakantieperiodes.

Ander voordeel van (sommige) HD spelers: sommige MP3 spelers hebben een radiozender aan boord zodat ze de muziek lokaal kunnen uitzenden en je het geluid bijvoorbeeld via een autoradio kunt horen. Geen idee of er MD modellen zijn die dit kunnen btw.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

DaCoTa schreef op 09 juli 2004 @ 14:43:
Extra voordeel van (bepaalde) HD spelers: sommige modellen hebben een CF slot waardoor ze ook als imagetank kunnen dienen voor de gretigere fotograven of langere vakantieperiodes.

Ander voordeel van (sommige) HD spelers: sommige MP3 spelers hebben een radiozender aan boord zodat ze de muziek lokaal kunnen uitzenden en je het geluid bijvoorbeeld via een autoradio kunt horen. Geen idee of er MD modellen zijn die dit kunnen btw.
die zit niet aanboord die moet je erbij kopen
en over die fototoestellen sony is van plan een lijn digicams te maken die ook himd schijfjes vreten

• Acolyte

Acolyte

Lid

Bovendien kun je ook een radio ding kopen voor je MD :). de iRock FM400 voor zover ik weet niet in NL te koop (sonde toch) maar ik heb hem wel gespot op een niet nader te noemen Amerikaanse site.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Acolyte schreef op 09 juli 2004 @ 14:25:
[...]

Sony 1450mAh. Maar ging altijd prima. Totdat de headphone out van m'n R700 stuk ging :( Helaas.

Nu een MZ-N10 ;)

• Acolyte

Acolyte

Lid

Hmm... De enige zinvolle reden die ik daarvoor kan bedenken is dat ik erg intensief met dat ding bezig ben en dus geregeld skip, terugga, in het menu ga etc etc. Dat vergt ook wat van de batterij. Misschien als je hem nonstop laat spelen haalt ie meer...

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 09 juli 2004 @ 16:46:
[...]

Hmm... De enige zinvolle reden die ik daarvoor kan bedenken is dat ik erg intensief met dat ding bezig ben en dus geregeld skip, terugga, in het menu ga etc etc. Dat vergt ook wat van de batterij. Misschien als je hem nonstop laat spelen haalt ie meer...
dat weet ik wel zeker

• Acolyte

Acolyte

Lid

Maar dat is niet realistisch... Je laat dat ding niet 2 dagen non stop draaien...

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 09 juli 2004 @ 17:26:
[...]

Maar dat is niet realistisch... Je laat dat ding niet 2 dagen non stop draaien...
ja maar hoe moet je dat anders meten dan spoelt de andere 14x en de ene 34x dit is 1 van de eerlijkste en duidelijkste methoden

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 09 juli 2004 @ 17:43:
[...]

ja maar hoe moet je dat anders meten dan spoelt de andere 14x en de ene 34x dit is 1 van de eerlijkste en duidelijkste methoden
Vind ik niet, want dat doet niemand ... Je zet hem dan weer uit, dan weer aan, je spoelt eens door, je edit eens wat, etc etc..

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acolyte schreef op 09 juli 2004 @ 18:02:
[...]

Vind ik niet, want dat doet niemand ... Je zet hem dan weer uit, dan weer aan, je spoelt eens door, je edit eens wat, etc etc..
ja daarom is het ook de MAXIMALE speelduur

Verwijderd

Aiwa is nu weer een volle dochter van Sony (is een tijd geleden een dochterbedrijf geweest en daarna zelstandig, en in 2002 weer door Sony ingelijfd o.a. om de HiMD breedschalig te kunnen releasen!)

Ik heb reeds alle voordelen en nadelen tussen MP3(met HDD) en MD/HiMD goed doorgenomen, ik heb reeds twee decks en een MZ35 portable, maar HiMD is voor mij ook DE keus!

• Acolyte

Acolyte

Lid

icecreamfarmer schreef op 09 juli 2004 @ 18:23:
[...]

ja daarom is het ook de MAXIMALE speelduur
ok ok ok.. Maar dat heb ik nooit getest... Dus daar kan ik nie over oordelen :D. Maar toch is het misleidend. Denk je vet lang ermee te kunnen doen, blijkt de EFFECTIEVE speeltijd veel en veel lager te liggen.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb goed nieuws: de philips hdd vond ik zo ongelofelijk slecht dat ik hem weer geruild heb :). Heb nu een aiwa netmd gekocht en idd ze zijn hetzelfde als die van sony. Prachtig apparaat en zeer goed geluid. Ben meteen weer verliefd!

Voortaan alle raadgevingen van mijn mede-tweakers maar eens meer serieus nemen. De philips was echt brak: slechte software etc.! Deze is top. Bedankt jongens! _/-\o_ :Y)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Januszjes schreef op 10 juli 2004 @ 12:58:
Ik heb goed nieuws: de philips hdd vond ik zo ongelofelijk slecht dat ik hem weer geruild heb :). Heb nu een aiwa netmd gekocht en idd ze zijn hetzelfde als die van sony. Prachtig apparaat en zeer goed geluid. Ben meteen weer verliefd!

Voortaan alle raadgevingen van mijn mede-tweakers maar eens meer serieus nemen. De philips was echt brak: slechte software etc.! Deze is top. Bedankt jongens! _/-\o_ :Y)
ik dacht eerst dat je hem goed vond maar had even een maandje gewacht dan had je voor hetzelfde geld een hi-md kunnen kopen

Verwijderd

Ik heb mijn NetMD gekocht voor 120 € inclusief BTW en 5 gratis MD-schijfjes van 80minuten.
De allergoedkoopste HiMD kost 300 € in België.
Dus dat is niet bepaald "voor hetzelfde geld" hé :)

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:30:
Ik heb mijn NetMD gekocht voor 120 € inclusief BTW en 5 gratis MD-schijfjes van 80minuten.
De allergoedkoopste HiMD kost 300 € in België.
Dus dat is niet bepaald "voor hetzelfde geld" hé :)
Maar wel meer waard voor je geld... Met de HiMD heb je geen nadelen meer ten opzichte van een MP3 flash speler.. Ik vind zelfs dat je meer voordelen hebt dan een MP3 flash speler :).

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Acolyte, je hebt helemaal gelijk maar ik heb dit apparaat gekocht om de volgende redenen:
1. het is een aiwa en dochter-merk van sony zoals ik hier las.
2. hij was 119 euro.
3. het is ook een netmd.
4. goede kwaliteit.
5. zo irritant vind ik schijfjes wisselen niet.

Ik heb nu een aantal schijfjes vol en de kwaliteit is perfect :Y)

• Acolyte

Acolyte

Lid

Januszjes schreef op 10 juli 2004 @ 20:11:
Acolyte, je hebt helemaal gelijk maar ik heb dit apparaat gekocht om de volgende redenen:
1. het is een aiwa en dochter-merk van sony zoals ik hier las.
2. hij was 119 euro.
3. het is ook een netmd.
4. goede kwaliteit.
5. zo irritant vind ik schijfjes wisselen niet.

Ik heb nu een aantal schijfjes vol en de kwaliteit is perfect :Y)
Ik had ook totaal geen kritiek op jou, maar ben blij dat je het met me eens bent hoor :). Het wisselen zie ik niet als een irritatie maar meer als een groot voordeel: zeker bij de nieuwe Hi-MD schijfjes.
Maar ik wacht toch echt nog ff op de HI-MD recorders.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk topic dit :).

Wat ik mij afvroeg:
- Kan je op een (HI-)MD speler alleen nummers zetten met de Atrac encoding :?
- Zoja, is het dan ook mogelijk dit lossless te doen :? Als je het niet lossless kan doen, krijg je dus kwaliteitsverlies bij het hercoderen van het ene lossy format naar het andere (wanneer je het origineel bent "kwijt geraakt" ;) )
- Zo nee, wat is de hoogst mogelijke bitrate :? Atrac 3 op 132 kbps gaf namelijk niet zo'n schitterend resultaat. Atrac was toch vooral goed bij lage bitrates?

Ik zie een MD speler trouwens meer als concurrentie voor een flash mp3 speler.
- Bij beide spelers is de geluidskwaliteit niet super belangrijk (Atrac 3 is niet perfect en je gaat op een flash mp3 speler geen 256kbps mp3'szetten om deze vervolgens in de bus te luisteren).
- Het schijfjes wisselen is te vergelijken met elke keer opnieuw voorzien van je flash mp3 speler van muziek. Voor beide spelers zijn voordelen te verzinnen wat dit betreft.
- Ze zijn beide klein en hebben meestal geen radio.
- Grotere flash mp3 spelers komen ongeveer in dezelfde prijsklasse als een md speler.
Alleen die opname functionaliteit van de MD speler is dan handig (Voor DJ's oid, ik zou het toch niet gebruiken).

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 10-07-2004 21:13 ]

• Acolyte

Acolyte

Lid

wwillem schreef op 10 juli 2004 @ 21:10:

Wat ik mij afvroeg:
- Zoja, is het dan ook mogelijk dit lossless te doen :? Als je het niet lossless kan doen, krijg je dus kwaliteitsverlies bij het hercoderen van het ene lossy format naar het andere (wanneer je het origineel bent "kwijt geraakt" ;) )
- Zo nee, wat is de hoogst mogelijke bitrate :? Atrac 3 op 132 kbps gaf namelijk niet zo'n schitterend resultaat. Atrac was toch vooral goed bij lage bitrates?

- Bij beide spelers is de geluidskwaliteit niet super belangrijk (Atrac 3 is niet perfect en je gaat op een flash mp3 speler geen 256kbps mp3'szetten om deze vervolgens in de bus te luisteren).
- Het schijfjes wisselen is te vergelijken met elke keer opnieuw voorzien van je flash mp3 speler van muziek. Voor beide spelers zijn voordelen te verzinnen wat dit betreft.
- Grotere flash mp3 spelers komen ongeveer in dezelfde prijsklasse als een md speler.
Alleen die opname functionaliteit van de MD speler is dan handig (Voor DJ's oid, ik zou het toch niet gebruiken).
- op een HiMD kun je MP3, WMA, WAV en raw PCM (1,4Mbps) audiobestanden zetten die de speler ook kan lezen. Dit kan volgens mij zonder conversie want de HiMD schijfjes werken volgens het FAT systeem dus zijn feitelijk een MicroDrive (R) (C).
- Lossless kan dus, maar dan haal je alleen maar de 80 minuten van zo'n schijfje.
- ATRAC3(plus) op 256kbit/s is het hoogste volgens mij. Het is mij niet bekend hoeveel er dan op een 1GB HiMD kan.

- true :)
- false... Als jij op vakantie gaat met -laten we reeel blijven- een 512mb stick en die zet je vol met 128kbit MP3tjes, dan ben jij daar na 5 dagen vakantie wel flauw van en dan wil je verversing. Helaas, geen laptop mee... Jammer dan maar met minidisc verwissel je het schijfje effe en je hebt weer een gieg aan muziek waar je weer ff mee vooruit kunt. En het formaat is voor een MP3speler van evenveel opslagcapaciteit ongeveer hetzelfde als een minidisc recorder/player.
- Hmmm... Dat zou kunnen :) maar iRiver's flashplayers zijn volgens mij wel vanaf de 3xx serie van radio voorzien :? of niet?
- true :)
- Mja, is handig want je kunt alles (mits je een mic hebt) opnemen wat je wilt. Concerten, gesprekken (memorecorder :P) en interviews...
- Toevoeging: pitch control! :9 is ook erg handig voor mensen die creatief met audio bezig zijn ;). Zelf de afspeelsnelheid bepalen!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

wwillem schreef op 10 juli 2004 @ 21:10:

Wat ik mij afvroeg:

ja je kunt lossles opnemen je hebt nu pcm wat gewoon cd kwaliteit is.
en verder sony brengt de nhf800 uit die voorzien is van een radio

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
voor het overzetten van m'n audiocd's gebruik ik eigenlijk het programma M3U2SBurner

Met dit programma kan je mp3 files sleuren en pleuren naar een lege area, dan naar een volgend tabje gaan om een cd-image ervan te maken met bijv. Daemon Tools, daarna kan je simpleburner laten starten, de cd wordt gemount en hops ......... simpelburner fikt het een stuk sneller naar je MD dan die SonicStage meuk.

Werkt goed bij mij...... kan in zeer korte tijd hoop cdtjes samenstellen en dus overzetten naar MD ^_^ Zonder moeilijk te doen met "check-in/check-out" ellende van die Jukebox meuk.

En verder, ik vind persoonlijk het formaat van de MD veel leuker dan MP3's. Sure, tegenwoordig met die harddisk based dingen kan je al een hoop meer meenemen, maar in vergelijking tot die solid-state mp3 players ....... owneert MD de pan uit (om maar niet te spreken over de kwalitatief VEEL en VEEL betere AD/DA converters).

Maar goed, it is all persoonlijk: Wil je liever met wat discjes rond neuzelen en zo toch nog het oldschool gevoel hebben van "ff bandje (in dit geval discje :P) wisselen"..... of gewoon een paar drukken op de knoppen, zoeken tot je een onsweegt en dan eindelijk denken "bah, eigenlijk staat het nummertje wat ik wil horen er net niet op". Met MD is je keus wellicht iets beperkter, maar je zet er iig niet zomaar wat random troep op zo van "dan heb ik het iig bij me, of ik er naar luister is wat anders".

(En de optical-in op m'n NetMD is ook briljant :D)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
komakeef schreef op 12 juli 2004 @ 11:08:
voor het overzetten van m'n audiocd's gebruik ik eigenlijk het programma M3U2SBurner

Met dit programma kan je mp3 files sleuren en pleuren naar een lege area, dan naar een volgend tabje gaan om een cd-image ervan te maken met bijv. Daemon Tools, daarna kan je simpleburner laten starten, de cd wordt gemount en hops ......... simpelburner fikt het een stuk sneller naar je MD dan die SonicStage meuk.

Werkt goed bij mij...... kan in zeer korte tijd hoop cdtjes samenstellen en dus overzetten naar MD ^_^ Zonder moeilijk te doen met "check-in/check-out" ellende van die Jukebox meuk.

En verder, ik vind persoonlijk het formaat van de MD veel leuker dan MP3's. Sure, tegenwoordig met die harddisk based dingen kan je al een hoop meer meenemen, maar in vergelijking tot die solid-state mp3 players ....... owneert MD de pan uit (om maar niet te spreken over de kwalitatief VEEL en VEEL betere AD/DA converters).

Maar goed, it is all persoonlijk: Wil je liever met wat discjes rond neuzelen en zo toch nog het oldschool gevoel hebben van "ff bandje (in dit geval discje :P) wisselen"..... of gewoon een paar drukken op de knoppen, zoeken tot je een onsweegt en dan eindelijk denken "bah, eigenlijk staat het nummertje wat ik wil horen er net niet op". Met MD is je keus wellicht iets beperkter, maar je zet er iig niet zomaar wat random troep op zo van "dan heb ik het iig bij me, of ik er naar luister is wat anders".

(En de optical-in op m'n NetMD is ook briljant :D)
Kort samengevat dus:
E. Goedkoper.
F. Kleiner, lichter.
G. HDD sux
H. MD Rulez
J. Die ook Goedkoper is.
K. Ik heb een NetMD

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Januszjes schreef op 12 juli 2004 @ 20:43:
[...]

Kort samengevat dus:
E. Goedkoper.
F. Kleiner, lichter.
G. HDD sux
H. MD Rulez
J. Die ook Goedkoper is.
K. Ik heb een NetMD
de himd is er al hij is sinds 4 uur uit in de states

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
icecreamfarmer schreef op 12 juli 2004 @ 21:32:
[...]

de himd is er al hij is sinds 4 uur uit in de states
Ook in Nederland is hij te krijgen hoor _/-\o_

• Acolyte

Acolyte

Lid

Januszjes schreef op 12 juli 2004 @ 23:15:
[...]

Ook in Nederland is hij te krijgen hoor _/-\o_
Wat? Waar dan :?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik kreeg de nieuwe wehkamp en daar stond hij al in! Wel de goedkoopste versie maar afijn het is al weer een hi-md. Voor belangstellenden: hij kost €229,- :9~

• Acolyte

Acolyte

Lid

Januszjes schreef op 12 juli 2004 @ 23:39:
[...]

Ik kreeg de nieuwe wehkamp en daar stond hij al in! Wel de goedkoopste versie maar afijn het is al weer een hi-md. Voor belangstellenden: hij kost €229,- :9~
Geen wonder 8)7 Die is al zo'n beetje overal te verkrijgen maar de andere modellen dus nergens in Nederland. Samen met een aantal anderen zijn we bezig een inkoop actie te regelen met www.datavis.com om zo de spelers snel en stukken goedkoper te krijgen! Hoe meer er meedoen, hoe goedkoper ze worden! :*)
Pagina: 1