Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

P4 Sticker op kast moet weg

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Coolermaster Stacker case.
Is er een manier om de P4 sticker van de kast af te halen zonder de kast te beschadigen ?
Hij zit er echt stevig op :|

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45

CaDje

Framedrops for life

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 21:18:
Ik heb een Coolermaster Stacker case.
Is er een manier om de P4 sticker van de kast af te halen zonder de kast te beschadigen ?
Hij zit er echt stevig op :|
beetje alcohol ofzo, benzine.

Verwijderd

Topicstarter
beschadigt dat niet de mooie alumunium ? :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 21:21 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
klein randje losmaken en dan een beetje stikker-remover of nagellak-remover eronder en dan gaat hij steeds verder los. Daarna wel ff schoonvegen met een doek ofzo.

*wasbenzine of terpetine werkt ook maar wel iets minder

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 21:21:
beschadigt dat niet de mooie alumunium ? :>
Nee, daar los je alleen de lijm mee op dit tussen de sticker en kast zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Genghis Khan op 06-07-2004 21:22 ]

Verwijderd

Ik zou het voor de zekerheid toch eerst even proberen op de onderkant van de kast of zo, of iig op een stukje soortgelijk aluminium wat niet teveel in het zicht zit.
Het kan namelijk heel goed dat er een laklaag op het aluminium zit die wel door sticker verwijderaar beschadigd zou kunnen worden.

• Solovine
Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 21:24:
Ik zou het voor de zekerheid toch eerst even proberen op de onderkant van de kast of zo, of iig op een stukje soortgelijk aluminium wat niet teveel in het zicht zit.
Het kan namelijk heel goed dat er een laklaag op het aluminium zit die wel door sticker verwijderaar beschadigd zou kunnen worden.
Ja zou ik wel ff doen, op dat aluminium zit een heel dun plastic-achtig beschermlaagje. Wasbenzine kan dat laagje oplossen maar dat is bijna onmogelijk.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met een föhn lukt het ook vaak stickers+lijm zacht te maken, en zo zonder veel probs te verwijderen.

• Solovine
Iva_Bigone schreef op 06 juli 2004 @ 21:26:
Met een föhn lukt het ook vaak stickers+lijm zacht te maken, en zo zonder veel probs te verwijderen.
Jahh maar dan zit je nog steeds met de stikkerresten en dan moet je alsnog een oplosmiddel gebruiken zoals terpetine of wasbenzine.
Kun je beter in 1 keer goed doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de nuttige tips. Ik zal het eerst met fohn proberen want volgens mij zit er idd. een laklaag op de alu.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-11 11:20

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Misschien een rare tip, maar hij werkt wel:

Pak een aansteker, en laat het vlammetje enkele seconden (+/- 10) over de vlam heen en weer bewegen. (dus niet op 1 plek houden!) De lijm onder de sticker wordt dan zacht, en je kunt hem makkelijker verwijderen. :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
DynaMikeY schreef op 06 juli 2004 @ 21:33:
Misschien een rare tip, maar hij werkt wel:

Pak een aansteker, en laat het vlammetje enkele seconden (+/- 10) over de vlam heen en weer bewegen. (dus niet op 1 plek houden!) De lijm onder de sticker wordt dan zacht, en je kunt hem makkelijker verwijderen. :)
over de vlam, de sticker bedoel je zeker... :P

• 3dfx
  • Niet online
Alexio schreef op 06 juli 2004 @ 21:28:
Jahh maar dan zit je nog steeds met de stikkerresten en dan moet je alsnog een oplosmiddel gebruiken zoals terpetine of wasbenzine.
Kun je beter in 1 keer goed doen.
Je kunt de evt. resten dan 'wegharsen' met breed plakband/afplaktape. Of een doekje met daarop een beetje machineolie de restjes vet maken en zo 'wegpoetsen'.

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 06-07-2004 21:38 ]

Verwijderd

Hmz... mijn intel celeron pc heb ik hem er gewoon af getrokken. Niks ging kapot ofzo, daarna ging ik al dat geplak wat er nog aan bleef hangen met een goed nat doekje er af halen. En tada je zag er niks van :9

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:39
I khad op mij stage een TFT scherm met een raar beugeltje erop (voor een microfoon ofzo) zat met een hele dikke plakker (met schuim ertussen) vast en leek niet te verwijderen. Op een gegeven moment heb ik een bus teflon gepakt en op de dikke plakker gespoten, heel even laten intrekken en toen draaiende bewegingen gemaakt.
Resultaat, stikker los zonde de behuizing te beschadigen.

ps, alcohol geschadigd aluminium niet (bij mijn case niet iig ;) )

• 3dfx
  • Niet online
Mythrill schreef op 06 juli 2004 @ 22:03:
ps, alcohol geschadigd aluminium niet (bij mijn case niet iig ;) )
Alu kan er wel tegen, maar de TS vermoedt dat er nog soort van coating over het alu zit:
want volgens mij zit er idd. een laklaag op de alu
En dat reageert soms niet al te fijntjes op een alcoholische versnapering...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gebruik geen nagel lak remover, aceton is niet al te vriendelijk voor LAK ;)

Alcohol zou ik eerst proberen, daarna was benzine. Probeer anders eerst wat te deppen op een stukje dat je niet ziet.

Verwijderd

[search=sticker verwijderen]
[google=sticker removal]

Oftwel, maak gebruik van de naslagwerken, ze zijn er niet voor niets. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.